Ik ben de nieuwe Uri Geller

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik ben de nieuwe Uri Geller

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hou jullie vast, want ik weet het helemaal zeker; ik wordt de nieuwe Uri Geller! :applaus: :applaus: Ik heb namelijk een superact; ik ben fakir Max en kan glas eten! Baasje en vrouwtje zijn het er helaas niet mee eens en kunnen mijn acts niet waarderen.

Zoals twee weken geleden. Ik besloot een speciaal kerstoptreden te verzorgen en heb vlak voor vrouwtje moest gaan werken een glazen kerstbol opgegeten uit de krans die het baasje op tafel had gezet :twisted: Vrouwtje zocht zich helemaal rot naar de kerstbal, maar vond tenslotte alleen een stukje glas en de prikker van de kerstbal. Toen werd zij opeens heel gemeen :( . Zij belde baasje op en baasje mocht niet meer kerstcadeaus kopen en moest direct naar huis komen met een zogenaamde peperkoek. Ondertussen belde vrouwtje met de dierenarts, die haar advies gaf wat te doen. Alsof ik hulp nodig had; ik ben fakir Max :spierbal: Glas doet mij niks! Tijdens het telefoontje van de dokter slaagde ik erin om nog een kerstbal kapot te bijten. Toen waren de rijpen echt gaar :help: !! Vrouwtje heeft mijn bek opengetrokken en alle glas eruit gehaald. Toen moest ik meekomen naar de keuken waar zij een of ander wit goedje op mijn tong legde. Dat proefde heel zoutig en ik werd er misselijk van :kots: Ik heb heel veel gespuugd en vrouwtje heeft alles onderzocht om zeker te weten of alle glas eruit was. Toen kwam baasje thuis en die voerde mij perpkoek. Vrouwtje moest racen na het werk waar zij te laat aankwam door mijn optreden :oops:

Ook gisteren waren zij niet gecharmeerd toen ik een brise kaarsje van de tafel afstootte en begon te knagen op een stukje glas. Deze keer moest ik alleen heel veel peperkoek eten. Dat vind ik trouwens wel lekker :) Ik moet nu kijken hoe ik mijn speciale gaven op een hoger level krijg :confused: , want vrouwtje en baasje houden mijn sindsdien erg in de gaten en hebben zelfs al een extra peperkoek (voordeelverpakking) gekocht voor het geval ik het weer zou doen :mad: Deze is trouwens nu al voor de helft op na gisteren.

Groetjes,

Fakir Max
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maup heeft dit ook eens geflikt. Een bonbonniere van tafel gemikt en alles (inhoud en glaswerk :S) opgevreten..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Goeie act Max. :D Kan me wel zo voorstellen dat je personeel nu in 1 klap 10 jaar ouder is geworden.
Weet je wat ook leuk is? Speuren, apporteren en met ballen spelen. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Gooi die act van jou er maar uit fakir Max, dat is niet zo'n hele leuke hoor :D
Met een beetje pech moet je nog naar de da ook, dan ben je niet meer zo stoer denk ik maar zo 8)

Els heeft gelijk, de acts die zij noemt zijn veel leuker om te doen en de baasjes kunnen misschien beter alles wat van glas is of ook heel gevaarlijk even opruimen tot jij wat ouder bent :wink:
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

Oei! Dat was héél straffe toebak dat jij allemaal uithaalt!
Je moet wél even je baasje verwittigen dat zout niet zo goed is
om je te laten spugen. daar zijn al vaak waarschuwingen over geweest.
Sommige dierenartsen weten dat precies nog niet..
maar ze raden sterk af om honden te doen braken door middel van zout!

Onderstaand een nieuw inzicht over het laten braken met zout na het inslikken van iets ongewenst.

zout doodt dieren
Sterfgevallen ontdekt in Amsterdam

door Nienke Oort - AMSTERDAM -

Keukenzout, een bekend eerste hulpmiddel om huisdieren te laten braken als zij iets giftigs hebben binnengekregen, blijkt beesten te doden. In de Spoedkliniek Weesperzijde in Amsterdam zijn onlangs honden aan dit huis-, tuinen keukenmiddel overleden en de artsen luiden nu de noodklok.

Op internet, in EHBO-boeken voor dieren en door dierenartsen wordt het geven van een schep keukenzout vaak geadviseerd als eerste hulpactie, als het baasje weet dat zijn dier iets giftigs heeft binnengekregen. De dierenartsen van de Spoedkliniek raden dit nu sterk af; één schep zout kan al fataal zijn.

