links-rechts volg

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

links-rechts volg

Ongelezen bericht door esmoezie »

Enige tijd geleden hebben we op de hondenschool geleerd om afwisselend links en rechts te volgen op commando.
Keo pikte dit snel op en vond het vooral erg grappig, ging stuiterend achter me door van links naar rechts. :D
Op zich heel handig dat hij dit kan.

Maar met een rondje aangelijnd wandelen volgde hij altijd netjes links. Dat liep heel fijn.
Maar doordat hij bovenstaande heeft geleerd lijkt hij zich nu vrijer te voelen om regelmatig naar rechts te schieten en daar krijg ik een beetje een punthoofd van :?

Ook met de cursus beginnen we altijd met een stukje volgen. Maar als hij nu met volgen na een paar seconden geen beloning heeft gehad dan schiet hij maar naar rechts en kijkt me aan van "goed he vrouwtje, geef nu maar een snoepje"...

Herkennen jullie dit? Moet ik het weer afleren door alleen maar links te laten volgen voorlopig of anders? :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ja, herkenbaar :D
Ik los dit op door het rechtslopen volledig te negeren en nadrukkelijk links kijkend een geluidje te maken en dan een stembeloning geven als ze weer links is.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Bedankt voor de tip! Ik ga hem uitproberen :klasse:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie