Niet schrikken de staart van Janus

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Miep
Speurneus
Speurneus

Niet schrikken de staart van Janus

Ongelezen bericht door Miep »

Gisteren maar eens een foto genomen van de staart van Janus ik vind het er niet zo mooi uitzien, moet nu met honingzalf gaan insmeren

Afbeelding
Groetjes van Erna
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Het is nog helemaal open? Doen ze dat niet hechten? Ik vind het er wel vreemd uitzien, maar tis wel mooi rood doorbloed en dat is wel belangrijk. Als je het niet vertrouwd terug naar de DA. Sterkte ermee
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Miep
Speurneus
Speurneus

Het is gehecht geweest maar hij stoot het steeds open het is en blijft een labrador he die staart staat nooit stil. Ik heb gisteren nog contact gehad met de DA.
Groetjes van Erna
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja als ie steeds stoot gaat ut steeds weer oen en blijft ut dun

toch beter beschermen met iets erom een vingerspalkje of zo met veel tpe
al me kinders uitgevlogen
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

Ook ik zou het beter beschermen, honingzalf kan in principe geen kwaad. Suc6
Miep
Speurneus
Speurneus

De DA adviseerde om het niet te bedekken maar dat het moest drogen zonder iets erop maar nu moet ik het wel weer verbinden dus dat doe ik
Groetjes van Erna
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Getver, dat ziet er echt niet best uit. Heb er te weinig verstand van om je tips te geven. Afdekken zou ik ook zeggen zodat er geen viezigheid bijkomt. Maar als de DA juist anders zegt :?

Veel sterkte in ieder geval. Hopelijk heeft ie er niet teveel last van. :(
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Een oplossing is misschien ook een vingerspalk wat ze voor mensen gebruiken en dan verbinden, maar dan dek je het idd weer af..
Het ziet er idd niet zo goed uit :( Hopelijk komt er gauw verbetering in!
Miep
Speurneus
Speurneus

Het vervelende met een staart is dat je het moeilijk kunt verbinden een paar keer kwispelen en het vliegt eraf :(
Groetjes van Erna
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Met verbinden moet je ook een beetje voorzichtig zijn, de wond is nu open en als je de wond dicht legt zal het een stuk minder snel genezen.
Het enige wat je nu kunt doen, doe je al, je houdt de boel goed schoon en smeert met honingraat zalf (deze zalf wordt gebruikt om de wond sneller te doen dichtgroeien)
Het zal nog wel een tijdje duren voordat de wond echt dicht gaat, maar hij ziet er mooi schoon uit, complimenten, een staartwond is niet de meest gemakkelijke wond.
Afbeelding
Miep
Speurneus
Speurneus

brigitte064 schreef:Met verbinden moet je ook een beetje voorzichtig zijn, de wond is nu open en als je de wond dicht legt zal het een stuk minder snel genezen.
Het enige wat je nu kunt doen, doe je al, je houdt de boel goed schoon en smeert met honingraat zalf (deze zalf wordt gebruikt om de wond sneller te doen dichtgroeien)
Het zal nog wel een tijdje duren voordat de wond echt dicht gaat, maar hij ziet er mooi schoon uit, complimenten, een staartwond is niet de meest gemakkelijke wond.
Dank je wel het is inderdaad niet makkelijk een staartwond pfff ik doe mijn best voor mijn ventje en meer kan ik echt niet
Groetjes van Erna
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Miep schreef:Het vervelende met een staart is dat je het moeilijk kunt verbinden een paar keer kwispelen en het vliegt eraf :(
Een dierenarts kan zoiets goed inpakken hoor. Bij onze Tinny heeft ze de staart ook ééns moeten verbinden waarbij de volledige rol tape werd gebruikt. Het was eigenlijk een dikke spalk, speciaal gedaan omdat ze wist dat mijnheer er anders ging aan prutsen. Alleen het verwijderen later was wat anders.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Ja, dan moet ik toch gelijk weer denken aan die hond van Irene, die een huidtransplantie op de kop nodig had vanwege een enorme wond en die door een actipatch binnen 1 maand weer dichtzat en haargroei had (tot ongeloof van de DA). De staart zal wel iets minder gemakkelijk te verbinden zijn maar het is het proberen waard! Voor info mag je me wel een PB sturen want volgens mij staat dat topic hier niet meer vermeld.
groetjes Jeannette
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

mischien een domme vraag maar kan de staart niet even aan de achterpoot vast gemaakt worden?(jaja ik weet het een lab.moet kwispelen,maar die wond moet ook dicht toch?)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Open laten, insmeren met honingzalf, de hond niet al te veel triggeren om te gaan kwispelen, dus lekker met rust laten en niet teveel tegen kletsen.
De natuur zijn gang laten gaan, zo te zien ziet het er prima uit.
Plaats reactie