Labrador of Berner Sennen

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Monic-Art

Labrador of Berner Sennen

Ongelezen bericht door Monic-Art »

Ik ben op deze site uitgekomen omdat we aan het denken zijn om een hondje te kopen. We zitten te twijfelen tussen een Berner Sennen of Labrador.

We hebben ons zo links en rechts al geïnformeerd, dus weten wel iets van dit ras. We willen ons zo goed mogelijk informeren zodat we de broodfokkers kunnen mijden.
Ik hoop op deze pagina meer info te krijgen :ffdenken:

Groetjes Monique
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

De Berner is ondertussen helemaal kapot gefokt , ik heb een paar vrienden met een Berner Sennenhond, van goede fokkers. Allemaal heupproblemen op de leeftijd van 4-6 jaar.
Volgens mij is de kans op een helemaal gezonde Berner echt heel klein tegenwoordig. :(
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

de berner sennen is idd een hond die er niet erg gekleurd opstaat tegenwoordig, helaas, want ik vind het prachtige honden. Ik denk alleen wel dat er een behoorlijk verschil in karakter is tussen een labrador en een berner. Dus ik weet niet wat je plannen zijn met de hond? Zoek je een huishond om lekker mee te wandelen, wil je echt aan hondensport gaan doen? Een berner heeft ook veel vachtonderhoud nodig, anders blijft die mooie vacht niet zo lang mooi. Ik vind de berners die ik ken wel wat rustiger van karakter dan de meeste labradors, daarmee bedoel ik dat ze niet zo uitbundig zijn. Maar misschien is dat verkeerd gedacht van mij hoor, ik ken er ook niet zo heel veel :)

Een berner is ook een hond die over het algemeen wat beter waakt dan een labrador.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Monic-Art

Ongelezen bericht door Monic-Art »

Bedankt voor je reactie, en ja.... ik geloof ook dat we de hoop op een Berner Sennen maar op moeten geven, wel heel erg jammer....
Ik vind het erg moeilijk om een "betrouwbare" fokker te vinden... iedereen wil immers z'n pups kwijt... hoever gaan ze daarvoor ???
Heb je daar tips voor ??
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Voor tips over Berner Sennen honden zit je hier op het verkeerde forum vermoed ik. :wink:

Wat wil je met de hond gaan doen? Een labrador is een hond die nogal wat beweging en geestelijke uitdaging nodig heeft. Ga je ermee trainen bij een hondenschool?

Voor een betrouwbare fokker van labradors kun je op de lijst van fokkers kijken bij de rasvereniging NLV. Dan zit je in elk geval bij een fokker die zich aan de regels van de rasvereniging houdt. Dus die gezondheidsonderzoeken laat doen, niet teveel nestjes per teef neemt etc. etc. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

of op de site van cor natuurlijk!
http://labrador-fokkers.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

In die beruchte documentaire van Zembla kwam de Berner er ook niet zo positief uit :( Ze schijnen tegenwoordig bijna allemaal te overlijden aan kanker op jonge leeftijd 6-7 jaar. Echt heel triest voor zo'n ras.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

een vriendin van me heeft haar berner moeten laten inslapen op de leeftijd van 18 maanden door darmtumoren :(
tuurlijk komen er bij de lab ook zat problemen voor,maar zo kapot gefokt als de berners is het gzd niet.
op een ander forum ken ik een aantal mensen die altijd berners hadden,ze nemen nu andere rassen omdat de kans op een gezonde berner heel erg klein is. te triest voor woorden eigenlijk :cry:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik heb bernersennenhonden altijd heel erg mooi gevonden. Ik zei vroeger altijd al; ik wil zo'n hond! Maar inderdaad omdat er bij dit ras zo veel problemen voorkomt dat ik daarom er geen 1 wil.

Bij mijn moeder in de buurt wonen mensen met een berner sennen. Voor zover ik weet is dit al hun 3e hond in 10 jaar tijd. de vorige 2 zijn dus niet oud geworden. Wat ze hadden weet ik niet.

7 jaar is voor een berner sennen al heel oud :(
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

En dat vraag je op een labrador forum.. ha ha..

Nee hoor ik denk dat je best serieuze antwoorden krijgt. Kan je helaas niet helpen. Weet weinig van Berner Sennen..
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

kristies schreef:En dat vraag je op een labrador forum.. ha ha..

Nee hoor ik denk dat je best serieuze antwoorden krijgt. Kan je helaas niet helpen. Weet weinig van Berner Sennen..
Het zijn prachtige honden, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn, ze hebben iets statigs over zich.
Ik heb er een aantal gekend (4), ze hadden allemaal een heerlijk karakter maar ze zijn geen van allen oud geworden, niet ouder dan 5 in ieder geval. Ze hadden allemaal kanker of zeer ernstige gewrichtsproblemen. Dat is toch echt jammer van zo´n ras.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik heb zelf een Berner Sennen gehad, Nero was een schat van een hond echt onwijs lief... helaas heb ik hem ook op 4 jarige leeftijd moeten laten inslapen, hij had een tumor in zijn hersenen :(
Maar ik vind het wel echt geweldige honden, en dat vind ik van de labrador ook :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Wij hebben een berner gehad en deze is 13 geworden.
Laat ik er wel bij zeggen dat dit toen nog niet een heel erg populair ras was dus niet kapot gefokt.

Een berner is over het algemeen een rustige hond volgends mij.
Die van ons vond een half uurtje wandelen achter elkaar genoeg en dan hoefde hij verder ook nog maar een keer of 2 voor een P&P ronde naar buiten.

Wij hebben gekozen voor een Lab omdat wij wel van activiteit houden.
Ik vind het heerlijk om een paar keer per dag een lekker stuk te wandelen.
Oke eerlijk bekennen dat met een buggy door de sneeuw echt niet te doen was dus zochten we de activiteit hier in de tuin.

Zegt trouwens niet hoor want je heb ook berners die wel van een lekkere wandeling houden.
Gewoon eens goed inlezen hoe en wat.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

kimmeding schreef:Wij hebben een berner gehad en deze is 13 geworden.
Laat ik er wel bij zeggen dat dit toen nog niet een heel erg populair ras was dus niet kapot gefokt.

Een berner is over het algemeen een rustige hond volgends mij.
Die van ons vond een half uurtje wandelen achter elkaar genoeg en dan hoefde hij verder ook nog maar een keer of 2 voor een P&P ronde naar buiten.

Wij hebben gekozen voor een Lab omdat wij wel van activiteit houden.
Ik vind het heerlijk om een paar keer per dag een lekker stuk te wandelen.
Oke eerlijk bekennen dat met een buggy door de sneeuw echt niet te doen was dus zochten we de activiteit hier in de tuin.

Zegt trouwens niet hoor want je heb ook berners die wel van een lekkere wandeling houden.

Gewoon eens goed inlezen hoe en wat.
Precies, Nero hield echt wel van een lekkere wandeling :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

:D zie je dat bedoel ik :lol:
Plaats reactie