Vorige week was ik ook met beide dames in het bos en toen had Danouk echt een dag van "ik hoor je niet vrouwtje! Je bent niet leuk vrouwtje, je kan op dat fluitje blazen wat je wilt vrouwtje.. maar andere honden en mensen verdienen toch echt mijn aandacht vandaag!
Vandaag dus weer een poging en tot mijn grote plezier luisterde het dametje weer keurig.. 1 keer fluiten en ze kwam in 1 lijn naar me toe
Het losloopgebied was nog niet helemaal begaanbaar, maar 1 zijpad was goed te doen, dus daar liepen we ook
Een smal paadje en net uit een bocht komen 2 wandelaars, zonder hond. Danouk schiet er gelijk op af en voordat ik maar iets kon roepen had ze al opgesprongen. Ik uiteraard roepen "Foei!" en flink balen, maar toen ik riep kwam ze wel direct naar me toe en kon ik haar vast houden totdat de mensen voorbij waren. Maar die mensen begonnen al tekeer te gaan: "aan de lijn!!" Dus ik vraag nog beetje verbaasd: "hoezo?" Nou zeg.. toen kreeg ik de volle laag.. Dus ik zeg nog dat dit een losloopgebied is en dat ik hard mijn best doe om dat opspringen af te leren en dat ik ook al mijn excuses had aangeboden. Maar dat was blijkbaar niet voldoende.
Dit soort dingen vind ik zoooo vervelend;
1 omdat ik het zelf ook irritant vind dat dat mormel van me opspringt
En 2 omdat je hier op de Veluwe een enorm wandelgebied hebt en slechts een heel klein stukje is losloop, waarom mensen er dan toch voor kiezen om juist daar te gaan wandelen??
Natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar dus ook met elkaar. Ik moet mijn best doen om dat opspringen af te leren en mensen die daar wandelen kunnen rekening houden met loslopende honden, toch? Als ik nou helemaal mijn hond niet zou corrigeren, dan is het ook weer anders.. maar mensen zien toch dat ik er mee bezig ben??
Bah, hier kan ik dan zo van balen
Sorry, moest even mijn frustratie kwijt