oudjaarsdag

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
renate
Speurneus
Speurneus

oudjaarsdag

Ongelezen bericht door renate »

Vrijdag vertrekken wij met zijn 4en ( John, ik en de hondjes ) naar de dierentuin. We gaan dan van 10uur 's morgens tot 4uur 's middags in de dierentuin wandelen. Dit word voor beide honden de eerste keer dus ik ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden.

Om de hondjes 's avonds af te leiden heb ik al veel dingen gehaald :D
We hebben al een pak magere aardbeien yoghurt klaar staan om de kongs mee te vullen. Ik heb al manderijntjes gehaald ( daar zijn ze beide helemaal gek op ) en een paar bananen. Donderdag op de markt nog gepofte kippenpoten halen en dan hebben we genoeg in huis om de honden heerlijk bezig te houden.

Vorig jaar hebben we ze ook heel de avond afgeleid maar toen met brokjes. Nu krijgen ze vers dus heb ik maar wat fruit en andere lekkere gehaald om ze af te leiden. Vorig jaar was het bij iedere knal: "Jippie vuurwerk koekje" :D Dus de link vuurwerk koekje hadden ze snel gemaakt. Dus ipv ( wat Ghost het jaar ervoor deed ) het vuurwerk aan willen vallen werden ze helemaal verwent en hadden zo totaal geen last van het vuurwerk maar vonden het juist leuk want dat betekende immers wat lekkers :D

Hopelijk zijn ze al zo moe van een dagje dierentuin dat ze 's avonds lekker gaan slapen maar ja je weet maar nooit :D

Doen jullie nog iets speciaals voor de honden om ze oud en nieuw zo ontspannen mogelijk door te laten maken?
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Oh dit is wel een idee. Maar hoe gaat het dan om 12uur?? Zijn ze dan nog rustig als er in 1 keer heel veel geknald wordt? Wij doen eigenlijk niets. Het negeren van de angst. Evt de deur naar boven open zodat ze in het halletje kunnen. En hopen dat het geknal snel over is.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
renate
Speurneus
Speurneus

Met het geknal om 12uur zijn ze super lief want iedere knal betekend immers wat lekkers. Vorig jaar is dat super goed gegaan en de honden hadden 100% aandacht voor ons en 0% aandacht voor het vuurwerk.
Op deze manier zijn ze wel aan het werken want voor ze het lekkers krijgen moeten ze wel zitten of een poot geven of even af gaan. Dus het is eigenlijk lekker bezig zijn en samen werken
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik vind het wel een hele leuke oplossing. Denk dat ik ook wat ga proberen. Want Kira onze dame is wel bang en dat brengt ze misschien dan over op Diezel. Want voor iets lekker doet ze alles :D Bedankt voor de tips
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Gepofte kippenpoten :confused:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
renate
Speurneus
Speurneus

corretje schreef:Ik vind het wel een hele leuke oplossing. Denk dat ik ook wat ga proberen. Want Kira onze dame is wel bang en dat brengt ze misschien dan over op Diezel. Want voor iets lekker doet ze alles :D Bedankt voor de tips
Graag gedaan. Hier helpt het super hopelijk werkt het voor Kira ook goed.
let er wel op dat je haar niks geeft wanneer ze bang is want dan beloon je de angst echt alleen geven als ze ontspannen is en met jou bezig is.
renate
Speurneus
Speurneus

Kay schreef:Gepofte kippenpoten :confused:
Ja gepofte kippenpootjes :D Die kan ik hier op de markt kopen.
Ze zijn er hier dol op.
Als je op Google gepofte kippenpoten zoekt dan kan je een foto vinden.
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:wink: Nee hier wordt gewoon normaal gedaan, zoals iedere avond. Dus ook oudjaarsavond laten wij zo verlopen. Smiddags een lekkere wandeling in het park en dat is het.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Wij vieren de dag bij mijn schoonouders. Om hun appartement heen zijn er nooit zoveel knallen. Wij gaan 's middags al daarheen. Dat vinden ze al helemaal geweldig, dus zijn ze echt wel moe 's avonds. Vorig jaar liep Cacao kwispelen over het balkon om 12 uur. Nu hopen we dat Cashew dat voorbeeld volgt!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Goed idee!
Ben benieuwd hoe het bij ons gaat. Het wordt Miep's eerste keer, spannend!
Dus proberen af te leiden (wanneer nodig) en als ze niet bang is snoepje erin!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik besteed er geen aandacht aan. Hij is schotproef en vuurwerkproef en slaapt overal doorheen :D.
Overdag lekker wandelen en om half elf s avonds nog een keer. Dan is het mooi geweest.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Gerritte schreef::wink: Nee hier wordt gewoon normaal gedaan, zoals iedere avond. Dus ook oudjaarsavond laten wij zo verlopen. Smiddags een lekkere wandeling in het park en dat is het.
jep hier ook. Gewoon slapen, net als elke andere avond :D
Het enige verschil is dat we Fust binnenhalen die nacht en niet in de buitenkennel laten slapen.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lupos schreef:
Gerritte schreef::wink: Nee hier wordt gewoon normaal gedaan, zoals iedere avond. Dus ook oudjaarsavond laten wij zo verlopen. Smiddags een lekkere wandeling in het park en dat is het.
jep hier ook. Gewoon slapen, net als elke andere avond :D
Het enige verschil is dat we Fust binnenhalen die nacht en niet in de buitenkennel laten slapen.
hier net zo,roef verblikt en verbloosd niet bij de knallen(ook niet buiten als ze aan het carbietschieten zijn)
we maken gewoon nog de normale rondes en na de een na laatste krijgt roef zijn bak met vlees.
dan gaat meneer heerlijk liggen slapen :D nouja het enige wat anders is dat de laatste ronde dan niet rond twaalven is maar rond een uur of 1 :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Aangezien Cooper bang is voor vuurwerk ga ik overdag lekker heel lang wandelen aan het strand want in de wijk durft hij niet naar buiten. Verder de avond niets bijzonders... probeer zo normaal mogelijk te doen dus gewoon tv aan en niet teveel aandacht aan het gebeuren buiten schenken. Hopelijk is het dit jaar minder erg dan vorig jaar :(
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Wij doen ook iets speciaals ja, we zijn namelijk vertrokken naar een afgelegen bos en zitten in een huisje in Drenthe, ik heb twee honden die panisch zijn en op deze manier ontlopen we het al jaren 8)
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Plaats reactie