Keo's eerste jachttraining vanavond

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Keo's eerste jachttraining vanavond

Ongelezen bericht door esmoezie »

Vanochtend had ik een privetraining op een (voor mij) nieuwe hondenschool. Ze geven er jacht- en retrievertraining en ik wou wel eens weten wat ze van Keo vinden. En ook graag leren hoe ik zijn aandacht kan pakken en vasthouden.
We zijn een uurtje met hem bezig geweest en gelukkig is er niet zoveel mis met mijn hond :)
Blijkbaar is het toch mijn eigen onzekerheid waardoor ik dat denk en mezelf dingen aan laat praten (ook door teveel op de fora te lezen, ik ga dan altijd vergelijken).

Veel gedrag is gewoon nog te wijten aan zijn leeftijd. Verder vond ze het een heel oplettend mannetje die ontzettend snel leert.
Hij is alleen te hard in de bek, waar ik aan zal moeten gaan werken anders kan ik vele dummy's gaan vergoeden :oops: . Hij had in haar dummy al direct wat gaatjes gebeten.

Ze heeft ook een hondenpension en we zijn langs de kennels gelopen om te kijken hoe Keo zou reageren. Conclusie is dat hij wel degelijk een dominant mannetje is. Dat idee had ik al door altijd die hoge staart en houding.

Maar verder vond ze hem een hele leuke, mooie, lieve hond die met de juiste training ver kan komen (eens kijken of ik dat waar kan maken :roll: ).

Ik was bang voor een harde aanpak bij zo'n jachthondenschool, maar dat heb ik niet ervaren. Ze vertelde ook dat dat bij labradors ook niet wenselijk is, dus daar ben ik blij mee. Ik ben absoluut niet geschikt voor een harde aanpak.

En zodoende mogen we vanavond alweer terug komen voor de eerste training in een groep beginners. Ik moet zeggen dat ik er wel wat zenuwachtig voor ben. Heb nogal een beeld bij jachttraining van hoge verwachtingen en presteren. Maar ik ga het gewoon proberen en ervaren. Ik denk wel dat ik Keo er gelukkig mee zal maken, want hier ligt zeker zijn interesse!

En verder thuis aan de gang met oefenen met de dummy, aan de lijn. Oh... en hem niet meer overal zijn poot op laten tillen. Dat markeren moet ik ook gaan beperken. Komt goed. :klasse:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Je gaat het vast erg leuk vinden! :D Zelf vind ik het leuk om te kijken hoever ik met Lina kan komen, dat is geen prestatiedwang, maar gewoon leuk samen bezig zijn en alletwee een beetje ons best doen. :wink:

Als je het zo bekijkt is het gewoon fijn bezig zijn met Keo. Veel pleizer vanavond. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

succes hoorgaat vast goed komen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hartstikke leuk hoor. Zolang jouw hond en jij er allebei plezier in hebben, is het prima toch :) Je hoeft helemaal niet perse te presteren op de wedstrijden, gewoon lekker bezig zijn met je hond in de natuur, is al leuk genoeg. Doe ik zelf ook. Ik zeg altijd maar: ik train voor het spelletje en niet voor de knikkers :D Maar wie weet... als je hond het leuk doet en je krijgt dat van iedereen te horen, wil je misschien wel eens inschrijven op een wedstrijd. En als dat dan heel goed gaat en je eindigt met hoge punten, smaakt dat naar meer. Dus wie weet, hoe je de smaak nog te pakken krijgt :D

En wat betreft die zogenaamde harde aanpak bij jachttraining... als dat consequent zou gebeuren, kan je de meeste honden na verloop van tijd afschrijven, want dan doen ze helemaal niks meer. Het gaat er juist om dat een hond graag WIL werken en dan kan je er niet in rammen, wel eruit.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Wat leuk! Waar zijn jullie gaan trainen? Qua verhaal lijkt het namelijk op waar Guus en ik januari gaan beginnen, Cerbal gundogs.

Heerlijk toch dat jullie samen zo bezig zijn, daar gaat het immers om! Ik verwacht van Guus ook geen topjachthond, maar ben allang blij als hij daarmee zich een beetje leert beheersen ;)

Hoop dat vanavond leuk was :)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

En hoe ging het vanavond? :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Leuk!! Gewoon lekker genieten :wink:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
esmoezie
Speurneus
Speurneus

De training is in Reusel.

Vanavond dus de eerste les en het is goed bevallen. Alleen even omschakelen, want hier zijn natuurlijk weer andere regeltjes.
Ik dacht dat ik hem korter zou moeten houden dan bij gehoorzaamheid, maar blijkt dat ik hem juist vrijer moet laten bij deze training. En geen contact met andere honden, wat bij gehoorzaamheid dan wel weer mocht voor en na de les. Even wennen dus, ook omdat de oefeningen allemaal nieuw zijn.

Keo heeft behoorlijk getrokken. Wou iedere dummy wel halen die gegooid werd. Maar kreeg van de anderen na afloop juist te horen dat hij het al goed deed, dus dat was fijn! :)

Keo is nog steeds aan de lijn gebleven, samen met een ander hondje. Dat lijkt me ook wel handig totdat hij snapt wat de bedoeling precies is.
groetjes Juliette

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het isl toch niet heel toevallig bij Hondenschool Keijsers??? Want daar train ik ook :D Ik kom net met Dazzeltje thuis van de training. Als jij ook bij Wil zit, zit jij denk ik een les eerder, dat is al echt retrievertraining en ik zit met Dazzle nog bij de vervolgcursus gehoorzaamheid.
Leuk!

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

fijn dat het goed ging en jullie het fijn vonden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Het isl toch niet heel toevallig bij Hondenschool Keijsers??? Want daar train ik ook :D Ik kom net met Dazzeltje thuis van de training. Als jij ook bij Wil zit, zit jij denk ik een les eerder, dat is al echt retrievertraining en ik zit met Dazzle nog bij de vervolgcursus gehoorzaamheid.
Leuk!

Hanneke
ja hoor, dezelfde hondenschool :D
wij hadden les om half 8
groetjes Juliette

miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Wat fijn dat het zo goed gegaan is vanavond. :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Heel veel plezier voor jullie beide met de trainingen :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

[/quote]
ja hoor, dezelfde hondenschool :D
wij hadden les om half 8[/quote]

Wat leuk, dan had ik je bijna gezien :D Ik had namelijk een tas hondentijdschriften bij me voor in de kantine en wilde die vóór de les afgeven in de kantine, maar jullie groep zat nog koffie te drinken en ik wilde niet storen.
Ik kom al 10 jaar bij Wil. Momenteel train ik met Pippi in de zaterdaggroep, die traint op diverse locaties in de regio, en met de pup, Dazzle, zit ik nu in de 2e gehoorzaamheidsgroep op dinsdagavond, om half 9.

We komen elkaar vast nog wel eens tegen :D

Hanneke
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Super dat jullie het beide leuk vonden 8)
Keo krijgt het spelletje snel genoeg door, dat gaat helemaal goed komen. Super hè om zo met je hondje bezig te zijn en te zien hoeveel instinct ze hebben voor dit "werk"? :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie