Cursus omgeving Breda

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Cursus omgeving Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 02/10/10 10:34

Momenteel ben ik me aan het oriënteren om met Dizzy weer op cursus te gaan (we hebben wat schade in te halen van de afgelopen periode :D )
Onze vorige hondenschool valt wat mij betreft af, omdat de werkwijze lang niet altijd diervriendelijk was...
Mijn vraag aan jullie: een goede hondenschool in de omgeving van Breda (mag ook net buiten Breda zijn hoor!), die diervriendelijk te werk gaat!
Wie heeft er tips en/of ervaring??

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 02/10/10 10:47

Rinus Biemans misschien in Dongen?
http://www.hondenschoolrinusbiemans.nl/
Een echte (jacht)labrador man, waar je ook t.z.t. kan doorstromen naar de jachttraining. Vroeger hadden ze daar ook van die ´huisvrouwengroepjes´ die overdag trainden en soms jarenlang bleven hangen omdat het zo gezellie was :D Maar ik weet niet of dat nog zo is.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 02/10/10 11:04

Hanneke,

Bedankt voor je reactie! Zelf ervaring met deze hondenschool? Ik kan helaas niets vinden om de methode van trainen op de site...
Ik hoop op meer reacties/hondenscholen en zal daarna her en der eens gaan informeren! :)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 03/10/10 22:27

Kirsty van Chester (zit ook op dit forum) traint (of trainde?) er met haar hond misschien even een pb'tje sturen?

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 03/10/10 23:04

Hey !!

Ik trainde er i.d. ook met Chester en heb een prima puppy-training en vervolgtraining gevolgd daar. Daarna richting jacht gegaan en afgehaakt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het een goede hondenschool vond, maar wel af en toe op het randje. Trainen met straffen i.p.v. belonen. Zelf ben ik overgestapt naar http://www.cerbelgundogs.nl/training.php maar dit is echt jacht en in de omgeving van Hank. Ik zou met een volgende hond eventueel gelijk naar haar gaan en niet meer naar Rinus Biemans. ( alhoewel ik daar ook veel geleerd heb hoor en ik vind het zeker geen slechte hondenschool, maar wel hardhandiger zegmaar dan bij Marianne.. ) Het ligt ook heel erg aan de trainer die je hebt bij rinus biemans .. als je nog vragen hebt wil ik best ( liefs maar per PB ) antwoorden

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 09/10/10 19:25

Sorry, had er even niet meer naar gekeken...
Ik vermoedde al dat de aanpak bij Biemans iets hardhandiger is...
Bij onze vorige hondenschool was dat ook, en daar wil ik dus absoluut niet meer voor kiezen.
Ik heb wel iets gelezen/gehoord over Ingrid Vrakking (in molenschot), maar ik weet niet of iemand daarmee bekend is? Methode is geloof ik met clickeren.... Kinkt in ieder geval erg diervriendelijk!
Afbeelding

Met dank aan Monika :)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/10/10 19:45

liesjeb schreef:Sorry, had er even niet meer naar gekeken...
Ik vermoedde al dat de aanpak bij Biemans iets hardhandiger is...
Bij onze vorige hondenschool was dat ook, en daar wil ik dus absoluut niet meer voor kiezen.
Ik heb wel iets gelezen/gehoord over Ingrid Vrakking (in molenschot), maar ik weet niet of iemand daarmee bekend is? Methode is geloof ik met clickeren.... Kinkt in ieder geval erg diervriendelijk!
ik geloof idd dat zij positief werkt. Leidt ook hulphonden op en ze is erg vriendelijk!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 10/10/10 09:34

liesjeb schreef:Sorry, had er even niet meer naar gekeken...
Ik vermoedde al dat de aanpak bij Biemans iets hardhandiger is...
Bij onze vorige hondenschool was dat ook, en daar wil ik dus absoluut niet meer voor kiezen.
Ik heb wel iets gelezen/gehoord over Ingrid Vrakking (in molenschot), maar ik weet niet of iemand daarmee bekend is? Methode is geloof ik met clickeren.... Kinkt in ieder geval erg diervriendelijk!


ingrid doet/deed ook hulphonden opleiden denk dat je wel goed bij haar zit

tenminste ik he haar een paar keer ontmoet en ze deed me een goed gevoel geven zeker als je ze bezig zag met de hulphonden en hun baasjes met zeer veel gedult ging ze toen te werk

gr mariska

Bas Fitz Verploegh

Ongelezen berichtdoor Bas Fitz Verploegh » 14/10/10 20:28

@ Liesje,

Hallo Liesje, er is een goede school in Den Hout (via het Terheijdens kanaal sta je er vanaf Breda Noord in ongeveer 10 minuten).
Deze school is van Jan Stawski. Deze man is helaas al overleden, maar zijn vrouw Tine is nu de "baas" van deze school. Ik heb er heel veel goede berichten over gehoord, en mijn Ice Tea begint zondag daar aan zijn gehoorzaamheidscursus.
De website van deze school is www.htcstawski.nl
(htc staat voor honden training school).
Groetjes uit Breda,
Bas.

