Mijn P&P rondje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Mijn P&P rondje

Ongelezen bericht door Lien »

Bij ons is alles netjes georganiseerd voor de honden, veel losloopgebieden, overal prullenbakken met poepzakjes, die nestjes elke week aangevuld worden. De afdeling Handhaving (BOA's) zorgen voor een correcte naleving van de bijbehorende regels. Hond los op een plek waar het niet mag of een drol laten liggen en je hebt een prent te pakken :roll:

Ik ben vrij nestjes en ik ruim (bijna :oops: ) alle drollen op (die in de struiken laat ik liggen). Vanmiddag liet ik mijn Lana uit en precies op de hoek van de straat aan de rotonde besloot zij haar grote behoefte te doen. Geen probleem en ik sta te wachten tot ze klaar is :D Op de rotonde rijdt een onopvallend autootje van de gemeente en ik zie de personen in de auto nadrukkelijk naar mij kijken en vaart verminderen 8) Lana is nog niet klaar en zit nog even lekker te.....nah ja, je weet wel :oops: De heren van de Gemeente zijn inmiddels uit zicht maar ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat ze toch wel héél graag wilden weten wat er met die drol zou gebeuren en ik zie ze in de weerspiegeling van de ruiten van een kantoorgebouw keren en weer opnieuw de rotonde nemen. Inmiddels had ik de drol van Lana verpakt in het welbekende RODE zakje :twisted: en toen het autootje ten tweede male de rotonde om kwam rijden hield ik het gevulde zakje omhoog 8) De BOA's konden er de LOL van inzien en allen duimen gingen omhoog en er werd nog even vrolijk getoeterd! Leuke gasten, die drollen politie! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Hahah, geweldig :D
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Weet je dat ik in al die jaren nog nooit een controleur heb gezien. Althans, heb niet gemerkt dat het controleurs zijn.

Mijn honden lopen ook regelmatig, waar ze officieel niet los mogen (bij de golfbaan bijvoorbeeld) :oops: . Maar goed, zodra er fietsers of wandelaars komen, laat ik de honden zitten en geef ze weer vrij als de ander voorbij is.

Misschien moet ik toch maar beter opletten in de toekomst.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Tis echt van de laatste tijd dat ze hier in de buurt actief zijn. Ook van andere mensen hoor ik het, voorheen had ik ook nog nooit wat gemerkt, dan alleen de controleur van de hondenbelasting :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Bedankt voor de tip in ieder geval
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

braaf lientje :braaf: :D
wel fanatiek van ze trouwens :roll:
hier liep er ook één,die maakte foto`s van je poepende hond(jaja bewijs) en kon je je niet legitimeren dan liep hij met je mee naar huis :shock:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Hier in het park lopen ze ook geregeld.
Joris loopt waar hij aangelijnd moet zijn ook wel eens los (foei) en ik let dan altijd wel op. niet alleen op de aanwezigheid van de drollenpolitie, maar ook op andere parkgenieters.
Eenmaal zijn ze het rondje achter me aangelopen om te kijken of hij toch niet per ongeluk onaangelijnd zou lopen waar dat niet mag.
Hier een bekuering van € 90,00 voor niet aangelijnd en € 60,00 voor het niet bij hebben van een zakje.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

roef schreef:braaf lientje :braaf: :D
wel fanatiek van ze trouwens :roll:
hier liep er ook één,die maakte foto`s van je poepende hond(jaja bewijs) en kon je je niet legitimeren dan liep hij met je mee naar huis :shock:
Daarom was het ook zo leuk om dat zakje omhoog te houden :twisted:
groetjes, Lien

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik hoop dat ze dat beleid ooit nog eens hier gaan doorvoeren, want met de revalidatie van Daan heb ik pas gemerkt hoeveel honden hier loslopen (terwijl het niet mag) en hoe weinig begrip mensen hebben voor jou en je hond als je vraagt of ze hun hond bij zich willen houden omdat jouw hond niet mag spelen met andere honden :(
En ook de hondenpoep vind ik een groot irritatiepunt hier, dus ik zou ze geloof ik nog een bloemetje geven ook :lol:

En ergens zie ik je ook nog helemaal staan met je rode zakje :twisted:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
lisette
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door lisette »

Ook hier hebben we 2 losloopgebieden (kleintjes) en de rest is hier ook dat de hond aangelijnd moet zijn.
Blue laat ik echter vaker ook gewoon los, maar let dan wel op dat ze niet naar andere mensen etc vliegt.

Hier nog nooit een controleur gezien, maar ruim (bijna) wel altijd de poep op.
als ze het in de struiken/bosjes doet niet.
Groetjes,

Lisette
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:D wat een leuke actie

Ik heb ook nooit controle gezien terwijl Keo aan het poepen was. Ik ruim het ook altijd op, behalve als hij ergens ver weg van het pad poept in een natuurgebied.
Maar laatst liep ik heel onschuldig te wandelen en toen stopte er een gemeenteautootje bij me. Ze stapten uit om mee te delen dat er strenger gecontroleerd ging worden op het opruimen van hondenpoep, want dat is (blijkbaar) irritatie nummer 1 in onze gemeente. Dat kan ik me voorstellen, want op sommige plekken is het heel erg. En ook gingen ze controleren op loslopende honden. Ik zeg "die van mij luistert voor een meter dus hij mag niet eens los". Daar moesten ze hartelijk om lachen. Heb ik wel een beetje gejokt natuurlijk, maar in de wijken zal ik Keo ook echt niet loslaten, alleen op rustige plekken tussen de weilanden of in de bossen (en dat zijn ook wel eens plekken waar het officieel niet mag :oops: ).
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Geweldig! :lol:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik was een tijd geleden in een andere stad met alle drie honden aan de riem.Een BOA die nota bene stond te kijken omdat er 2 tegelijk gingen poepen.
Ik heb de verbouwereerde man beide poep zakjes in de hand gedrukt omdat er in geen velden of wegen vuilnisbakken te bekennen waren ( daar had ik tijdens mijn wandeling op gelet). Van schrik pakte hij het nog aan ook :lol:
Hij heeft ze wel weer terug gegeven, maar begreep wel dat het niet uitnodigt om de drollen op te rapen als je ze mee naar je auto moet nemen.
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Geweldig :D Zouden ze hier ook moeten hebben, want de hoeveelheid poep die hier in de buurt ligt is echt nier normaal. 8)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

:D Mooie actie!!

Ik zou willen dat hier wat strenger gecontroleerd werd :roll:
Plaats reactie