Waar let je op bij het uitkiezen van een pup in het nest?
-
Farmill
Waar let je op bij het uitkiezen van een pup in het nest?
Ik ben benieuwd waar je op "moet" letten bij het uitkiezen van je pup. Uiteraard los van het feit dat de fokker w.s. een goede keuze voor je kan maken a.d.h.v. bijv de gezinssamenstelling enz....
Kies je voor de drukkere pup of juist de wat rustigere? Is er verschil te zien in de dominantie bij een pup? En zo ja, waaraan zie je dat?
Wij mogen binnenkort kiezen uit een nest van 3 pups, we hebben de tweede keus, dus de keus zal niet heel ingewikkeld worden maar, ik ben toch nieuwsgierig naar jullie bevindingen/ervaringen..
Kies je voor de drukkere pup of juist de wat rustigere? Is er verschil te zien in de dominantie bij een pup? En zo ja, waaraan zie je dat?
Wij mogen binnenkort kiezen uit een nest van 3 pups, we hebben de tweede keus, dus de keus zal niet heel ingewikkeld worden maar, ik ben toch nieuwsgierig naar jullie bevindingen/ervaringen..
-
Pandora
- Speurneus

Als je een rustige hond wil kies je een rustige pup, als je een actieve hond wil kies je voor een drukkere pup. Het ligt er dus maar helemaal aan wat je wil gaan doen met je hond en misschien ook hoe ervaren je bent. Onervaren mensen met een ADHD pup is vaak geen goede combinatie. Wil je een reu of een teef?
De pups die als eerste op je af stappen zijn vaak de ondernemendste en de dominantste van het stel.
Pandora was in haar nest een soort haaitje die met ontblootte bijtspijkertjes van links naar rechts door de nestkist vloog om haar broertjes en zusje wakker te houden. Ze sprong overal bovenop, klauterde uit de nestkist en hing de fokker in zijn broekspijpen
Duidelijk de dondersteen van het nest
(ondeugend is ze trouwens nog steeds
)
Van Ramses heb ik alleen hem en nog 1 broertje gezien dus dat weet ik niet goed.
Ik ga voor een hond waar ik een 'klik' mee heb, eentje die voor mij net dat extra heeft waardoor die het moet worden en geen ander. Bij Ramses waren er nog twee hele leuke zwarte ventjes maar met Ramses hadden we meteen iets wat we met die andere niet hadden en dus werd het Ramses.
De pups die als eerste op je af stappen zijn vaak de ondernemendste en de dominantste van het stel.
Pandora was in haar nest een soort haaitje die met ontblootte bijtspijkertjes van links naar rechts door de nestkist vloog om haar broertjes en zusje wakker te houden. Ze sprong overal bovenop, klauterde uit de nestkist en hing de fokker in zijn broekspijpen
Duidelijk de dondersteen van het nest
Van Ramses heb ik alleen hem en nog 1 broertje gezien dus dat weet ik niet goed.
Ik ga voor een hond waar ik een 'klik' mee heb, eentje die voor mij net dat extra heeft waardoor die het moet worden en geen ander. Bij Ramses waren er nog twee hele leuke zwarte ventjes maar met Ramses hadden we meteen iets wat we met die andere niet hadden en dus werd het Ramses.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
ElisabethErnstDave
- Speurneus

Wij hadden gereageert op een advertentie via Startpagina markt labrador op een nestje in wording we konden ons inschrijven daarop en de voorkeur opgeven wij gingen voor het liefst een bruine dame
uiteindelijk bleven 2 pups in leven 1 zwarte en 1 bruine dame dus de bruine dame was voor ons en de zwarte dame voor een ander stel achteraf als we hadden moeten kiezen had ik het erg moeilijk gehad want ik vond die zwarte dame toch ook wel heel erg lief en leuk
het andere stel ging helaas uit elkaar zodoende kwam na 4 weken de zwarte dame terug bij de fokster dat kregen wij te horen en ja toen wisten we het eigelijk dezelfde dag al haar willen we er ook bij dus de zusjes zijn weer bij elkaar 

Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar

-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Hier in huis zijn 2 aardig onderneemde zoontjes (ze kunnen niet zonder maar ook niet met elkaar
)
Ik wilde daar in tegen een vrij rustige hond. We zijn vanaf 1 week en dan om de week naar de pups wezen kijken. Vrij alle pups hadden dus bijtspijkers
de jongens hadden sandalen aan en daar wisten de pups wel raad mee
. Een pup tilde ik op met 7 weken en hij begon mij te likken i.p.v. bijten
Ik zei o dat is precies de pup die ik wil. Dat had de fokster dus ook voor ogen voor ons
Hij sliep de eerste nacht gelijk door en ik...... ik lag de hele nacht wakker
Je kunt dus het beste de fokker vertellen wat jullie wensen zijn, hij/zij ziet de pup de hele dag en weet zo of hij/zij geschikt is voor jullie gezinsituatie. De fokster van ons zei ook: Ik kies niet zomaar eentje uit waar je na een maand met je handen in het haar zit. Zo zit je er zelf mee maar als hij/ zij weer terug gaat omdat het niet gaat zit de fokker er ook weer mee.
Veel succes
Ik wilde daar in tegen een vrij rustige hond. We zijn vanaf 1 week en dan om de week naar de pups wezen kijken. Vrij alle pups hadden dus bijtspijkers
Hij sliep de eerste nacht gelijk door en ik...... ik lag de hele nacht wakker
Je kunt dus het beste de fokker vertellen wat jullie wensen zijn, hij/zij ziet de pup de hele dag en weet zo of hij/zij geschikt is voor jullie gezinsituatie. De fokster van ons zei ook: Ik kies niet zomaar eentje uit waar je na een maand met je handen in het haar zit. Zo zit je er zelf mee maar als hij/ zij weer terug gaat omdat het niet gaat zit de fokker er ook weer mee.
Veel succes
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
yosca
- Middelgrote hondenneus

Wij hebben een heel drukke huishouding en we wilden een ietwat rustig hondje. Ik mocht Yosca uit kiezen uit 4 teefjes. Twee ervan zaten elke keer in de straat te bijten van hun zusjes en te grommen. Kwamen wel even bij me kijken, maar waren ook zo weer weg. Yosca kwam elke keer terug, kon ik op tillen en ze viel in mijn handen in slaap. Verder kon ze spelen met haar zussen en was ze ondernemend... (lag in de plantenbak).
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keus. Het is een rustige hond, maar als ik opsta om weg te gaan kan ze spelen en is ze ondernemend!
Ik heb nooit spijt gehad van mijn keus. Het is een rustige hond, maar als ik opsta om weg te gaan kan ze spelen en is ze ondernemend!
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

-
Lunatic
- Speurneus

Doran heeft mij uitgekozen
Vanaf het begin trokken we naar elkaar toe.
Als je een goede fokker heb, kijkt deze naar welk pupje er bij jullie past, bij eventuele kinderen/andere honden, naar de ervaring die jullie al hebben en wat je met het hondje wil gaan doen.
Ik wil echt aan het werk met Doran, dus daar werd goed naar gekeken, maar ook wat er bij ons paste. Doran was de dominante donder in het nest, maar dat past goed bij Luna aangezien dat ook een pittige tante is en het past goed bij mij, aangezien ik ook best een pittige tante ben, maar wel erg rustig.
Ik moet zeggen dat de fokster het prima gezien heeft, niet alleen bij Doran, maar bij alle hondjes/baasjes
Als je een goede fokker heb, kijkt deze naar welk pupje er bij jullie past, bij eventuele kinderen/andere honden, naar de ervaring die jullie al hebben en wat je met het hondje wil gaan doen.
Ik wil echt aan het werk met Doran, dus daar werd goed naar gekeken, maar ook wat er bij ons paste. Doran was de dominante donder in het nest, maar dat past goed bij Luna aangezien dat ook een pittige tante is en het past goed bij mij, aangezien ik ook best een pittige tante ben, maar wel erg rustig.
Ik moet zeggen dat de fokster het prima gezien heeft, niet alleen bij Doran, maar bij alle hondjes/baasjes
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
toscak
- Speurneus

Bob heeft een druk leven aangezien hij altijd mee naar werk gaat (Hoveniersbedrijf). Wij wilde dus een zelfverzekerd pupje wat nergens voor terug deinst en alles interessant vond. En die hebben we gekregen
Voor ons de goede keus, want met zijn 10 weken ging hij lekker mee op pad en heeft hij nu een hele schare fans
Voor ons de goede keus, want met zijn 10 weken ging hij lekker mee op pad en heeft hij nu een hele schare fans
-
gitte
De fokker bepaalde eigenlijk de keuze van de pup. Maar wij wilde graag een choc reu. Daar was er maar 1 van. Die was het dominanste van het hele stel, het meest ondernemend en had zo zijn eigen willetje.
Wij waren maar met z'n 2-en, dus mochten we de pup hebben. Ze had hem niet bij ons geplaatst als we kinderen hadden gehad.
Ze had gelijk. Met opvoeden was hij dominant, ondernemend en een echt eigen willetje.
Het was voor ons de 1e hond en dus een hele klus om op te voeden.
Maar achteraf was alles de moeite waard geweest. Max was een ontzettende lieve hond geworden. Maar dat eigen willetje dat is nooit over gegaan.
Wij waren maar met z'n 2-en, dus mochten we de pup hebben. Ze had hem niet bij ons geplaatst als we kinderen hadden gehad.
Ze had gelijk. Met opvoeden was hij dominant, ondernemend en een echt eigen willetje.
Het was voor ons de 1e hond en dus een hele klus om op te voeden.
Maar achteraf was alles de moeite waard geweest. Max was een ontzettende lieve hond geworden. Maar dat eigen willetje dat is nooit over gegaan.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ik heb er drie. Nummer een wilde ik zelf uitkiezen, want ik wilde een dame met pit. Die heb ik ook gekregen.
Nr. 2 heb ik op iets oudere leeftijd ( 16 weken) gekregen, dus daar had ik niet zoveel over te vertellen, ik heb hem gewoon maar met liefde in mijn armen gesloten. Het is een heerlijke grote kroelbeer geworden met een uitstekend karakter.
Nr. 3 wilde ik een hondje met een zacht karakter en een grote Will to please.
Ik heb even voor de zekerheid geinformeerd of ik het beste een reu of een teef kon nemen i.v.m. de samenstelling van de roedel. Het werd een reu.En het is precies de reu die ik wilde hebben ( ook zelf uitgezocht)
Maar als het je eerste hond is, kun je het beste de fokker vragen een passend hondje bij je te zoeken, die kent de pups al langer en weet misschien het beste wat er bij jullie past.
Nr. 2 heb ik op iets oudere leeftijd ( 16 weken) gekregen, dus daar had ik niet zoveel over te vertellen, ik heb hem gewoon maar met liefde in mijn armen gesloten. Het is een heerlijke grote kroelbeer geworden met een uitstekend karakter.
Nr. 3 wilde ik een hondje met een zacht karakter en een grote Will to please.
Ik heb even voor de zekerheid geinformeerd of ik het beste een reu of een teef kon nemen i.v.m. de samenstelling van de roedel. Het werd een reu.En het is precies de reu die ik wilde hebben ( ook zelf uitgezocht)
Maar als het je eerste hond is, kun je het beste de fokker vragen een passend hondje bij je te zoeken, die kent de pups al langer en weet misschien het beste wat er bij jullie past.
-
SE-Labradors
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
bij ons word niet alleen gekeken wat men met de labrador wilt gaan doen, wij laten ook een puppytest doen met het gehele nest door een erkende gedragstherapeut, daarna krijgt iedereen de testen in te zien en gaan we samen kijken naar hun wensen tegenover een hond.
de testuitslagen blijven zijn moment opnames en toch blijkt na een jaar toch heel veel overeenkomsten toch te zijn gebleven
wij zoeken niet de pups uit voor de nieuwe baasjes, dat doen ze zelf met behulp van ons advies en de testuitslagen
de testuitslagen blijven zijn moment opnames en toch blijkt na een jaar toch heel veel overeenkomsten toch te zijn gebleven
wij zoeken niet de pups uit voor de nieuwe baasjes, dat doen ze zelf met behulp van ons advies en de testuitslagen

Empress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
Smallville's Empress Can It Be Love - Chayenne-
irka
-
-kim-
- Speurneus

