zwemwater omgeving Breda

Plaats hier leuke wandelplekken.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

zwemwater omgeving Breda

Ongelezen bericht door liesjeb »

Wij zitten met een probleem. Dizzy mag inmiddels het water in, maar kan nog niet ver lopen... Dus wie o wie weet een geschikte zwemplek in de omgeving Breda, waarbij de auto dicht bij het water geparkeerd kan worden? De voorkeur gaat natuurlijk uit naar redelijk schoon water... :D
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

bij de visvijver in Wagenberg of bij de Put in Raamsdonksveer 8)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

bij de visvijver in wagenberg, komen daar veel honden en lopen ze daar los? Heb je ook een straatnaam? :)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
ester01

liesjeb schreef:bij de visvijver in wagenberg, komen daar veel honden en lopen ze daar los? Heb je ook een straatnaam? :)
er komen wel veel honden ja, en ze mogen er los. Een straatnaam heb ik niet maar het kan eigenlijk niet missen want als je onder het viaduct bij Terheijden richting Wagenberg gaat, is het de 1e afslag links na de snelweg 8)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

de put in raamsdonksveer is dat bij de watertoren naast de A27?
Wij gaan daar ook vaak heen. Het is daar heel leuk en er komen ook veel honden. Het water is daar heel mooi en je kan er ook zelf in gaan.

En in de Breda heb je ook nog de galderse meren waar ze mogen zwemmen ( als het goed is )
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Ik heb dezelfde tips. Wagenberg en raamsdonksveer dat zijn de beste plekken in de buurt :)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor alle tips.
De galderse meren is naar mijn weten maar tot 1 mei toegankelijk voor honden?
Zijn er nog illegale plekjes? :wink:
Druk bezochte plekken zijn voor ons momenteel uitgesloten, want Dizzy zit nog midden in haar revalidatie.
Wij weten zelf wel een plekje waar ze kan zwemmen, maar op dit moment is de afstand van de auto tot aan het water te groot...
13de starten we ook met hydrotherapie...
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk dat het millenniummeer dan het beste is, daar is het vaak heel rustig. Dat ligt naast de put, in raamsdonksveer... De straat is Beelaertsweg, je staat dan bijna meteen aan het water.

Verder misschien putven in chaam? of dat nog een beetje schoon is durf ik niet te zeggen.

Ik zal er nogeens over nadenken :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sbientje schreef:ik denk dat het millenniummeer dan het beste is, daar is het vaak heel rustig. Dat ligt naast de put, in raamsdonksveer... De straat is Beelaertsweg, je staat dan bijna meteen aan het water.

Verder misschien putven in chaam? of dat nog een beetje schoon is durf ik niet te zeggen.

Heb even op google maps gezien en dat meer ligt inderdaad zowat direct aan de weg! Is het verboden om honden daar te laten zwemmen? Altijd handig natuurlijk om dan een beetje uit te kijken :wink:
Wij hebben geprobeerd met de auto dichtbij het putven te komen, maar de slagboom was dicht... Je moet je voorstellen dat Dizzy echt maar zo'n 200/300 meter ongeveer loopt...
Bedankt voor de tip!
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

hanslpd schreef:de mark in ulvenhout, loopt door naar belgie.
is altijd wel een rustig plekje te vinden.

groetjes hans :wink:
De Mark zou inderdaad ook nog een optie zijn! Bedankt voor de tip! :)
ester01

liesjeb schreef:
sbientje schreef:ik denk dat het millenniummeer dan het beste is, daar is het vaak heel rustig. Dat ligt naast de put, in raamsdonksveer... De straat is Beelaertsweg, je staat dan bijna meteen aan het water.

Heb even op google maps gezien en dat meer ligt inderdaad zowat direct aan de weg! Is het verboden om honden daar te laten zwemmen? Altijd handig natuurlijk om dan een beetje uit te kijken :wink:
Wij hebben geprobeerd met de auto dichtbij het putven te komen, maar de slagboom was dicht... Je moet je voorstellen dat Dizzy echt maar zo'n 200/300 meter ongeveer loopt...
Bedankt voor de tip!
dat is de Put in Raamsdonksveer waar meerdere mensen het over hadden maar hou wel rekening met het feit dat het daar druk is met honden nu omdat ze daar mogen zwemmen 8) al is er vaak wel een plekje te vinden!

@ de Galderse Meren mag inderdaad niet tussen 1 mei en 1 oktober :mad:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

liesjeb schreef:

Bedankt voor de tip!
nee is niet verboden. De keren dat ik er ben geweest is het nooit zo heel druk, zeker zo net na het eten valt het vaak wel mee... Bij de put zelf is het vaak drukker, ook met picknickers, zwemmers en duikers. maar met deze temperaturen zal het daar ook wel druk zijn. De mark is idd ook wel een optie maar volgens mij is die kant vrij steil overal? In Dorst heb je nog wat vroeger Surae was, maar ik weet niet of je daar met je auto nog in de buurt kan komen, ik denk het eigenlijk niet...
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

bij het sureau mogen honden niet zwemmen dan krijg je meteen een boete.
Er lopen daar ook schotste hooglanders rond en die kunnen raar reageren op honden vandaar dat je daar meteen een boete krijgt als ze je betrappen.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

renate schreef:bij het sureau mogen honden niet zwemmen dan krijg je meteen een boete.
Er lopen daar ook schotste hooglanders rond en die kunnen raar reageren op honden vandaar dat je daar meteen een boete krijgt als ze je betrappen.
dat wet ik, maar ze vroeg ook om illegale plekken hahaha
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik vind Dorst (sureau) de ideale plek en ging daar ook altijd met Dizzy heen. Je hebt daar verschillende plassen. Uiteraard bleef Dizzy wel aan de lijn, ook als ze het water in ging...
Ik heb nooit ergens een bordje gezien dat ze daar niet in het water mag?? Wel dat ze aangelijnd moet zijn en dat is ze dus ook :wink:
Maar staat dat ergens op een bord dan??
Afbeelding
Plaats reactie