Een goede vriendin van mij heeft syndroom van Usher. Zij is (net als ik) doof geboren. Sinds rond haar 12e begon ze ook steeds slechter te zien.
Ze ziet heel erg weinig en is dus "doofblind". Ze is afhankelijk van anderen. Zij zal helaas helemaal blind worden. Gelukkig kan zij dankzij haar cochlear implantaat toch nog een beetje communiceren met mensen. Ze heeft zo veel beperkingen en communicatie is voor haar ook heel erg moeilijk. Zij maakt veel gebruik van gebarentaal (in combinatie met praten) zodat zij toch kan begrijpen wat anderen allemaal zeggen.
Sinds zo'n 3 kwart jaar geleden is er een hele lieve, mooie en slimme kruizing labrador - golden retriever in haar leven gekomen. Zij en Opal zijn zo onafscheidelijk. Zij kunnen echt niet zonder elkaar. Dat is echt te zien. Zij zou niet meer weten wat zij zonder haar moet. Ze laat echt iedere minuut aan Opal merken dat zij haar zo dankbaar is. Opal is dus haar blindengeleidehond.
Laatst gewijzigd door Aileen op 15 aug 2010, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Wat leuk dit topic tegen te komen zeg! Hier kan je Opal als pup volgen: http://opal-geleidehond.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me helemaal geweldig te zijn voor je vriendin dat ze Opal gekregen heeft! En wat een lijfelijke hond als die zo kusjes geeft; doet Olly helemaal niet! Dat is meer het afstandelijke, zelfstandige labjestypetje .
Ik wens je vriendin nog veel succes en plezier met Opal!
Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Hele mooie foto's van een hele bijzondere band, ik vind alleen bij de bovenste dat je wel een erg groot stuk borst ziet, bijna te groot... misschien dat je dat even kunt bekijken?
mugo schreef:Hele mooie foto's van een hele bijzondere band, ik vind alleen bij de bovenste dat je wel een erg groot stuk borst ziet, bijna te groot... misschien dat je dat even kunt bekijken?
Heb het even weggehaald voor zekerheid..
Miske schreef:Wat leuk dit topic tegen te komen zeg! Hier kan je Opal als pup volgen: http://opal-geleidehond.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me helemaal geweldig te zijn voor je vriendin dat ze Opal gekregen heeft! En wat een lijfelijke hond als die zo kusjes geeft; doet Olly helemaal niet! Dat is meer het afstandelijke, zelfstandige labjestypetje .
Hoi Kim,
Dat is inderdaad dezelfde Opal! Hoe wist je dat?
Opal is een knuffelhond hihi. Maar niet alle honden zijn zo (helaas hihi). Budje hield er ook niet van. Spelen is veel leuker. Dat zal vast bij Olly ook zo zijn?
Miske schreef:Wat leuk dit topic tegen te komen zeg! Hier kan je Opal als pup volgen: http://opal-geleidehond.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Kim,
Dat is inderdaad dezelfde Opal! Hoe wist je dat?
Opal is een knuffelhond hihi. Maar niet alle honden zijn zo (helaas hihi). Budje hield er ook niet van. Spelen is veel leuker. Dat zal vast bij Olly ook zo zijn?
Nee, Olly is totaal niet speels zelfs, en ook niet echt knuffelig. 't Is een hond die in heel kleine gebaren laat zien dat ze me graag ziet. En tsja, het was een gok dat het om dezelfde Opal ging maar ik ken geen andere Opals' van andere scholen dus ...
Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.