wij zijn trots op Max (en een beetje op ons zelf)

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

wij zijn trots op Max (en een beetje op ons zelf)

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Sinds een tijdje lopen wij met Max de EG1 bij ons in de buurt. Ik (Marjolein) ben begonnen met de cursus, maar Max trok mij tijdens de eerst training volledig door de manegebak heen. Max was met mij op cursus en ik niet met hem. In overleg met de trainer hebben wij toen besloten dat Roy deze cursus met hem zal doen en dat ik het naderhand zal overnemen (EG II en EG III) als Max rustiger is. Dus zo gezegd, zo gedaan. De tweede training verliep echter even dramatisch. Max was alleen bezig met de andere honden en niet met Roy of de koekjes die Roy bij zich had. De trainer kon nog niet in de buurt komen of Max sprong al van blijdschap tegen het plafond. Ik was wel een beetje blij dat het niet aan mij lag. De overige trainingen verliepen even dramatisch terwijl wij veel deden oefenen met Max. En toen kwam de vakantie. Wij gingen twee weken naar fuerteventura en Max naar het hondenpension. Zoals wij al ergens anders op het forum hebben geschreven, kregen wij een heel andere hond terug. Veel gehoorzamer en minder opstandig. Toen wij weer naar de training gingen ging het plotseling beter. Max had minder interesse in andere honden en lette meer op zijn baasje. Deze week zijn wij weer naar de cursus met Max gegaan en hij deed het voortreffelijk! Ik was zo trots. Voor de cursus was ik wel een flinke wandeling met hem gaan maken in de hoop hem een beetje moe te krijgen dat hij minder zin had om te spoken met andere honden. Aan het einde van de cursus gaf de trainer aan dat hij vond dat veel mensen niet deden oefenen met de honden en sommige mensen wel. Hij wilde er eentje uitpikken en dat was Max. Hij vond dat Max het beste van de hele groep vooruit gegaan was en dat het te zien was dat wij veel deden oefenen met hem. Wij zijn zo trots op onze Max en natuurlijk ook een beetje op ons zelf;)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Daar mag je zeker trots op zijn !
Goed hoor! Heel veel plezier verder met de trainingen....
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Goh, wat goed zeg. Waar zo'n hondenpension toch niet goed voor is :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie