Even een verslagje van de puppycursus
Ze vond het heel leuk, ik heb het verder niet zelf gedaan want maar 1 persoon mocht het doen en de ander dus achter de hekken. Maar eerst moesten ze aan de voet leren lopen en dat om de beurt, maar Senna vond het allemaal heel erg spannend met al die honden dus die ging natuurlijk weer van de ene naar de andere kant sprinten.
Ze moesten ook commando's doen als zit, af, poot en zo maar dit kon ze natuurlijk al, hadden we haar zelf al aangeleerd. Verder nog "vrij" en "klaar", en natuurlijk "los". Daarna hield de instructeur haar vast (ze was niet aangeleind) en moest ze komen toen mijn moeder "hier" riep, dit ging wel goed. Het gemene was wel dat die instructeur ook slager is dus z'n handen zullen wel lekker naar vlees hebben geroken, en Senna zat meer zijn handen af te likken dan op te letten maar goed
Denk dat het over een paar lessen sowieso wel beter gaat maar het was een leuk gezicht!
Trouwens, moesten jullie met puppycursus na de 3e les ook betalen als je hond heeft geplast/gepoept op het veld? Bij onze vereniging geven ze puppycursus dan niet op gras maar gewoon op stenen, vanaf A-cursus een zo wel op gras. De eerste 3 lessen zou de instructeur het nog door de vingers zien maar in verband met territorium uitbreiden moest je het zelf schoonmaken met water en een bezem en 0,50 cent betalen. Op zich wel logisch maar ik vraag me af of dat bij jullie ook zo was?