EG1 Training is niet te doen met Max

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

EG1 Training is niet te doen met Max

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hallo allemaal,

Max was een van de betere pups bij het volgen van de puppytraining. Nu zijn wij drie weken bezig met de EG1 training. Dit is echt niet te doen.

Max springt naar andere honden van het begin tot het eind. Op zijn plaats blijven als iemand langs loopt met of zonder hond lukt ook voor geen meter.

We weten beiden wel dat Max aan het puberen is maar op deze manier trainen werkt ook niet echt.

Heeft iemand van jullie it ook meegemaakt?

Groetjes Roy
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo vond het rond die leeftijd ook ontzettend moeilijk om te blijven zitten met al die afleidingen. Als ik iets lekkers in mijn hand houdt dan wil hij daar wel geconcentreerd naar gaan zitten kijken. Zou dat helpen?
Keo is al een stukje rustiger intussen, maar geduldig is hij nog steeds niet :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
ine-m

Ongelezen bericht door ine-m »

dit kennen wij ook ..daarom zijn wij na de pupykursus en paar maanden gestopt (wel thuis blijven oefenen) en toen pas verder gegaan met EG1 als het ergste puber gedrag eraf is..wij doen het voortaan zo :)

gr ineke
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ja, die fase is normaal. Heel veel labrdaorbaasjes zullen dit gedrag herkennen en vooral op het trainingsveld....

Maar er zijn wel wat trucjes die kunnen helpen:
Geen eten geven voor de training en wel extra lekkere hapjes als beloing meenemen naar de cursus. Dat verhoogt zijn motivatie om op jou te letten.

Kies voor lekkere hapjes die ook sterk ruiken. Droge koekjes hebben niet zo'n sterke geur als stukjes knakworst, salami of kaas bijvoorbeeld.

Leg de lat voor zijn aandacht voor jou steeds wat hoger voordat hij zo'n extra lekkere beloning verdiend heeft. Eerst een paar seconden, dan steeds wat langer. Wegkijken omdat hij afgeleid worden levert dus geen lekkers op. Oefen deze aandacht ook veel tussendoor (thuis, in de tuin, tijdens de wandeling, op straat) en zowel los als aangelijnd. Zo wordt de aandachtsoefening iets algemeens en niet iets dat alleen op het trainingsveld geldt.

Oefen thuis vooral ook op rust bij je hond. De andere oefeningen zijn vaak pas mogelijk als je deze twee dingen (aandacht en rust) voor elkaar kunt krijgen bij je hond.

Rust (zelfbeheersing) kun je trainen door hem te laten zitten en wachten voor er iets anders gebeurt. Bv voor het eten, voor het naar buiten gaan, voor het in de auto mogen springen, voordat je het balletje gooit, etc. Dus, hond in de zit (=rustpositie) en pas vrijgeven als hij rustig zit. Bouw dit soort rustmomenten in je dagelijkse ritme in, zodat hij eraan gewend raakt. Dan is het op het trainingsveld een stuk gemakkelijker om hem tot rust te brengen.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik doe met Leentje de vervolgcursus 1. Ze is nu 6 maanden en wil eigenlijk alleen maar naar de andere honden toe. Heel lastig, en het levert mij gewoon zere handen op elke keer. Terwijl ze juist weer wel heel goed kan blijven. Zo goed zelfs dat ze eigenlijk niet eens naar me toe wil komen als ze eenmaal het commando 'wacht' heeft gekregen. Dikke stukken rookworst en salami mee dus.... :D Af en blijf uit zicht gaat super!!
Maar ik weet zeker dat alles wat je ze nu leert er wel in blijft zitten en er op den duur weer uit komt.
Ik vind ook dat ze op cursus echt niet alles perfect hoeven te doen op deze leeftijd hoor. Gewoon blijven trainen en op een dag...
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ah, gelukkig zijn we niet de enige. Ik zal hem volgende keer in ieder geval geen eten geven. Dat zal al helpen. De andere tips zal ik ook even in gedachte houden. Dankjewel allemaal.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie