Keo en de krant

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Keo en de krant

Ongelezen bericht door esmoezie »

Arghhhhhh... even balen hoor....

Mijn ouders hadden besloten me de krant 3 weken cadeau te doen.
Geen goed idee... blijkt.
Afgelopen maandag kwam de krant voor het eerst, maar dat wist ik niet.
Zodoende schrok ik me rot toen Keo om 5.45u enorm begon te blaffen (hij slaapt in de hal bij de brievenbus en blaft 's nachts nooit zonder reden). Geen idee wat er aan de hand was, ik dacht aan inbrekers. Dus door alle ramen naar buiten gekeken, nog een paar kaarsjes omgestoten, hoop herrie. Uiteindelijk naar beneden gegaan en ik zag het direct... de krant dus. :roll:
Nou ja, weer naar boven en verder geslapen.
Dinsdag was Keo stil gebleven, dus ik had goede hoop.
Maar woensdag, donderdag, vrijdag iedere ochtend een blafconcert. De buren hadden het ook gehoord, ook al klaagden ze niet, maar dat doen ze nooit. Dat ze het gehoord hadden vond ik zodoende al erg genoeg. :(
En afgelopen nacht was het hoogtepunt.
Toen we een half uur in bed lagen blafte Keo al 2x. Vervolgens nog eens 4x verspreid over de nacht. Nauwelijks geslapen zodoende...
Het is niet 1x WOEF, maar serieus blaffen.
Maar ik kan het niet corrigeren, want ik ben blij als hij 's nachts waakt als het nodig is. Dus moest het wel negeren.

Maar de krant wordt per direct afgezegd en nu maar hopen dat Keo hierdoor geen slechte gewoonte heeft ontwikkeld.
Ik heb helaas ook geen ander, geschikt plekje in huis voor hem om te slapen.

Nu hopen dat hij vannacht stil zal zijn, want ik heb wel weer eens zin om lekker te slapen :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Maar afgelopen nacht, dat hij vaker blafte, dat was niet de krant?
Op zich is het goed dat hij waaks is, maar hij kan nu inderdaad bij elk geluidje gaan blaffen. En overdag met post blaft hij niet?
Gelukkig geen klagende buren :)
Groetjes Lisanne
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Buddy007 schreef:Maar afgelopen nacht, dat hij vaker blafte, dat was niet de krant?
Op zich is het goed dat hij waaks is, maar hij kan nu inderdaad bij elk geluidje gaan blaffen. En overdag met post blaft hij niet?
Gelukkig geen klagende buren :)
Afgelopen nacht blafte hij idd niet alleen om de krant. Maar hij lijkt er overdreven alert door te zijn geworden.

Overdag met de post blaft hij niet. Alleen als er iemand op het raam klopt of als de ramenwassers de tuin in komen :D
En 's avonds ooit wel eens als hij van iets wakker schrikt.
Maar 's nachts voorheen nooit m.u.v. 2x.
1x kwam een stel luidruchtige stappers langsgelopen
de andere keer zijn onze tuinstoelen gestolen (alleen was ik die nacht te suf om dat op te merken, kwam er 's ochtends pas achter)
groetjes Juliette

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik zeg ook niets , mocht een van mijn labjes 's nachts eens blaffen.
Gelukkig doen ze het nooit, maar Nino was ooit een keer vreselijk aan het grommen. Dus ik naar beneden om te kijken wat er was.
Niets dus.
Ik weer naar bed.
Nino weer grommen.
Ik weer naar beneden
Niets te zien, ook niet buiten.
Ik weer naar bed.
Nino weer grommen.
Ik naar beneden en Nino op zijn lazerus gegeven.
:oops:
Beetje dom van mij, want bij de achterburen hadden ze die nacht de auto leeg gehaald. En niemand heeft het gemerkt, behalve....
Nino.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik heb ook een ochtend krant die om ongeveer 5.00 in de bus komt, hier blaffen ze nooit voor de krant. Maar wel altijd als ze overdag een weekblaadje door de bus gooien........... :shock: Raar he? :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

een buitenbus ophangen geen idee? of zou ie dan ook blaffen denk je? :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:een buitenbus ophangen geen idee? of zou ie dan ook blaffen denk je? :)
jawel, als ik hem vooraan in de tuin zou zetten zal dit wel helpen, maar aangezien het maar voor 3 weken nodig zou zijn...

maar goed, vannacht om 6 uur blafte Keo weer (nu gelukkig niet de hele nacht)
op zondag sowieso geen krant, dus het is gewoonte geworden helaas

ik blijf het maar even negeren :roll:
groetjes Juliette

maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Tja, je krijgt de krant in iedergeval op tijd :) , maar verveldend dat je dan wakker geblaft wordt. Keo vat het in iedergeval op als een overwinning, als ik blaf, gaat de persoon bij de voordeur/brievenbus weg.
Zou hij er niet aan wennen?
Maar ja, drie weken uitproberen en daarna toch geen krant meer haalt ook niet veel uit.
Briefje op de brievenbus, krant svp voor de deur- plastic tas- misschien een optie?
een mens verzint maar wat.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Dat blaffen zal wel weer slijten als je er geen aandacht aan besteed vermoed ik. :) Maar het is idd vervelend, vooral omdat je het ook voor je buren niet wilt he?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

:D Dat cadeau hadden wij ook gehad van onze opa :D
Onze Dh ging ook flink tekeer toen de krant kwam ik heb op een gegeven moment een brief op de deur geplakt dat we de krant niet willen en toen kregen we hem gelukkig ook niet meer. Ook begonnen ze met zijn 2en heel de krant in stukken te scheuren :? Dus dat was 's morgens om 6uur eruit om alles op te ruimen, Ghost stil te krijgen en dan weer proberen te slapen :mad:
Hier is het blaffen weer voorbij hopelijk is het bij Keo ook voorbij.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

renate schreef::D Dat cadeau hadden wij ook gehad van onze opa :D
Onze Dh ging ook flink tekeer toen de krant kwam ik heb op een gegeven moment een brief op de deur geplakt dat we de krant niet willen en toen kregen we hem gelukkig ook niet meer. Ook begonnen ze met zijn 2en heel de krant in stukken te scheuren :? Dus dat was 's morgens om 6uur eruit om alles op te ruimen, Ghost stil te krijgen en dan weer proberen te slapen :mad:
Hier is het blaffen weer voorbij hopelijk is het bij Keo ook voorbij.
haha nog zo'n ongelukkige die een cadeau heeft gekregen :D

wij hadden zaterdag ook al een brief op de bus gehangen met "geen krant a.u.b." :D
de goede man die de kranten rondbrengt kwam 's middags toch eens even vragen hoe dat zat, we moesten het dan wel afbellen van hem, anders kreeg hij een krant teveel :D
groetjes Juliette

Monique66
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Monique66 »

Je kan de krant ook bij de buren laten bezorgen,kun jij hem daarna lezen. :D
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Vragen aan je ouders om een middag krant te nemen, is misschien ook een oplossing :D

Gelukkig hebben wij een brievenbus buiten, dus daar geen last van.

Vroeger met Max hadden we wel hetzelfde probleem. Die lag namelijk ook altijd in de hal, vaak onder de brievenbus te slapen. Dit had als resultaat dat hij regelmatig de post op z'n kop kreeg, en dus een hekel aan postbodes had gekregen. Hoe lief hij ook voor iedereen was... maar postbodes :evil: Kwam waarschijnlijk omdat in die tijd ook de Wehkamp gids met harde kaft nog regelmatig in de brievenbus kwam :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie