zwemmen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

zwemmen

Ongelezen bericht door hobie »

Joeki is nu 14 weken en echt nog maar een ukje van 10 kilo. Gisteren liep ze los rond het meer, ze zag een paar eenden en vond dat een goede reden om erachter aan te gaan. Ze heeft niet echt gezwommen, maar stond wel volledig in het water :shock: met haar blote puppy buik dacht ik dat ze wel zou verschoten zijn en uit de buurt van het water blijven.
Nee hoor, nog geen minuut later zat ze er weer volledig in, om daarna als een tornado rondjes te stormen over het strandje.
We hebben ze dan geroepen en snel bij mijn moeder gaan afdrogen.
Denk je dat ze haar lesje geleerd heeft, als we naar huis gingen (gelukkig had ik ze preventief toch aan de riem gehouden :twisted: ) trok ze terug naar het water.
Ik heb blijkbaar een echte labrador: vreten en zwemmen.
Nu lijkt ze mij toch wat te klein voor dat laatste, dus het wordt niet meer los aan het meer. Gelukkig zitten er geen eenden op de zee, en heeft ze nog geen ambities om daar een duik in te nemen.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik zou met je kleintje wel heel goed opletten want het water is veel te kou voor zo een pupje. Gelukkig is het goed gegaan en laat je haar nu niet meer los bij water.

Je weet nu in ieder geval wel dat je een echte labrador hebt :D
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

vandaag wou madam terug gaan zwemmen, maar dat was buiten de baas gerekend, hing ze toch wel vast aan een lijn zeker :twisted:
Vanaf hoe oud zou het veilig zijn om ze te laten zwemmen?
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik zelf zou wachten tot ze volledig geënt is ( volgens mij is ze dat al wel ) normaal gesproken. Maar nu is het zo koud buiten en jou pup is nog zo jong. Die kan haar lichaamstemperatuur nog niet voldoende op peil houden om met deze kou te zwemmen. Ik zou voor nu wachten tot het wat warmer is buiten :wink:

Basco is ook in de winter geboren en die heeft na de winter pas voor het eerst kennis gemaakt met water. het heeft wel lang geduurd voordat hij durfde te zwemmen ( hij was volgens mij bijna een jaar ). Hij is nu niet meer uit het water te slaan maar ook hem laat ik met deze kou niet zwemmen en hij is nu 2 jaar oud.
Plaats reactie