grrrrr...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Terra5
Speurneus
Speurneus

grrrrr...

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik liep net met Danouk in het losloopgebied in het bos. Dat gebied was voor het eerst sinds een week weer een beetje begaanbaar.

Vorige week was ik ook met beide dames in het bos en toen had Danouk echt een dag van "ik hoor je niet vrouwtje! Je bent niet leuk vrouwtje, je kan op dat fluitje blazen wat je wilt vrouwtje.. maar andere honden en mensen verdienen toch echt mijn aandacht vandaag! :twisted: :twisted:" Kennen jullie dat?? Zo'n dag dat je maar even moet zuchten, hond aanlijnen en weer verder wandelen en hopen dat ze die bui de volgende keer bij haar denkbeeldige pups thuis laat :D

Vandaag dus weer een poging en tot mijn grote plezier luisterde het dametje weer keurig.. 1 keer fluiten en ze kwam in 1 lijn naar me toe :applaus:

Het losloopgebied was nog niet helemaal begaanbaar, maar 1 zijpad was goed te doen, dus daar liepen we ook 8)
Een smal paadje en net uit een bocht komen 2 wandelaars, zonder hond. Danouk schiet er gelijk op af en voordat ik maar iets kon roepen had ze al opgesprongen. Ik uiteraard roepen "Foei!" en flink balen, maar toen ik riep kwam ze wel direct naar me toe en kon ik haar vast houden totdat de mensen voorbij waren. Maar die mensen begonnen al tekeer te gaan: "aan de lijn!!" Dus ik vraag nog beetje verbaasd: "hoezo?" Nou zeg.. toen kreeg ik de volle laag.. Dus ik zeg nog dat dit een losloopgebied is en dat ik hard mijn best doe om dat opspringen af te leren en dat ik ook al mijn excuses had aangeboden. Maar dat was blijkbaar niet voldoende.

Dit soort dingen vind ik zoooo vervelend;
1 omdat ik het zelf ook irritant vind dat dat mormel van me opspringt :-( Ik train daar heel hard op en het gaat gelukkig ook wel iedere keer wat beter. Maar frustrerend is dat wel.. En dan komt het extra aan als andere mensen dan ook nog eens tekeer gaan, terwijl ik echt mijn best doe om het af te leren. Als ik mensen zie zonder hond, dan roep ik haar altijd bij me en moet ze naast me zitten. Dit gaat 9 van de 10 keer nu ook gewoon goed :klasse: Het gaat met name nog wel eens mis als ze met een andere hond speelt en ze dan die baasjes wilt begroeten.. Maar ook dat gaat al beter.. Maar vandaag zag ik die wandelaars gewoon te laat, omdat ze net een bochtje omkwamen..

En 2 omdat je hier op de Veluwe een enorm wandelgebied hebt en slechts een heel klein stukje is losloop, waarom mensen er dan toch voor kiezen om juist daar te gaan wandelen??
Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar dus ook met elkaar. Ik moet mijn best doen om dat opspringen af te leren en mensen die daar wandelen kunnen rekening houden met loslopende honden, toch? Als ik nou helemaal mijn hond niet zou corrigeren, dan is het ook weer anders.. maar mensen zien toch dat ik er mee bezig ben??
Bah, hier kan ik dan zo van balen :-(

Sorry, moest even mijn frustratie kwijt :oops:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Even balen, diep zuchten, je verlies nemen en dan weer opnieuw beginnen :D
Soms gaat het goed en je hebt van die dagen.... :? Maar ooit gaat het lukken! :klasse:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

:D Dat doet die van ons nou ook wel eens!
Gelukkig heb ik nog nooit een dergelijke reactie in het losloopsgebied naar mn hoofd gekregen...
Ik geef me op als oefenmodel! Als ik in dergelijke gebieden ga wandelen, heb ik een oude jas aan, een broek die vies mag worden en stevige wandelschoenen.... Dus mij zal je niet horen :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:( vervelend hoor
en ja herkenbaar...
Keo bespringt voornamelijk ons bezoek. Hardnekkig is dat, maar ik ben er mee bezig. Tijdens het wandelen valt het gelukkig mee, hij wil alleen op andere honden afgaan, maar als ik iemand zie lijn ik hem aan.
In de bossen zie ik tegenliggers eigenlijk ook altijd wel aankomen op 1x na....

Keo was toen lekker aan het zwemmen. Er waren kinderen in het water met hun kano en een hoop mensen er omheen die hem wel leuk vonden. Vertier genoeg zou je zeggen.... nou nee :evil:
Een eind verderop stond een vrouw op een stukje papier te kijken en ineens ziet hij haar en gaat erop af. Ik roepen, maar nee.... doof.... blijkbaar vond hij het heel interessant wat ze aan het doen was.
Hij komt bij haar aan, zij ziet het en vervolgens zet mevrouw het op een gillen :shock: , op en neer springen, met haar armen zwaaien, "rothond, aan de lijn..." enzovoorts. Ze was heel erg bang en ik was er meteen bij om Keo te "vangen", maar ja.... dat lukt niet als zij zo interessant voor hem doet. Rent ze weer een paar keer een stukje weg, Keo erachteraan. En uiteindelijk struikelt ze in haar paniek ook nog over hem heen. Kortom... een groot drama :nietcool:
Toen ik hem dan eindelijk te pakken had heb ik hem aangelijnd, direct naar de auto en naar huis. :evil:

O wat was ik boos, op mezelf (dat ik niets over Keo te zeggen had), op Keo (luisterde niet), maar ook op die mevrouw en haar panische reactie (helpt niet).

Zo gauw ik Keo te pakken had was mevrouw verdwenen (verstopt???), dus kon ook niet fatsoenlijk excuses aanbieden. Daar baalde ik ook van. Maar ik had tijdens het hele gebeuren al enkele keren sorry geroepen :oops: , betwijfel echter of dat wel binnen is gekomen.

Maar in dergelijke situaties baal je als een stekker ja....
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Herkenbaar ja :(

Laatst liepen we met Guus in het losloopgebied van de Drunense duinen en Guus rent op twee mensen af en springt nog niet eens (dus dat was een meevaller, want meestal springt hij met vier poten in de lucht en vliegt zo op ooghoogte tegen mensen aan.. :roll: ) en die mensen riepen ook meteen 'Gatverrrrrrrredamme rothond aan de lijn.. bah..' :? Ga dan lekker in het niet-losloop gedeelte lopen als je honden zo vervelend vindt :?
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Zulke dingen zijn idd hartstikke jammer! Ik kan je frustratie begrijpen :)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

dat doet die van ons nou nooit :eusaliar:
ik heb Basco het commando "laag" aangeleerd. Zodra hij op iemand af rent roep ik "laag" ( nog voor hij aanstalten maakt om te springen ). Dit werkt gelukkig 9 van de 10 keer maar soms ook niet.

In een losloopgebied kunnen mensen dit soort dingen verwachten ( niet dat het goed is natuurlijk maar het kan gebeuren ), dat is het risico om in een losloop gebied te lopen. Er zijn genoeg plekken waar honden niet los mogen.

En die niet luister dagen, ik denk dat iedereen die kent :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als jouw hond tegen mij opspringt terwijl ik daar lekker loop te wandelen, zou ik ook niet blij zijn. Ik heb helemaal geen hekel aan honden (haha, ik zeg het er maar even bij) maar dat hoort gewoon niet in mijn ogen. Het gaat er daarbij helemaal niet om of het een losloopgebied is of niet vind ik. Natuurlijk moet je zoiets afleren, en ik zou ook wel waarderen dat je ermee bezig bent, maar ondertussen heb ik wel de modderpoten op mijn jas staan.

Overigens zou ik absoluut niet gaan schelden hoor, het is idd het risico van in een losloopgebied lopen, en dat risico zou ik best nemen, maar dat neemt niet weg dat ik er absoluut niet van gediend ben :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

sbientje schreef:als jouw hond tegen mij opspringt terwijl ik daar lekker loop te wandelen, zou ik ook niet blij zijn. Ik heb helemaal geen hekel aan honden (haha, ik zeg het er maar even bij) maar dat hoort gewoon niet in mijn ogen. Het gaat er daarbij helemaal niet om of het een losloopgebied is of niet vind ik. Natuurlijk moet je zoiets afleren, en ik zou ook wel waarderen dat je ermee bezig bent, maar ondertussen heb ik wel de modderpoten op mijn jas staan.

Overigens zou ik absoluut niet gaan schelden hoor, het is idd het risico van in een losloopgebied lopen, en dat risico zou ik best nemen, maar dat neemt niet weg dat ik er absoluut niet van gediend ben :D
Neeeeeee, ik zou ook niet blij zijn! :eusasnooty:
Ik heb het wel eens gehad in het losloopgebied bij ons in de buurt. Eén of ander snerthondje wat steeds tegen me aan sprong. Niet één keer maar echt twintig keer ofzo. Ik had net een schone broek aan (nee, geen witte :D ) maar die kon zo de was weer in en daar baalde ik best van. Maarrrrr, waar ik het meest van baalde was dat de eigenaar van dat hondje er naar stond te kijken en niets deed :confused: Ja, ze vroeg of ik 'zeker snoepjes in mijn jaszak had', alsof dat een legitieme reden is om het dan maar goed te vinden :? Er kon echt nog geen "Sorrie" af :mad:
Ik ben niet gaan schelden maar echt vriendelijk was ik ook niet meer toen ik haar uiteindelijk vroeg om dat beest bij zich te houden :evil: Zegt ze ook nog: 'Het is toch een losloopgebied!' waarop ik zei "Dat is iets anders dan een spring tegen iedereen op gebied!" :D

Maar als het gebeurt en ik zie dat iemand wel moeite doet om het te voorkomen dan vind ik het minder vervelend. Zo keurig loop ik er meestal ook niet bij dat er hoge stomerijrekeningen aan te pas gaan komen :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Een losloopgebied houdt idd niet in dat alles maar mag..
Nick is ook niet Roomser dan de Paus, maar vaak zie ik al de voortekenen.
Hoge stemmetjes, roepen' jaaaa ik heb koekjes, dat ruik je zeker'...
Dan probeer ik af te haken, en soms lukt dat :D
Is hij toch te enthousiast dan bied ik altijd mijn excuses aan, en eigenlijk is het dan altijd oké.
Losloopgebied houdt voor mij en Nick in dat we altijd rekening blijven houden met andere honden, én gewone wandelaars. Die m.i. ook volstrekt het recht hebben op een ongestoord loopje.
:)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh haha als ik contact maak met een hondje dan vind ik het niet erg als ie opspringt, dan is het mijn eigen schuld :D en het is ook minder erg als je ziet dat de eigenaar er ook van baalt :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ik kan je frustratie heel goed begrijpen. Sommige mensen denken dat honden opgevoed ter wereld komen :( .Mijn eigen moeder verweet ons dat Max niet luisterde toen hij 15 weken was en zij kijkt mij nog steeds verwijtend aan als Max eens niet luistert :mad: .Mensen die geen honden hebben, hebben vaak het beeld dat honden altijd perfect moeten luisteren. Toen ik Max nog niet had, had ik dat ook :oops: . Ik zag meestal mensen waarbij de hond goed luisterde, maar ik besefte niet dat dit een momentopname is. Ik kon natuurlijk niet zien hoe de hond reageerde als de mensen de hoek omliepen. Toen wij Max net hadden, dacht ik dat wij wat fout deden. De hond luisterde gewoonweg niet! Toen kwamen wij op dit gezellige forum andere labradoreigenaars tegen en toen bleek dat Max of wij helemaal niet afwijkend zijn, maar dat een hond opvoeden gewoon veel meer tijd en moeite kost dan dat niet-hondenbezitters voor mogelijk houden. Je kunt een hond het beste vergelijken met een kind, denk ik.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

renate schreef: En die niet luister dagen, ik denk dat iedereen die kent :D
Nog even hierop een reactie. Die kennen wij inderdaad. Deze heeft Max toevallig vandaag :D . Kroketten in de oren ofzo.....Bij ieder commando staat hij ons kwispelend aan te kijken, maar een reactie...ho maar :twisted: . *Zucht* honden.... :wink:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

sbientje schreef:oh haha als ik contact maak met een hondje dan vind ik het niet erg als ie opspringt, dan is het mijn eigen schuld :D en het is ook minder erg als je ziet dat de eigenaar er ook van baalt :)
Oh neenee, ik doelde niet op jou :wink:
Ik weet dat Nick een potje kan breken bij je.
Ik bedoel dat ik altijd alert ben op signalen van anderen, die dit ongewenste gedrag kunnen aanwakkeren.
En probeer dat dus vóor te zijn :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Even voor de duidelijkheid; ik vind het zelf ook irritant hè? 8)
Tegen mij springen ook regelmatig, vaak kleine hondjes, op. En bij die hondjes zeggen de baasjes meestal niets.
Een losloopgebied wil niet zeggen dat je hond niet onder appel hoeft te staan, helemaal mee eens :-)

Ik doe heel hard mijn best om het haar af te leren. Als ik mensen aan zie komen, dan roep ik Danouk ook bij mij en dat gaat dus meestal goed. Ook als ik met mensen meeloop, dan corrigeer ik Danouk of ik vraag aan die mensen (als ik niet bij Danouk kan) of zij willen helpen en dat gaat steeds beter :-) Nogmaals, het gaat dus meestal ook gewoon goed..

Des te irritanter dat als je daar zelf druk mee bent en Danouk doet het dus best goed, dat mensen dan zo tekeer gaan. Dan voel ik me helemaal rot :-(
Vanmiddag ook; Danouk sprong 1 keer op (was ook nauwelijks raak), maar ze kwam direct toen ik haar riep en toen hield ik haar vast. Dus de mensen konden echt wel zien dat ik mijn best deed..

Het gebeurt ook heel vaak, dat ik dan aan het trainen ben met dit probleem. Dan zit Danouk keurig naast me, één en al aandacht voor mij en dan gaan de mensen die langslopen tegen Danouk praten.. Jaaa.. dat is dan wel erg lastig voor de dame.. Of dat mensen haar bijna uitnodigen en zeggen dat ZIJ het niet erg vinden dat een hond opspringt. Ik zeg dan iedere keer; nee u misschien niet, maar IK vind het wel erg.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Plaats reactie