Toen wij Bram kregen had ik ook nog geen show ervaring. Maar ook ons leek het leuk om er een keer aan mee te doen.
Op de 1e show was Bram net 13 weken. Dit was op de regionale clubmatch van de NLV in Assen. Op zo'n dag gaat het net even wat gemoedelijker dan op de internationale shows. Inmiddels moeten ze volgens mij iets ouder zijn.
Bram had toen nog geen trainingen gehad, alleen had ik wat tips gekregen van de fokker hoe ik hem mooi kon laten staan. Gewoon met iets heel erg lekkers voor z'n snufferd.
Daarna ben ik begonnen met ringtraining bij de KC waar wij ook al de gehoorzaamheidslessen deden. Op zich is dat zeker aan te raden om te gaan doen. Daar leer je hoe je de hond goed kan laten staan voor de keurmeester en hoe te lopen in de ring.
Kijken op een show leert je in ieder geval heel veel over hoe het er in het echt aan toe gaat. De ringtraining zelf is juist voor de hond belangrijk zodat hij eraan kan wennen stil te moeten staan. Want dat is vaak nog het moeilijkste
Inmiddels heb ik met Bram aan zo'n 5 shows meegedaan. Heel erg leuk, maar ook vermoeiend hoor zo'n dag. Het leuke is wel dat je steeds meer mensen leert kennen daar. ZO ook van het forum.
Veel succes, en misschien tot een volgende show.