hoe ga ik dat doen met shows

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Iefke

hoe ga ik dat doen met shows

Ongelezen bericht door Iefke »

Over 3 weken komt Vida bij ons. Wij willen graag met haar shows gaan doen, tenminste als het haar en ons bevalt. we hebben daar geen ervaring mee, met Buck hebben we dat nooit gedaan.

Maar hoe gaat dat in zijn werk? Hoe oud moeten ze dan zijn? En hoe ga je trainen daarvoor? Geen idee. Ook is ze al ingeschreven voor puppytraining, maar als ze dat leuk vindt wil ik mischien ook wel jachttraining gaan doen, dan kunnen ze lekker hun ei kwijt en ook voor de baasjes is het erg leuk.

Ik ben inmiddels wel lid van ne NLv geworden en heb daar al wat gelezen, maar heb toch nog niet het gevoel dat ik weet hoe ik het aan moet pakken.

Jullie? :D
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

Ik vraag mij die dingetjes ook al een tijdje af.. weet nog niet zeker of ik shows wil gaan lopen maar ben de laatste tijd wel zelf al eens een paar keer gaan kijken. Zien hoe anderen dit doen en hoe het in zijn werking gaat... :)
Volgens mij moeten de hondjes (ookal is er een puppyklasse) een minimum leeftijd hebben, maar nou moet ik helaas erbij zeggen dat ik die minimum leeftijd niet meer weet :? :confused: :mad: hihi

HULP???!! :lol:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik vond een interessant stuk op google:

http://www.altrivon.nl/Hondenshow.html" onclick="window.open(this.href);return false;
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Toen wij Bram kregen had ik ook nog geen show ervaring. Maar ook ons leek het leuk om er een keer aan mee te doen.

Op de 1e show was Bram net 13 weken. Dit was op de regionale clubmatch van de NLV in Assen. Op zo'n dag gaat het net even wat gemoedelijker dan op de internationale shows. Inmiddels moeten ze volgens mij iets ouder zijn.

Bram had toen nog geen trainingen gehad, alleen had ik wat tips gekregen van de fokker hoe ik hem mooi kon laten staan. Gewoon met iets heel erg lekkers voor z'n snufferd. :D

Daarna ben ik begonnen met ringtraining bij de KC waar wij ook al de gehoorzaamheidslessen deden. Op zich is dat zeker aan te raden om te gaan doen. Daar leer je hoe je de hond goed kan laten staan voor de keurmeester en hoe te lopen in de ring.

Kijken op een show leert je in ieder geval heel veel over hoe het er in het echt aan toe gaat. De ringtraining zelf is juist voor de hond belangrijk zodat hij eraan kan wennen stil te moeten staan. Want dat is vaak nog het moeilijkste :wink:

Inmiddels heb ik met Bram aan zo'n 5 shows meegedaan. Heel erg leuk, maar ook vermoeiend hoor zo'n dag. Het leuke is wel dat je steeds meer mensen leert kennen daar. ZO ook van het forum.

Veel succes, en misschien tot een volgende show. :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Jammer dat je met een kruising geen shows kan lopen :(
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Tess schreef:Jammer dat je met een kruising geen shows kan lopen :(
Volgens mij zijn daar speciale shows voor. Weet alleen niet hoe je er achter komt waar. Er is wel al eerder een topic over geweest en anders even googlen.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Tess schreef:Jammer dat je met een kruising geen shows kan lopen :(
Bij onze KC is een show voor rasloze honden , 22 mei.
http://www.kckennemerland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kckennemerland.nl/node/151" onclick="window.open(this.href);return false;
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Misschien kun je bij een hondenclub gaan kijken die ringtraining geven,daar wordt je geleerd hoe je met jouw hondje het beste uit haar kunt halen.
Jammer dat je met een kruising geen shows kan lopen
Bij de kc nijmegen hebben ze op 26 juni een rasloos en rashonden clubmatch.

Voor inschrijfformulier kun je kijken op de site van kc nijmegen:
http://www.kcnijmegen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Iedereen veel succes met showen!!!!

En bedenk je neemt dezelfde hond mee naar huis als dat je ging.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Bedankt voor jullie tips! Dat wist ik niet. En bij ons op de hondenschool, geven ze ook ringtraining!
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

dank jullie wel enne, t is hier wel allemaal voor de fun he :wink:
Plaats reactie