Mexx was een overblijver van het nest. Het is een geweldig lieve hond, soms te enthousiast en eigenwijs, maar absoluut niet dominant. En hartstikke aanhankelijk. Een schat eerste klas !!!Ik heb de nodige crisis met hem moeten doorstaan (mijn eigen fout natuurlijk)
Bij een volgende pup wou ik toch iets minder eigenwijsheid en wat meer will to please en een wat behoudender karakter. Bear is een ontzettende lieverd, behoorlijk gevoelig, lief voor vreemde maar de baas blijft altijd het leukste en hij wil het altijd goed doen, maar heeft toch lekker veel pit. Hij sluit echt perfect aan op bij wat ik zocht. En had vanaf het begin onze voorkeur in het nest en we zijn dan ook mega blij dat de fokker hem ook voor ons geschikt vond.
Bij een volgende pup wou ik toch iets minder eigenwijsheid en wat meer will to please en een wat behoudender karakter. Bear is een ontzettende lieverd, behoorlijk gevoelig, lief voor vreemde maar de baas blijft altijd het leukste en hij wil het altijd goed doen, maar heeft toch lekker veel pit. Hij sluit echt perfect aan op bij wat ik zocht. En had vanaf het begin onze voorkeur in het nest en we zijn dan ook mega blij dat de fokker hem ook voor ons geschikt vond.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Farmill
Bedankt voor de reactie's
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties op mijn vraag.
Wij hadden geen voorkeur voor een reu of teef, beide hebben voordelen en beide hebben nadelen. Het gaat er ons om dat de hond lief, aanhankelijk en toch wel een beetje ondernemend is. We hebben een nest gevonden waar we een reutje mogen uitzoeken en we hebben ook wel een voorkeur voor een pup, maar we hebben tweede keus dus we moeten afwachten wat degene met de eerste keuze in gedachten heeft.
Wij geven een voorkeur, maar uiteindelijk bepaald de fokker welke we meekrijgen. Het nestje bestaat uit drie (blonde) reutjes en ze zijn alledrie helemaal geweldig, maar toch heb je met de ene meer als met de andere.
Ik heb ook wel eens iets gehoord dat wanneer je de pup op zijn rug legt en hij meteen weer omdraait, dat dat dan een teken zou zijn dat je met een dominante pup te maken hebt. Klopt dit?
Groetjes,
Arie & Leona
Wij hadden geen voorkeur voor een reu of teef, beide hebben voordelen en beide hebben nadelen. Het gaat er ons om dat de hond lief, aanhankelijk en toch wel een beetje ondernemend is. We hebben een nest gevonden waar we een reutje mogen uitzoeken en we hebben ook wel een voorkeur voor een pup, maar we hebben tweede keus dus we moeten afwachten wat degene met de eerste keuze in gedachten heeft.
Wij geven een voorkeur, maar uiteindelijk bepaald de fokker welke we meekrijgen. Het nestje bestaat uit drie (blonde) reutjes en ze zijn alledrie helemaal geweldig, maar toch heb je met de ene meer als met de andere.
Ik heb ook wel eens iets gehoord dat wanneer je de pup op zijn rug legt en hij meteen weer omdraait, dat dat dan een teken zou zijn dat je met een dominante pup te maken hebt. Klopt dit?
Groetjes,
Arie & Leona
-
wobbetje
Het aanschaffen van Wobbe is eigenlijk wel in mineur verlopen, alhoewel ik mij op voorhand goed had laten inlichten over de kweker (Deze kweekte enkel Labradors mét stamboom). Ik had eerst telefonisch contact met hem en blijkbaar werden de puppies toen net geboren. Enkele dagen later mocht ik dan een voorschot komen betalen.
Pas toen de puppies 4 weken waren mocht ik er ééntje komen uitkiezen, maar mocht ze niet aanraken. Dit omdat de kweker niet wou dat ze ziek zouden worden
Er stonden daar negen chocolade bolletjes te dringen aan een hekje en welke kies je dan ? Ik heb toen het reutje gekozen dat het meeste moeite deed om een kusje te geven. De kweker gaf hem dan een kenteken met tippex
Vanaf toen zat er mij serieus iets te wringen hoor ! Maar ja, je hebt dat kleine lieve ding al gezien en je bent er al verliefd op én je hebt ook al een voorschot betaald. Wat doe je dan ? Ik kreeg het toen niet meer over mijn hart om de koop af te blazen hoor. Toen ik Wobbe afhaalde toen hij 7,5 weken was, bleek dat hij ook nog niets zindelijkheidstraining had gehad.
Ook achteraf was er helemaal geen begeleiding meer door de kweker.
Ik heb hem nog twee maal opgebeld om raad over iets te vragen, maar kreeg toen steeds een kort onvriendelijk antwoord. Hij interesseerde zich ook totaal niet hoe het met het puppietje ging. Toen hij dan ook nog wist te vertellen dat wanneer Wobbe zou ziek worden het eerste jaar, dat ik hem dan best contacteerde want hij had een DA in Nederland. Dat deed voor mij de deur dicht. Ik vond dat toen zéér raar.
Zelfs nu na negen jaar voelt dit nog steeds aan als een kater.
Ik zou hem écht NOOIT aan iemand aanraden !
Pas toen de puppies 4 weken waren mocht ik er ééntje komen uitkiezen, maar mocht ze niet aanraken. Dit omdat de kweker niet wou dat ze ziek zouden worden
Ook achteraf was er helemaal geen begeleiding meer door de kweker.
Ik heb hem nog twee maal opgebeld om raad over iets te vragen, maar kreeg toen steeds een kort onvriendelijk antwoord. Hij interesseerde zich ook totaal niet hoe het met het puppietje ging. Toen hij dan ook nog wist te vertellen dat wanneer Wobbe zou ziek worden het eerste jaar, dat ik hem dan best contacteerde want hij had een DA in Nederland. Dat deed voor mij de deur dicht. Ik vond dat toen zéér raar.
Zelfs nu na negen jaar voelt dit nog steeds aan als een kater.
Ik zou hem écht NOOIT aan iemand aanraden !