Reünie / terugkomdag 1e nest

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Reünie / terugkomdag 1e nest

Ongelezen bericht door petra2612 »

Het komt eraan onze 1e terugkomdag met alle puppen uit het A-nest. De datum is geprikt zondag 1 mei a.s. Maar nu moet ik nog gaan bedenken hoe ik de dag/middag ga invullen. :confused:

Mijn idee was om ergens in een natuurgebied af te spreken en dan lekker te gaan wandelen met alle vijf aansluitend koffie/thee met iets lekkers te gaan drinken (betaalt dan ieder voor zich of trakteert de fokker dan?). :? Verzamelen bij mij thuis lijkt me erg hectisch en niet zo'n heel goed plan om 8 honden in ons (dan) kleine huis te ontvangen plus de eigenaren (min. 2 per hond). Uiteraard foto's maken. 8)

Hebben jullie tips voor mijn dag?
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Bij onze fokker werden we idd thuis ontvangen (in de tuin, het was mooi weer). Daar koffie/thee en iets lekkers gehad en vervolgens naar de natuur gereden en daar met z'n allen een wandeling gemaakt.
Vanuit dat natuurgebied ging iedereen naar huis. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Even op zijn Beatrijs Ritsema's (ken je die, uit de Volkskrant?):
Aangezien jíj de pupkopers uitnodigt voor een reünie, lijkt het me logisch als jij voor de kopjes koffie en het appelgebak betaalt.
Mocht het erg mooi weer zijn, dan kun je wellicht zelfgemaakte hapjes en thermosflessen meenemen en dat op de hei nuttigen (een soort picknick momentje).
Mocht het erg mooi weer zijn en blijven ze plakken op het terras, dan kun je aangeven dat de wijntjes en de bitterballen voor eigen rekening zijn :wink:
Groetjes, Milou
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Juno schreef:Aangezien jíj de pupkopers uitnodigt voor een reünie, lijkt het me logisch als jij voor de kopjes koffie en het appelgebak betaalt.
Dat idee dacht ik ook al hoor maar in eerste instantie had ik het idee ze thuis uit te nodigen en daar koffie/thee met iets lekkers te ontvangen. Maar onze Xara is dan 7 weken drachtig en om dan een huis vol mensen en honden te ontvangen leek me een beetje te druk. Dus vandaar het idee om dat ergens anders te doen en vroeg me toen af hoe dit bij andere gaat. Maar je hebt gelijk de uitnodiging komt van mij....... :wink:
Groetjes, Petra
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wij hebben dat 1x gedaan er kwamen van de 7 maar 3 opdagen en hebben toen een lekkere duinwandeling gedaan en op een terras iets genuttigd wat wij betaald hebben
met shanna hebben we toen een hele leuke terugkom dag gehad met een wandel zwempartij met opdrachten zoals aporten
en de fokkr had thermosflessen met koffie en thee mee en fris voor de kids en lekker cake was gebakken door een pupkoper en we eindigde met prijsjes
wij hebben na de eerste x geen zin meer eigenlijk omdit te doen
jullie succes
ps zou het zeker niet bij jou doen en de drachtige lekker thuis laten
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe:

- Lang geleden heb ik een keer een heel nest ingeschreven voor Bennekom. Toen kwam maar de helft opdagen, ondanks toezeggingen. Dus dat was eens, maar nooit weer.

- Al enkele keren heb ik iedereen bij mij thuis uitgenodigd en gevraagd om de honden eerst nog even in de auto te laten. Dan koffie en koek bij mij (leuk idee om alle foto´s op een cd te branden en die op de achtergrond op de muur of een groot scherm als slideshow te laten afspelen). Daarna een wandeling met spelletjes / activiteiten en tot slot bij de auto´s nog wat (meegenomen) eten en drinken en de ´prijsuitreiking´. Een keer hebben we zelfs nog een keuring erbij gedaan, waarbij de eigenaresse van de reu als keurmeester fungeerde.

- Ook heb ik al enkele keren bij een losloopgebied afgesproken en dan gewoon een lekkere wandeling gemaakt. Ik zorg dan voor flesjes drinken en wat te snoepen voor onderweg. Na afloop bij de auto´s nog een fotoshoot en nog wat eten en drinken (door mij meegenomen, ook voor de honden) en dan naar huis.

Dat laatste is natuurlijk het makkelijkst, dat kost de minste voorbereiding. De puppymensen vinden het allemaal prima, het gaat toch vooral om het gezellig kletsen en wandelen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou gewoon ergens afspreken,z eker als je aangeeft dat het bij jou thuis niet echt een optie is. Dan idd lekker wandelen en achteraf koffie en een plak cake ofzo (kun je eventueel zelf meenemen zelfs, of ergens wat drinken). Ik denk dat ik ook de eerste ronde voor mijn rekening zou nemen, en verder ieder voor zich.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Bij de reunie van maggie werden we bij de fokster thuis verwacht. Daar eerst een bakje koffie gehad (het was mooi weer dus lekker in de tuin), daarna zijn we naar het bos gelopen, toen weer terug en nog wat drinken en een hapje.

Zou ik alleen bij jou met je drachtige vrouwtje niet doen.

Ik zou gewoon afspreken in een natuurgebied en bij mooi weer gezellig met zijn allen picknicken of zo. En anders misschien inderdaad 1 rondje bij het terras voor je eigen rekening nemen en de rest ieder voor zich.

Zoals meerderen al zeggen: mensen vinden het leuk om bij te kletsen en lekker met een groep te wandelen!! Dus hoe je het ook aanpakt? het wordt vast een geslaagde dag!
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bedankt voor alle tips we gaan lekker naar een natuurgebied in de buurt wandelen en picknicken lijkt ons erg leuk maar afhankelijk van het weer anders duiken we gewoon een tentje in voor een koppie thee/koffie en betalen wij de eerste ronde!
Groetjes, Petra
Plaats reactie