Zout heeft een irriterende werking op het slijmvlies van het maag-darmkanaal, waardoor gebrek aan eetlust, braken en diarree vaak de eerste verschijnselen na opname van zout zijn. Door de hoge natriumconcentratie in het bloed verplaatst water zich vanuit de weefsels naar het vaatbed, wat kan leiden tot ophoping van een abnormale hoeveelheid vocht in weefsels.

Sloom
De artsen van de Spoedkliniek kwamen er achter dat als de natriumconcentratie ook in de hersenen gaat stijgen, dit kan leiden tot rusteloosheid. Het dier wordt prikkelbaar, sloom en/of krijgt spiertrekkingen, toevallen en koorts. Uiteindelijk kan het beest in coma raken en overlijden.

Het eerste geval waarbij duidelijk werd dat het keukenzout de doodsoorzaak was en niet het giftige middel was bij een acht jaar oud schipperke hondje. Het dier had een hartmedicijn van zijn bazin ingeslikt. Op advies van haar dierenarts gaf ze de hond een schep zout.
Vanaf dat moment is het misgegaan en konden ook de artsen bij de Spoedkliniek niets meer voor het hondje doen. Tien uur na de inname van het zout was het hondje dood.

Een ander geval betreft een skye terriër, die een sok had ingeslikt. De eigenaren gaven tot twee keer toe een schep zout, maar de hond braakte niet. Aangekomen bij de Spoedkliniek kreeg de hond ook daar nog een braakmiddel, maar ook dat werkte niet. Na zes uur kreeg de hond een epileptische aanval en na twaalf uur raakte het dier in coma. Ze hebben de hond laten inslapen.

De dierenartsen van de Spoedkliniek hebben nu een artikel geschreven voor het Tijdschrift voor Diergeneeskunde dat vrijwel bij elke praktijk in Nederland wordt bezorgd. Op deze manier hopen zij dat het snel bekend wordt dat keukenzout niet meer gebruikt mag worden als braakmiddel bij huisdieren.
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Gelukkig heeft fakir Max het overleefd , maar ik wilde net hetzelfde over zout neerzetten.
Dan nog wat: Bij glas natuurlijk nooit laten braken!! Glas is scherp en dan gaat het nog een keer terug door de slokdarm met alle gevolgen van dien.
Ontbijtkoek is nog het allerbeste in dit geval.
Wat zijn het ook alleseters die honden, maar kerstballen, nee, Max spant wel de kroon geloof ik. :?
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Joris heeft ook en poging gewaagd naar de titel, ook een kerstballeneneter, gelukkig maar een kleintje uit een kerststukje, maar toch even goed de schrik te pakken.
en inderdaad, bek opensperren en hopen dat je er alles uit kunt vissen.
Gelukkig goed afgelopen dit keer .Hopelijk leert hij voor volgend jaar kerst dat hij van de spullen op taflel af moet blijven, wij blijven hopen.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:shock: ojee je schrikt je toch rot!
Nee Max, idd werken aan een nieuwe act a.u.b. :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik zou je hond niet meer laten braken als het glas heeft opgegeten. Het glas kan de teruweg beschadigingen maken in de verteringsorganen enz.

Het is wel een boef zeg :D
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Max zit teleurgesteld op zijn kussen na het horen van jullie berichten :wink: :wink:

Het was inderdaad even schrikken en wij zijn blij dat het goed is afgelopen. Wij kregen inderdaad het advies van de huisarts om Max een lepel zout te voeren. Ik had zelf die week eerder op internet gelezen dat dit helemaal niet goed is, maar de huisarts verzekerde mij dat het absoluut geen kwaad kan :oops: En op zo'n moment ben je in paniek en volg je uiteraard direct het advies op van de huisarts.

Omdat Max soms de stoute schoenen aantrekt als hij niet genoeg aandacht krijgt, zijn wij ten rade bij onze KC gegaan. Zij adviseerde ons om alles op te ruimen en Max te negeren als hij iets van de tafel stal. Wij hebben alles opgeruimd, maar wij dachten dat de kerstballen van plastic waren (het waren trouwens wel superkleine kerstballen, dus niet voor in de boom) :oops: Dus toen ik aan het eten was en hij rondrende met een kerstballetje zag ik er geen kwaad in :oops: :? en volgde ik het advies op. Totdat ik opeens iets hoorde kraken :shock:
Dus niet alert genoeg van mijn kant... erg stom dus...

Ik ben overigens met Max wel begonnen met apporteren een paar weken geleden. Hij vindt het geweldig! Ik oefen ieder dag met hem. Buiten lukt het nog niet goed, rent hij ervan door met de bal :lol: . Voor binnen heb ik een speciaal balletje gekocht, een hondenstuiterbal, die hij moet apporteren. Hij vindt het super, vooral als hij een lekker blokje kaas of appel kan verdienen :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

huisarts=dierenarts uiteraard!
Plaats reactie