Even voor de duidelijkheid; wij doen een cursus natuurlijk leiderschap van Jan Fenell. Erg leuk. We krijgen privé training en zowel Milow als ik vinden dit leuk. Ik moet Milow dus de hele dag door laten zien dat ik de leider ben. Zo moet ik tijdens het begroeten hem volkomen negeren, vijf minuten en roep hem dan bij me. Daarmee schijn ik mijn positie te bevestigen. Vanochtend liep ik de trap af. Normaal blijft meneer respectvol op een afstandje tot ik hem bij me roep, maar vandaag niet hoor. Bij het naar beneden komen kreeg hij het in zijn bolletje....je kent het wel...woeste blik in zijn ogen, staart tussen zijn benen en racen...de dolle bijf minuten. Dit deed hij crikelend om mij heen. Pfffff negeren maar. Vervolgens kwam hij één voor één zijn speeltjes laten zien aan me, hevig kwispelend. Shit....ik glimlachte naar hem...en daar ging mijn voornemen tot negeren. Na mijn ontbijt even nog op de bank uitpuffen. Meneer gaat voor me staan piepen en zet zijn meest zielige hoofd op. Negeren maar........Tijdens het wandelen vindt hij het nodig om achter blaadjes aan te jagen en dit was niet op mijn commando en mag dus niet! Op een stuk waar hij los kan omdat daar nooit iemand komt, springt hij in een bemeste modderpoel....en STINKEN...blehhhh. Ik riep nog zo: NEEEEEE Milow....hmm te laat. Ik heb hem twee keer moeten wassen, maar ik ruik hem nu nog. Sterker nog, het hele huis meurt ernaar...fijn! En dat wassen was een heus karwij en baasje (ikke dus) werd ook meegewassen. Ik zet Milow vast aan een tuinhek en doe de tuinslang met lauw water op hem. Ik had de slang even op de grond gelegd om shampoo te pakken...en hup...meneer had de tuinslang in zijn bek genomen....en je raadt het al....baasje werd ook even meegewassen...hoe attent!
Vanmiddag wilde ik even slapen op de bank want ik was echt beroerd. Milow komt voor me op de grond liggen. Ik sliep eindelijk schrik ik me een hoedje! Hevig schokkend, smakkend en blaffend met zijn ogen half open ligt hij voor me te dromen...pffff bedankt voor het wakkermaken haha.
Meneer ging er vanmiddag met een theedoek vandoor, die moest ik uit zijn bench plukken en vanavond tijdens het oefenen kreeg ik zowel op het commando zit, af en blijf een "WAF" te horen. Bij dit soort weigeringen of protesten zet ik hem op de gang en isoleer ik hem dus van de groep. Dit helpt normaal perfect en leidt zijn gedrag steeds in goede banen, vandaag echt niet. Mijn vriend en ik moesten vreselijk ons best doen om niet te lachen. Wij zitten op de bank, Milow in de gang en we horen iets van: 'wauwauwauuunouuuuu' Echt een gewauwel...zo grappig. Protest van een puber.
Pfffffff wie wil hem hebben? (grapje natuurlijk) Wat een monstertje af en toe
Vanavond heb ik de trainer nog even gesproken en het gaat de laatste tijd juist zo goed. Volgens de trainer zijn dit zijn laatste stuiptrekkingen en probeert hij toch nog een keer mijn leiderschap te testen, juist op een moment dat ik ziek ben. Hij voelt dat de leider (ikke dus) zwak is (fysiek) en dat motiveert hem om opnieuw mij uit te dagen. Volgens hem kon ik op dit soort dagen Milow beter even weg brengen....zodat ik rust had....pfffff nou wie biedt zich aan????
Ik hou zo veel van hem, maar af en toe....waarom leiderschap testen als ik me zoooo beroerd voel???