Afgelopen donderdag kregen wij logees. Vrienden van mijn ouders met dochter en een negen maand oude jack russell. Ze zouden tot vrijdagavond blijven om vervolgens weer naar de andere kant van het land te reizen, naar huis. Helemaal leuk dachten we, maar aan het verhaal zat een staartje.
De jack russell heeft een scheurtje in haar heup, waardoor ze zeer rustig aan moet doen. Ze twijfelden hierdoor ook of ze haar mee moesten nemen, maar ze hebben haar toch mee genomen. We hadden ze gewaarschuwd. Maggie, de bijna 10 maanden jonge labrabij pup, houdt ervan om te spelen met andere hondjes. Daar is ze werkelijk door geobsedeerd. Daarnaast speelt ze niet met haar bek, maar met haar voorpoten, die hoogstwaarschijnlijk wel eens op de heupjes van de jr terecht zouden komen. We vertelden dat we Maggie niet de hele tijd in de bench zouden stoppen, want normaal zit ze ook bijna niet in de bench en het is haar huis.
Toen ze hier kwamen hebben we Maggie laten kennis maken met de jr en zoals we voorspelden liep dit uit tot een uitdagende, drukke Maggie die achter de jr aan rende. De jr in de bench gestopt, Maggie op haar plaats gezet en we zijn gaan eten. Maggie luisterde heel goed! Af en toe liep ze naar de bench, maar dan riep mijn moeder haar en dan kwam ze ook weer terug en ging lekker bij haar liggen
Dag later, weer zelfde verhaal. De jr had ondertussen al meerdere malen in huis geplast en zelfs een drol gedraaid op ons mooie vloerbedekking!
Naar ons idee heeft Maggie twee hele vervelende dagen gehad. Ze had én geen vrijheid in haar eigen huis.. Er liep een indringer in haar huis waar ze helemaal niets mee mocht (alleen snuffelen) en de rangorde tussen die twee (was duidelijk te merken dat die bepaald moest worden) kon niet bepaald worden omdat Maggie een elleboog kreeg van de dochter als ze te dicht bij de jr kwam..
Ik weet dat wij misschien Maggie meer vrijheid hadden moeten geven, maar die jr was echt aan het hinken af en toe en dat was ook heel zielig om te zien. Ik wist toen ff niet wat een betere oplossing was. Enige wat ik me kon bedenken is: vrienden, had die jr thuisgelaten. Die is jong, wil waarschijnlijk spelen met Maggie, maar mag dat niet door de heup, hoe frustrerend is dat?
Hebben wij het helemaal verkeerd gedaan of juist goed? Wat hadden jullie gedaan? En daarnaast, wat betekent dat plassen op Maggie? Dat vind ik zoooo vies.. Zou dat gewoon onzindelijkheid zijn of is het wat anders?