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 14/10/10 21:01

Bas Fitz Verploegh schreef:@ Liesje,

Hallo Liesje, er is een goede school in Den Hout (via het Terheijdens kanaal sta je er vanaf Breda Noord in ongeveer 10 minuten).
Deze school is van Jan *****. Deze man is helaas al overleden, maar zijn vrouw T*** is nu de "baas" van deze school. Ik heb er heel veel goede berichten over gehoord, en mijn Ice Tea begint zondag daar aan zijn gehoorzaamheidscursus.
De website van deze school is www.******.nl
(htc staat voor honden training school).
Groetjes uit Breda,
Bas.


Hallo Bas,

Bedankt voor je reactie!
Geen idee of ik het moet plaatsen... maar dat is de hondenschool waar wij met Dizzy hebben gezeten.
De puppytraining vond ik altijd erg fijn, leuke trainster, erg vriendelijk en goed met honden.
Echter, de vervolgcursus is mij erg tegen gaan staan. Ze werken veel met correcties, gooien met een ijzeren slipketting naar honden als ze niet luisteren.... Als dit voor anderen werkt, prima... Maar zo wil ik niet met mijn hond trainen.
Zal misschien ook per trainer verschillen hoor, maar ik wil nu graag naar een hondenschool waar alleen maar een beloningssysteem wordt aangehouden...
(ik heb de namen even weggehaald, vanwege de privacy...)

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 14/10/10 21:11

Net als Kristie deed, traint Miranda bij Marianne (www.cerbelgundogs.nl). Dit bevalt ontzettend goed. Informeer eens bij haar. Je kunt altijd een keer langs komen bij een training om te kijken of het iets voor je is.

groeten,

Joost
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 14/10/10 21:40

miran&joost schreef:Net als Kristie deed, traint Miranda bij Marianne (www.cerbelgundogs.nl). Dit bevalt ontzettend goed. Informeer eens bij haar. Je kunt altijd een keer langs komen bij een training om te kijken of het iets voor je is.

groeten,

Joost


Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de site bekeken, maar volgens mij richten ze zich (vooral) op jachttraining? Dizzy heeft dat niet echt in zich zal ik maar zeggen... Apporteren krijg ik haar ook niet geleerd (ik zal vast iets verkeerd doen hoor...). Jacht is denk ik sowieso ook uitgesloten ivm haar gezondheid (geopereerd aan -ED en daarnaast heeft zij ook -HD, gelukkig is daar geen operatie voor nodig).
Ik vind het vooral belangrijk dat ze gehoorzaam is... En daar wil ik ook op trainen dmv een cursus :)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/10/10 22:37

liesjeb schreef:
Bas Fitz Verploegh schreef:@ Liesje,

Hallo Liesje, er is een goede school in Den Hout (via het Terheijdens kanaal sta je er vanaf Breda Noord in ongeveer 10 minuten).
Deze school is van Jan *****. Deze man is helaas al overleden, maar zijn vrouw T*** is nu de "baas" van deze school. Ik heb er heel veel goede berichten over gehoord, en mijn Ice Tea begint zondag daar aan zijn gehoorzaamheidscursus.
De website van deze school is www.******.nl
(htc staat voor honden training school).
Groetjes uit Breda,
Bas.


Hallo Bas,

Bedankt voor je reactie!
Geen idee of ik het moet plaatsen... maar dat is de hondenschool waar wij met Dizzy hebben gezeten.
De puppytraining vond ik altijd erg fijn, leuke trainster, erg vriendelijk en goed met honden.
Echter, de vervolgcursus is mij erg tegen gaan staan. Ze werken veel met correcties, gooien met een ijzeren slipketting naar honden als ze niet luisteren.... Als dit voor anderen werkt, prima... Maar zo wil ik niet met mijn hond trainen.
Zal misschien ook per trainer verschillen hoor, maar ik wil nu graag naar een hondenschool waar alleen maar een beloningssysteem wordt aangehouden...
(ik heb de namen even weggehaald, vanwege de privacy...)
dit is idd ook mijn ervaring met deze school. Het ligt nogal aan de instructeur. Heb daar twee proeflessen apporteersport gevolgd maar ben nooit meer teruggegaan. De manier van honden aanpakken is niet de mijne :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Marinka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 04/09/10 19:15
Locatie: Rilland (Zeeland)

Ongelezen berichtdoor Marinka » 15/10/10 09:34

Ik zelf train bij Multidog in Dinteloord, het is even rijden maar mensen komen van ver om hier te trainen. Ze bieden alle mogelijke cursussen aan. Ik heb nog nooit een hardhandige actie gezien. check de website of beter nog ga gewoon eens kijken! www.multidog.nl

Bas Fitz Verploegh

Ongelezen berichtdoor Bas Fitz Verploegh » 15/10/10 09:35

Okidokie .. :) Ik zal goed opletten zondag. Ik hoor veel verschillende berichten. Ik laat het jullie nog weten ...

Groetjes,
Bas.


Terug naar “Training”