Fun lessen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Greetje

Fun lessen

Ongelezen bericht door Greetje »

Hoi allemaal
Ik ben trainer op een hondensport vereniging en ik geef onder andere fun lessen. Dit zijn lessen waar we lekker met de hond bezig zijn. Daar komt oa in voor doggy dance wat agility en G&G. Maar mijn vraag is aan jullie, als jullie dat aan willen vertellen, wat doen jullie voor fun met jullie hond wat voor kunstjes leren de honden bij jullie. En wat geef je als commando enz.

Ik hoop dat jullie wat nieuwe tricks voor mij hebben zodat ik dat weer in mijn lessen kan gaan gebruiken.

Alvast bedankt
Greetje
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo kent de high five en een pootje geven. Daar houdt het wel mee op :D
Als ik rol zeg gaat hij meestal wel wild kwispelend op zijn rug liggen, maar daar houdt het mee op.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Guus kan naar rechts kijken, onder me door lopen, rollen, op z'n zij liggen, kusje geven, pootje geven, high five geven, een rondje om zichzelf draaien en aan de voet komen. Oja en brokjes op z'n voeten leggen en hij mag daar niet aankomen :D
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Leuk!!! Toen ik nog op school zat kregen wij opdrachten om de hond door middel van de clicker iets aan te leren, dit heeft Jones geweten. Hier een opsomming van gekke dingen die Jones kan doen:

-zwaaien met rechterpoot ( commando zwaai)
- high five en 10
- draaien om eigen as ( Jones, draaien???)
- achteruit lopen op commando ( achteruit!)
- blaffen en stil zijn op commando ( luid en sssst)
- tussen de benen door lopen ( benen)
- schamen ( schaam je...)
- buigen ( buig)
- omrollen ( rol)
- ( half) dood spelen ( zijn we nog een beetje aan het oefenen)
- kruipen ( zijn we ook nog aan het oefenen)
- in de doos ( leuk voor een verhuiskaart! Tenminste dan vonden wij. Als hier een doos staat en ik zeg 'Jones in de doos' gaat ie in de doos zitten')
- een rechterpoot geven ( poot rechts ) en linkerpoot geven ( poot links)
- kusje geven
- koekje op de neus en omhoog gooien en vangen ( hier heb ik bijna een jaar over gedaan!!!)
- koekje op de poot leggen en er niet mogen aankomen.

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje wat mijn circus hond kan!! Jones vind deze dingen geweldig om te doen, vaak nog leuker dan de dingen die we moeten trainen.. Ik doe dit vaak tussendoor gewoon voor de lol!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy doet hier bij de KC ook aan Funny-O en ze vind het geweldig. :D Ze kan heel goed de twist, weaven en 'achter' mij gaan lopen. Ook zijwaarts meelopen gaat al heel goed. En de sprongen vind ze nog altijd leuk. Ondanks dat ze niet meer zo piepjong is gaat ze er helemaal voor elke keer. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Als ik aan Tipsy vroeg: hoe liggen de hoertjes? Ging ze op haar rug liggen met de poten open, dat was een echt succes nummer :D . Alleen een beetje opletten met de leeftijd van het doelpubliek.
Greetje

Bedankt alvast voor jullie reacties. Zo kan ik weer een aantal lessen vullen. Sommige cursisten heb ik al een tijdje en dan raak je ideeen op want je wilt het wel leuk houden en spannend en noem maar op. Komen jullie nog op ideeen dan zijn natuurlijk van harte welkom. Het is best wel weer spannend komende cursus want dan heb ik 3 blinde en 1 slecht ziende cursist zij trainen bij ons met een begeleide honden. En het is zo mooi om te zien hoeveel plezier die honden en mensen er in hebben. Echt geweldig.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Ook een leuke is leren de eetbak te brengen, moet er dan wel een zijn die ze goed kunnen vastnemen.
Heeft Tipsy honger?
als commando om de bak te halen.
Opruimen was ik Tipsy ook aan het leren, op het commando opruimen alle speelgoed halen en in de doos leggen.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Al surfend, kwam ik dit filmpje tegen. Misschien levert het wat leuke ideetjes op?
http://www.youtube.com/watch?v=Gk4lyQmw ... h_response" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Greetje

Wat een geweldig filmpje was dat. Ik heb in een deuk gelegen. En wat ik het mooiste vond is dat er veel verschillende rassen waren en ze hadden nog plezier ook.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Oh Greetje, nog een leuke oefening: Een kort laddertje plat op de grond neerleggen en de hond er overheen laten lopen. Dus voorzichtig laten stappen tussen de treden. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Greetje schreef:Wat een geweldig filmpje was dat. Ik heb in een deuk gelegen. En wat ik het mooiste vond is dat er veel verschillende rassen waren en ze hadden nog plezier ook.
Hier is nog een keileuke van diezelfde groep:
http://www.youtube.com/watch?v=pkPNa4DBFHI" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar word je helemaal vrolijk van :D

Ze trainen volgens de ´mirror method´. Wat dat precies inhoudt, is ook op youtube te vinden.

Hanneke
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Leuk hoor! Je krijgt bijna zin om dit zelf ook te gaan doen ...
Ik weet alleen niet hoeveel jaar het duurt voordat ze zo ver zijn :D
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Laboriginals schreef:Al surfend, kwam ik dit filmpje tegen. Misschien levert het wat leuke ideetjes op?
http://www.youtube.com/watch?v=Gk4lyQmw ... h_response" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
ahaha dit vind ik echt grappig om te zien. Vooral die ene hond die over dat spandoek zo tegen de vasthouder aanspringt :lol: en die grote witte hond die onder de benen doorloopt :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Greetje

Het brengt je inderdaad op leuke ideeen alleen ja hoe lang ben je daar mee bezig ook die team work wat ze hebben
Plaats reactie