AH! onopgevoedde rothondjes

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

AH! onopgevoedde rothondjes

Ongelezen bericht door milo »

Ik wordt hier echt niet goed van hoor.
Laatst was ik aan het fietsen met mijn liefelijke woefs King, komt er echt uit het níets een miniscule tekkel aangeraced die King wel eventjes op wilde komen eten.
Had ik al vertelt dat ik King aan de lijn had op de fiets?.. :evil:
Nou goed, rothondje werd bijgestaan door een JR die ook aan kwam gerend, terwijl baasjes hen probeerden terug te roepen. King dacht echt dat die beessies solliciteerden voor knakworst en negeerde ze, nadat hij even een snauw had gegeven omdat die JR in zijn buik hapte!!!

Vorige week loop ik in het bos, King aangelijnd want ik zag 2 franse bulldogs aankomen en zag al dat het niet goed zou gaan aan de houding van hondje en King. Enfin, King netjes aangelijnt en ja hoor, rothondje komt op King af, hapt hem in de buik, ik stond net op het moment om King los te laten, (tikkie oneerlijk toch) komt de baas eraan en zegt: 'Ja hij wil alleen spelen hoor, heeft alleen een beetje vreemde manier om dat te doen..'
:confused: :confused: :shock: :shock: :roll:

Vandaag dus wel die tekkel-gang tegengekomen. Ik vind het oneerlijk voor King. Ik lijn hem aan omdat ik aan hem zie dat het ruzie wordt, ik noem het naar die vrouw, die haar hondje gewoon op King laat afkomen om zijn agressie te uiten. Echt happen!!! Toen kwam een ander klein rothondje die andere bijstaan, vrouw zegt nog tegen die keffer:'Wat ben je gemeen, je gaat gewoon voor die hond staan!'
Anders handel je even gewoon.. :evil:

Ik kan het niet uitstaan en de volgende keer laat ik King gewoon loslopen. Ik vind het sneu dat hij van mij mee moet lopen terwijl hij nu al een aantal keer in 3 weken tijd is gehapt door minihondjes!
Jammer alleen dat King straks de schuld krijgt wanneer hij wél teugbijt.
:(
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Wat wreed voor hem.
Die arme King.
En tsja... een grotere (labrador) heeft het altijd gedaan, al is het de goedheid zelve...
Oneerlijk!!!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Grrrrr!
Zoveel mensen die de ballen verstand hebben van hun honden...
Kan zomaar zijn dat die hondjes juist meer gaan etteren zodra King aan de lijn zit. Maar ja, dat is toch het juiste om te doen. Als zij dat nou ook deden...
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Ja maar waarschijnlijk doen hun hondjes nooit wat.
Zelf heb ik ook twee kleinere hondjes, maar ik weet dat die erg kunnen uitdagen (juist de kleinere honden lijken dit te doen).
Zij gaan NOOOOIT los, altijd aan de riem.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Arme King.
Kan me je frustratie wel goed voorstellen. Jij hebt je hond netjes aan de lijn en de rest loopt maar los. Maar als dan jou hond ineens iets doet krijg je gelijk een grote mond.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Die arme king.
Grrrrr. Kan me daar zo boos overmaken, wij hadden hier gisteren hetzelfde, Fayth aangelijnd en dekje om en een mevrouw liet haar hondje op Fayth afrennen (terwijl het een gebied was waar honden niet los mogen) en ook hap, in haar buik..
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is idd frustrerend :evil:
annah911

Ongelezen bericht door annah911 »

Ik ken het fenomeen, heel frustrerend dat mensen niet de moeite nemen om iets van hun viervoeterige diertjes te snappen...... zo irritant dat de Grote honden dan altijd de schuld krijgen terwijl die pas op het laatst moment van hun afbijten als ze die kleine teringlijertjes (sorry voor het taal gebruik) en hun gesnap, gehap en geetter echt zat zijn en na verschillende waarschuwingen (piepen, grommen, blaffen etc) niks anders over blijft dat terug te happen..... dan hebben hun het gedaan
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Nou inderdaad, daar word je toch moe van?! Het komt ook regelmatig voor dat baasjes van kleine hondjes alles maar zielig vinden en ze een beetje teveel verwennen en het dan ook nog '' agossie'' vinden als er een (grotere) hond naar ze snauwt (zeker niet allemaal hoor, ik ken ook lieve kleine hondjes!) Terwijl het dan vaak ook nog zo is dat ze zelf lopen uit te dagen....Mojo moet meestal ook niet zoveel hebben van al dat gekef in zijn oor. Hij negeert ze dan vaak, maar soms zijn erbij die blijven doorgaan. Vervelend en ja dan kan het een keer mis gaan.
Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Heel vervelend. Wat mij opvalt is dat die kleine keffertjes ook geen waarschuwingsteken geven maar "gewoon" gelijk bijten of zie ik dat verkeerd.
Ik zou King ook los laten geloof ik dan kan hij zich beter verweren of weg lopen.

groet Cindy
kamal

Ongelezen bericht door kamal »

ik heb zelf ook een klein hondje van 25 cm hoog.

Hij leeft gelukkig tussen grote honden, hij speelt liever met grote honden dan met hondje van zijn grote.

Hij heeft nog nooit een hond gebeten.

onze 3 poot Lucky, is al eens beten door een Jack russel, precies in zijn achterpoot, daar heeft hij helaas maar 1 van. dat hondje liet gewoon niet los.

ik begrijp je frustratie, ik zou jou hond gewoon ook loslaten lopen.

Groetjes Kamal
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bah, stiekem hoop ik dat ik die honden vandaag of morgen weer tegenkom (ze lopen altijd in een roedel, kleine opdonders) en dan roep ik al van verre dat ik mijn hond NIET aanlijn, dan zullen we eens zien hoe het afloopt :D
King laat namelijk absoluut niet het kaas van zijn brood eten en daarom lijn ik hem ook altijd netjes aan als ik aan de lichaamshouding zie dat een ontmoeting minder handig is. De ***keffers worden broodje knakworst :twisted:

(ondertussen ben ik nog steeds gefrustreerd, ik ga zo maar even lekker met hem fietsen.. 8) )
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier loopt een klein malteser kreng los in het park die gelijk in de oren van mijn jongens hangt en blijft keffen en happen :mad:
normaal hou ik roef en james altijd bij me maar nadat ze mijn zoon een keer uit gescholden heeft toen hij haar beleeft vroeg haar hondje bij zich te houden is er bij mij een deur dicht gegaan en ik liet roef en james los zo gauw ik het hondje en zijn bazin zag 8)
joh!! na 1 x houdt ze nu haar hondje bij haar en groet me ook nog! :twisted: :D

verder wel veel kleine keffers maar die lopen we gewoon voorbij,dat is alleen een hoop herrie en gelukkig geen gebijt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
pelthee
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door pelthee »

Kan je niet beter roepen dat je geen muilkorf bij je hebt?

:)
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

pelthee schreef:Kan je niet beter roepen dat je geen muilkorf bij je hebt?

:)
Die is ook goed :)

Ik heb al eens geroepen naar een vrouw: 'Mevrouw, mijn hond wil die van u opeten hoor!!!' 8) ( hond fixeerde op King, sluipend, King was al aan het grommen..)
Toen kwam ze terug, vond het maar raar dat ik King aangelijnd had (sja, ik weet wie geen vrienden van King zijn) en toen ik hem dus maar losliet werd het knokken tussen de honden, die van haar eindigde onderop, mevrouw vond het toch wat ruw want ze probeerde King te stoppen.. Sja, had het al gezegd.. :eusawhistle:
Plaats reactie