Onaangenaam bezoek

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jose

Onaangenaam bezoek

Ongelezen bericht door Jose »

Een redelijk lang verhaal over afgelopen dagen.. Ik hoop dat ik het hier goed plaats, wist niet waar ik het anders neer moest zetten.

Afgelopen donderdag kregen wij logees. Vrienden van mijn ouders met dochter en een negen maand oude jack russell. Ze zouden tot vrijdagavond blijven om vervolgens weer naar de andere kant van het land te reizen, naar huis. Helemaal leuk dachten we, maar aan het verhaal zat een staartje.

De jack russell heeft een scheurtje in haar heup, waardoor ze zeer rustig aan moet doen. Ze twijfelden hierdoor ook of ze haar mee moesten nemen, maar ze hebben haar toch mee genomen. We hadden ze gewaarschuwd. Maggie, de bijna 10 maanden jonge labrabij pup, houdt ervan om te spelen met andere hondjes. Daar is ze werkelijk door geobsedeerd. Daarnaast speelt ze niet met haar bek, maar met haar voorpoten, die hoogstwaarschijnlijk wel eens op de heupjes van de jr terecht zouden komen. We vertelden dat we Maggie niet de hele tijd in de bench zouden stoppen, want normaal zit ze ook bijna niet in de bench en het is haar huis.

Toen ze hier kwamen hebben we Maggie laten kennis maken met de jr en zoals we voorspelden liep dit uit tot een uitdagende, drukke Maggie die achter de jr aan rende. De jr in de bench gestopt, Maggie op haar plaats gezet en we zijn gaan eten. Maggie luisterde heel goed! Af en toe liep ze naar de bench, maar dan riep mijn moeder haar en dan kwam ze ook weer terug en ging lekker bij haar liggen :applaus: Omdat de vrienden het niet een goed idee vonden dat de hondjes samen gingen spelen (ivm die heup dus) hebben we Maggie beneden gedaan en de jr boven (we hebben een woonkamer en keuken die niet gelijkvloers zijn). Toch later maar weer even proberen om ze samen in de kamer te laten. Ze vlogen beide weer op elkaar af en we hebben ze even laten spelen. Toen ging het de vrienden toch iets te wild en ze grepen de jr en duwden Maggie met een elleboog weg! Wij Maggie vasthouden, laten liggen blabla en ze bleef weer keurig liggen tot de verleiding weer te groot werd. Zo hebben we Maggie dus constant op een plekje moeten laten liggen terwijl de jr de commando's van haar baasjes niet opvolgde en dus door de kamer dwarrelde. :evil: Behoorlijk tegen mijn principes in, maargoed..

Dag later, weer zelfde verhaal. De jr had ondertussen al meerdere malen in huis geplast en zelfs een drol gedraaid op ons mooie vloerbedekking! :evil: Toen gebeurde er iets waar ik heel raar van op keek. De jr stond tegen de bank op en Maggie kwam heel rustig naar dr toe om te snuffelen, ze dook lichtelijk onder de jr om even bij de plassert te ruiken. Maggie komt daaronder vandaan en heeft allemaal druppels op haar neus.. Heeft dat stomme opdondertje op de neus van Maggie gepiest.. Mij kon je niet kwader krijgen. (baasjes jr hebben hier niks van gezegd) Maggie was helemaal verbaasd en liep met de kop omlaag weg.. :( Weten jullie misschien wat dit kan betekenen? lijkt mij niet normaal dat zo'n beest over een andere hond heen piest...

Naar ons idee heeft Maggie twee hele vervelende dagen gehad. Ze had én geen vrijheid in haar eigen huis.. Er liep een indringer in haar huis waar ze helemaal niets mee mocht (alleen snuffelen) en de rangorde tussen die twee (was duidelijk te merken dat die bepaald moest worden) kon niet bepaald worden omdat Maggie een elleboog kreeg van de dochter als ze te dicht bij de jr kwam..

Ik weet dat wij misschien Maggie meer vrijheid hadden moeten geven, maar die jr was echt aan het hinken af en toe en dat was ook heel zielig om te zien. Ik wist toen ff niet wat een betere oplossing was. Enige wat ik me kon bedenken is: vrienden, had die jr thuisgelaten. Die is jong, wil waarschijnlijk spelen met Maggie, maar mag dat niet door de heup, hoe frustrerend is dat?

Hebben wij het helemaal verkeerd gedaan of juist goed? Wat hadden jullie gedaan? En daarnaast, wat betekent dat plassen op Maggie? Dat vind ik zoooo vies.. Zou dat gewoon onzindelijkheid zijn of is het wat anders?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Kon die JR niet in een bench? Een hond met een scheurtje in der heup heeft rust nodig, geen drukke lab die wil spelen..
Hebben die mensen geen reisbench? Ik snap dat dat voor die hond ook niet leuk is, maar die heup heeft rust nodig om erger te voorkomen.

Hier is dat heel simpel: Mijn huis, mijn regels. Ik ga Max niet belemmeren omdat er een onopgevoede logee komt. Als de logee zich niet weet te gedragen gaat ie mooi in een bench. :wink:
Is het baasje het daar niet mee eens dan is dat pech voor hem/ haar. Het is dan aan hun om hun plan te trekken.

Wat betreft dat plas verhaal: Het kan natuurlijk zo zijn dat die hond een incontinentieprobleem heeft van de medicatie die ze wellicht krijgt voor die heup.
Het kan ook zijn dat het een vorm van dominantie uiten is, territorium afzetten zeg maar.

Ik vind niet dat je fout hebt gehandeld, maak jezelf geen verwijten. Maggie word er van 2 dagen wat korter worden gehouden niet slechter van, je bent hartstikke goed voor der en volgende keer een bench neerzetten waar je logee in kan.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Jose

Er was wel een bench aanwezig, waar ze vooral de eerste avond in heeft gezeten. (Ze hadden de bench zelf meegenomen) Maar de tweede dag wilden ze haar per se niet in de bench, omdat dat zielig was. Het probleem is dat Maggie in de ogen van de baasjes van de jr alles verkeerd deed. Die moet zo nodig achter haar aan vliegen etc. etc.

De jr heeft na het plas verhaal wel de rest van de dag boven gezeten (in de keuken zeg maar) en wij beneden met Maggie zodat ze niet meer bij elkaar konden komen, gelukkig maar..

Dankjewel voor je reactie :) Ben blij dat je zegt dat ik niet fout heb gehandeld. Ik kreeg een beetje het gevoel dat we Maggie die dagen veel te kort hebben gedaan om de jr te sparen. :?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

je vraagt wat ik zou doen,nou heel duidelijk: jackie ging de bench in.punt!
ten eerste hij heeft een heupblessure en ten tweede er loopt een jonge hond rond en het is jouw huis.
dus mijn huis,mijn regels en kun je je daar niet in vinden dan is het jammer.

en of je goed gehandeld hebt? net wat els zegt je hond wordt van 2 dagen korter houden echt niet minder,maar aan je verhaal te merken heb je je behoorlijk lopen ergeren en dan denk ik: wiens huis is het eigenlijk?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

roef schreef:je vraagt wat ik zou doen,nou heel duidelijk: jackie ging de bench in.punt!
ten eerste hij heeft een heupblessure en ten tweede er loopt een jonge hond rond en het is jouw huis.
dus mijn huis,mijn regels en kun je je daar niet in vinden dan is het jammer.

en of je goed gehandeld hebt? net wat els zegt je hond wordt van 2 dagen korter houden echt niet minder,maar aan je verhaal te merken heb je je behoorlijk lopen ergeren en dan denk ik: wiens huis is het eigenlijk?
Helemaal eens met Roef.
En ik kan me goed voorstellen hoe je je gevoeld zult hebben :(
Wie gaat er nou logeren met een 'beperkte hond', wetend dat er nóg een jonge hond is?
Knuf voor Maggie :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Ik ga ook met Roef mee. En je hond zal er geen trauma aan over houden hoor. (en gelukkig bleven ze maar 1 nachtje :D )
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Jose

roef schreef: net wat els zegt je hond wordt van 2 dagen korter houden echt niet minder,maar aan je verhaal te merken heb je je behoorlijk lopen ergeren en dan denk ik: wiens huis is het eigenlijk?
Hier heb je helemaal gelijk in hoor! Ik voelde me niet echt meer baas in eigen huis. Vooral ook omdat het vrienden zijn van mijn ouders, dat wil ik niet lopen verzieken ;) Ik heb me keurig ingehouden en idd, ze bleven maar 1 nachtje gelukkig :D

Ze hebben al door laten schemeren dat ze haar de volgende keer niet weer meenemen. (ze was hier al een keer geweest en toen was de smoes van de hondjes bij elkaar weg houden: ze is zoo klein! Het leuke is er bij hun ook van af en die gaan voortaan oppas zoeken) :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat vervelend zeg! :( Het is jou huis dus jou regels. De Jr zou ik in de bench doen. Tuurlijk moet hij even kunnen bewegen, maar daar kunnen afgespraken over gemaakt worden. Hopelijk gaat het de volgende keer beter :)
Plaats reactie