Hond gratis af te halen!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hond gratis af te halen!!!

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Pffffff echt, je zou ze wat af en toe.....Vandaag was zo'n dag dat ik me niet goed voelde. Ik heb de ziekte van Crohn en kan echt beroerde dagen hebben. En het zou fijn geweest zijn als Milow'tj-lief daar een beetje rekening mee zou willen houden...maar helaas! Juist op dit soort momenten wordt mijn leiderschap op de proef gesteld. Grrrrrrrrrrrrrrr

Even voor de duidelijkheid; wij doen een cursus natuurlijk leiderschap van Jan Fenell. Erg leuk. We krijgen privé training en zowel Milow als ik vinden dit leuk. Ik moet Milow dus de hele dag door laten zien dat ik de leider ben. Zo moet ik tijdens het begroeten hem volkomen negeren, vijf minuten en roep hem dan bij me. Daarmee schijn ik mijn positie te bevestigen. Vanochtend liep ik de trap af. Normaal blijft meneer respectvol op een afstandje tot ik hem bij me roep, maar vandaag niet hoor. Bij het naar beneden komen kreeg hij het in zijn bolletje....je kent het wel...woeste blik in zijn ogen, staart tussen zijn benen en racen...de dolle bijf minuten. Dit deed hij crikelend om mij heen. Pfffff negeren maar. Vervolgens kwam hij één voor één zijn speeltjes laten zien aan me, hevig kwispelend. Shit....ik glimlachte naar hem...en daar ging mijn voornemen tot negeren. Na mijn ontbijt even nog op de bank uitpuffen. Meneer gaat voor me staan piepen en zet zijn meest zielige hoofd op. Negeren maar........Tijdens het wandelen vindt hij het nodig om achter blaadjes aan te jagen en dit was niet op mijn commando en mag dus niet! Op een stuk waar hij los kan omdat daar nooit iemand komt, springt hij in een bemeste modderpoel....en STINKEN...blehhhh. Ik riep nog zo: NEEEEEE Milow....hmm te laat. Ik heb hem twee keer moeten wassen, maar ik ruik hem nu nog. Sterker nog, het hele huis meurt ernaar...fijn! En dat wassen was een heus karwij en baasje (ikke dus) werd ook meegewassen. Ik zet Milow vast aan een tuinhek en doe de tuinslang met lauw water op hem. Ik had de slang even op de grond gelegd om shampoo te pakken...en hup...meneer had de tuinslang in zijn bek genomen....en je raadt het al....baasje werd ook even meegewassen...hoe attent! :evil:

Vanmiddag wilde ik even slapen op de bank want ik was echt beroerd. Milow komt voor me op de grond liggen. Ik sliep eindelijk schrik ik me een hoedje! Hevig schokkend, smakkend en blaffend met zijn ogen half open ligt hij voor me te dromen...pffff bedankt voor het wakkermaken haha.
Meneer ging er vanmiddag met een theedoek vandoor, die moest ik uit zijn bench plukken en vanavond tijdens het oefenen kreeg ik zowel op het commando zit, af en blijf een "WAF" te horen. Bij dit soort weigeringen of protesten zet ik hem op de gang en isoleer ik hem dus van de groep. Dit helpt normaal perfect en leidt zijn gedrag steeds in goede banen, vandaag echt niet. Mijn vriend en ik moesten vreselijk ons best doen om niet te lachen. Wij zitten op de bank, Milow in de gang en we horen iets van: 'wauwauwauuunouuuuu' Echt een gewauwel...zo grappig. Protest van een puber.

Pfffffff wie wil hem hebben? (grapje natuurlijk) Wat een monstertje af en toe :twisted: ....

Vanavond heb ik de trainer nog even gesproken en het gaat de laatste tijd juist zo goed. Volgens de trainer zijn dit zijn laatste stuiptrekkingen en probeert hij toch nog een keer mijn leiderschap te testen, juist op een moment dat ik ziek ben. Hij voelt dat de leider (ikke dus) zwak is (fysiek) en dat motiveert hem om opnieuw mij uit te dagen. Volgens hem kon ik op dit soort dagen Milow beter even weg brengen....zodat ik rust had....pfffff nou wie biedt zich aan???? :wink:

Ik hou zo veel van hem, maar af en toe....waarom leiderschap testen als ik me zoooo beroerd voel??? :?
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

zo herkenbaar die momenten. Ik noem ze markplaatsmomenten!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Argh! :? Heeeeeeeeeel herkenbaar.
Ik heb hier ook een hond die mij enorm het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen JUIST op dagen dat ik me goed beroerd voel. :evil:
Die van mij maakt het geloof ik wel wat minder bont, maar is een kei in niet komen bij het roepen op zulke dagen en hevig teutend gedrag terwijl ik lekker wil doorstappen, ze negeert me dan volkomen. :evil:
Maar het blijft een schat hoor :wink:
Maar ik vraag me ook wel eens af, waarom juist als ik me zo rot voel me uit proberen?? :confused:
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Marktplaatsmomenten...haha...die houden we erin! :D
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Op momenten dat Yara 'streken' heeft, :evil: vraag ik altijd aan Kees:
Welke kliko moet er as. woensdag aan de straat? Als het de GFT-kliko is doen we Yara erin. :twisted:
Meestal heb ik pech. :wink: Het is vaak de grijze kliko.
Het lijkt wel of ze het weet, want voordat we een week verder zijn is ze weer de alleliefste hond!
Gelukkig maar, want ik kan ze niet missen. :verliefd1:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

ja lany heeft ookvan die leuke streken.
bv afgelopen zaterdag we waren bij een verjaardag geweest waren om 1 uur thuis nog even lany uit laten.
Ik wilde naar bed wat moest de volgende morgen weer werken manlief had lany niet aan de lijn gedaan nou jullie raden het denk ik al. Mevr nam de bene en wilde niet meer naar binnen toe :evil: :evil: we zijn tot half 3 bezig geweest om mevr naar binnen te krijgen :cry: :cry: . toen ze binnen was heb ik mevr verteld dat ze maandag naar het assiel zou gaan. was haar helemaal zat. maar goed s,morgens als ze dan ligt teslapen ben ik wel weer :verliefd1: :verliefd1: op haar en doe het dan toch maar niet. gr monique
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Oh oh wat een spoken kunnen het soms toch zijn en altijd als het niet uitkomt.
Nu moet ik zeggen dat onze vorige hond het altijd goed aanvoelde als ik me niet goed voelde. bv. als ik migraine had en op bed ging liggen, kwam hij ergens bij me in de buurt liggen. Schrok me inderdaad ook wel rot als hij dan lag te dromen. :? En op de tijd dat hij normaal uitging deed hij ook alsof hij niks door had, bleef heel rustig. Paste zich helemaal aan, maar...Hij had die 'marktplaats momenten' :lol: dan weer als ik haast had. :twisted:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Haha, arme Anna. Ik heb echt medelijden met je!
Maar ik vind je verhaal wel heel herkenbaar. Hier ook zo eentje die het soms behoorlijk bont maak. En inderdaad net zoals Marielle schrijft heeft Max vooral deze momenten waneer ik geen tijd heb. Wat ik soms frusterend vind, is dat het soms weken of maanden goed gaat. Je hebt echt het idee: nu heb ik hem onder mijn duim en opeens begint hij zich weer slecht te gedragen en niet te luisteren...Op dit moment zitten wij ook in zo'n fase. Om gek van te worden!
Wel nog heel veel beterschap gewenst. Ik hoop dat je snel weer goede dagen hebt en je inder beroerd voelt! :goodluck:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Het is al lang geleden voor mij, die momenten. Maar je vergeet ze nooit meer.
Max is 14,5 geworden en is al een jaar dood.
Maar als we over hem praten zijn het juist die momenten waar we het hardst om moeten lachen.
Ik heb vaak gedreigd om hem terug te brengen naar de fokker. Marktplaats bestond toen nog niet. :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel herkenbaar,roef is ook zo`n monster :twisted:
ben ik beroerd dan is hij op zijn ergst :mad:
tis wel logisch he :wink: de leider is zwak,dus kunnen ze mooi proberen een treetje hoger te komen :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Heel herkenbaar :D Alleen zijn ze hier gelukkig heel lief en rustig als ik ziek ben :oops:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een boef zeg! :D Ik kan begrijpen dat je op zulke momenten echt zoiets hebt van....
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Hahaha, die momenten zijn heel herkenbaar hoor!
Maar marktplaats? NO WAY! :oops:
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Hmm,herkenbaar! Ligt misschien ook aan de leeftijd? Ken wel wat (oudere) honden die altijd erg lief zijn voor het baasje als die ziek is. Alsof ze het aanvoelen en die weten misschien inmiddels hun plek (hoeven niet zonodig meer te testen misschien?).
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

zou er nog hoop zijn? :confused:
Plaats reactie