Heerlijk gewandeld!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kelly1609

Heerlijk gewandeld!

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Vandaag zijn mijn vriend en ik lekker met Joep wezen wandelen op de St. Jans berg in plasmolen. En wat hebben wij en vooral Joep genoten!

Al snel besloten we om Joep gewoon lekker los te laten lopen en dan natuurlijk goed opletten of er geen hond aankomt want dan wil meneertje er nog wel eens vandoor gaan. Maar op enkele wandelaars na hadden we het bos voor ons alleen. Joep heeft dan ook de hele wandeling van iets meer dan een uur los gelopen.

Hij bleef heel netjes bij ons en we hebben nog wat zoekspelletjes gedaan door brokjes te verstoppen in de schors van een boom. Dat vindt hij toch leuk!

Als afsluiter hebben we een lekkere pannekoek gegeten bij de pannekoekenbakker en kreeg Joep een lekker koekje.

Heerlijk genoten met z'n 3tjes.

Nou kwam ik er alleen net achter dat Joep een teek bovenop z'n kop had. Dit is de eerste teek die hij heeft en dus ook de eerste die ik moest verwijderen. Brr heb er nog kippenvel van! Joep vond het maar niks en trok dus steeds z'n kop weg. Maar uiteindelijk met veel engele geduld had ik het kleine kreng te pakken en is Joep weer tekenvrij!

Wat gebruiken jullie tegen teken?
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Heerlijk genoten dus! :D

Wij gebruiken een Scalibor tekenband :klasse:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Vorig jaar gebruikte ik Frontline, maar Keo had heel veel teken. De meeste weliswaar dood.
Ik heb een tekenkoevoetje van de dierenarts wat heel handig werkt om ze te verwijderen!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Hoi Kelly, ook ik gebruik de scalibor tekenband tegen de teken,deze kun je bij de D.A halen.
Vanmiddag had ook 1 van de meiden een teek op haar kopje zitten,zag hem meteen lopen en heb hem maar meteen naar de andere wereld geholpen.
Brr wat een nare enge beesten zijn het toch.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ik heb zo'n plastic tekentangetje. Werkt al jaren prima. Maar begrijp inmiddels wel dat er makkelijkere methodes zijn, dus kijk ook nog een beetje rond. Naast de tang heb ik ook altijd Frontline tegen vlooien en teken gebruikt.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Heerlijk dagje hebben jullie gehad :D Brrr teken.. Ik hou echt niet van die beestjes..
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Storm krijgt al jaren schapenvet met knoflook en hij heeft nog nooit een teek gehad!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oe een lekkere wandeling zo te lezen :) beetje jammer van de teek, maargoed je kan het niet altijd voorkomen. Wij gebruiken stronghold voor vlooien en teken. Maar wat dat betrefd hebben wij nog niet zoveel ervaring met teken (gelukkig! :wink: )
Mag ik alleen opmerken dat je wel een lange wandeling maakt voor een hondje van 7, bijna 8 mnd? Nou mag je met 8mnd toch ook al 40 minuten wandelen, maar ik begreep dat het voor de gewrichten en spieren te lange wandelingen niet zo goed is. Niet dat ik de pret wil verstoren hoor of iets! Maar wilde je het wel even zeggen :)
Want wat is het heerlijk om met je hondje (en vriend natuurlijk :D ) lekker erop uit te gaan :D Zeker met het aankomende lekkere weer erva genieten :klasse:
En dan nog lekker zonnetje erbij 8) Zomer is in aantocht :D
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Ik had vorig jaar de scalibor band, alleen in de echte zomermaanden. Voor de rest gewoon af en toe een pipetje frontline. Volgens mij is Joep bijna 9 maanden en dan maakt een lange wandeling af en toe (dus niet iedere dag) niet zo veel uit hoor in mijn optiek dan :) Dex is nu 11 maanden maar ik loop ook al ruim 1,5 / 2 uur met hem. Ben het vanaf 9 maanden gaan uitbreiden.
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Joep is indd bijna 9 maanden. Wij lopen iedere dag met hem een paar wandelingen van 20 tot 30 minuten. 1x in de week proberen we een langere wandeling van ongeveer een uur en dit gaan we dan langzaam uitbreiden
Plaats reactie