Heerlijk gewandeld!
-
kelly1609
Heerlijk gewandeld!
Vandaag zijn mijn vriend en ik lekker met Joep wezen wandelen op de St. Jans berg in plasmolen. En wat hebben wij en vooral Joep genoten!
Al snel besloten we om Joep gewoon lekker los te laten lopen en dan natuurlijk goed opletten of er geen hond aankomt want dan wil meneertje er nog wel eens vandoor gaan. Maar op enkele wandelaars na hadden we het bos voor ons alleen. Joep heeft dan ook de hele wandeling van iets meer dan een uur los gelopen.
Hij bleef heel netjes bij ons en we hebben nog wat zoekspelletjes gedaan door brokjes te verstoppen in de schors van een boom. Dat vindt hij toch leuk!
Als afsluiter hebben we een lekkere pannekoek gegeten bij de pannekoekenbakker en kreeg Joep een lekker koekje.
Heerlijk genoten met z'n 3tjes.
Nou kwam ik er alleen net achter dat Joep een teek bovenop z'n kop had. Dit is de eerste teek die hij heeft en dus ook de eerste die ik moest verwijderen. Brr heb er nog kippenvel van! Joep vond het maar niks en trok dus steeds z'n kop weg. Maar uiteindelijk met veel engele geduld had ik het kleine kreng te pakken en is Joep weer tekenvrij!
Wat gebruiken jullie tegen teken?
Al snel besloten we om Joep gewoon lekker los te laten lopen en dan natuurlijk goed opletten of er geen hond aankomt want dan wil meneertje er nog wel eens vandoor gaan. Maar op enkele wandelaars na hadden we het bos voor ons alleen. Joep heeft dan ook de hele wandeling van iets meer dan een uur los gelopen.
Hij bleef heel netjes bij ons en we hebben nog wat zoekspelletjes gedaan door brokjes te verstoppen in de schors van een boom. Dat vindt hij toch leuk!
Als afsluiter hebben we een lekkere pannekoek gegeten bij de pannekoekenbakker en kreeg Joep een lekker koekje.
Heerlijk genoten met z'n 3tjes.
Nou kwam ik er alleen net achter dat Joep een teek bovenop z'n kop had. Dit is de eerste teek die hij heeft en dus ook de eerste die ik moest verwijderen. Brr heb er nog kippenvel van! Joep vond het maar niks en trok dus steeds z'n kop weg. Maar uiteindelijk met veel engele geduld had ik het kleine kreng te pakken en is Joep weer tekenvrij!
Wat gebruiken jullie tegen teken?
-
esmoezie
- Speurneus

- miranda
- Hele grote hondenneus

Hoi Kelly, ook ik gebruik de scalibor tekenband tegen de teken,deze kun je bij de D.A halen.
Vanmiddag had ook 1 van de meiden een teek op haar kopje zitten,zag hem meteen lopen en heb hem maar meteen naar de andere wereld geholpen.
Brr wat een nare enge beesten zijn het toch.
Vanmiddag had ook 1 van de meiden een teek op haar kopje zitten,zag hem meteen lopen en heb hem maar meteen naar de andere wereld geholpen.
Brr wat een nare enge beesten zijn het toch.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
EricaM
- Speurneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Oe een lekkere wandeling zo te lezen
beetje jammer van de teek, maargoed je kan het niet altijd voorkomen. Wij gebruiken stronghold voor vlooien en teken. Maar wat dat betrefd hebben wij nog niet zoveel ervaring met teken (gelukkig!
)
Mag ik alleen opmerken dat je wel een lange wandeling maakt voor een hondje van 7, bijna 8 mnd? Nou mag je met 8mnd toch ook al 40 minuten wandelen, maar ik begreep dat het voor de gewrichten en spieren te lange wandelingen niet zo goed is. Niet dat ik de pret wil verstoren hoor of iets! Maar wilde je het wel even zeggen
Want wat is het heerlijk om met je hondje (en vriend natuurlijk
) lekker erop uit te gaan
Zeker met het aankomende lekkere weer erva genieten
En dan nog lekker zonnetje erbij
Zomer is in aantocht 
Mag ik alleen opmerken dat je wel een lange wandeling maakt voor een hondje van 7, bijna 8 mnd? Nou mag je met 8mnd toch ook al 40 minuten wandelen, maar ik begreep dat het voor de gewrichten en spieren te lange wandelingen niet zo goed is. Niet dat ik de pret wil verstoren hoor of iets! Maar wilde je het wel even zeggen
Want wat is het heerlijk om met je hondje (en vriend natuurlijk
En dan nog lekker zonnetje erbij
-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

Ik had vorig jaar de scalibor band, alleen in de echte zomermaanden. Voor de rest gewoon af en toe een pipetje frontline. Volgens mij is Joep bijna 9 maanden en dan maakt een lange wandeling af en toe (dus niet iedere dag) niet zo veel uit hoor in mijn optiek dan
Dex is nu 11 maanden maar ik loop ook al ruim 1,5 / 2 uur met hem. Ben het vanaf 9 maanden gaan uitbreiden.
-
kelly1609