bultje ontdekt bij Kaya

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
samantha705

bultje ontdekt bij Kaya

Ongelezen bericht door samantha705 »

Na lang afwezig geweest te zijn weer terug op het forum. Een druk jaar achter de rug, maar moest nu even m'n verhaal kwijt en wil ook wil graag jullie verhalen gaan volgen.

Zit nu nogal in spanning i.v.m. het wachten op de uitslag van het pathologisch onderzoek.
Afgelopen woensdag avond ontdekte ik een bult op Kaya d'r achterflank (zo ergens tussen de overgang van zijkant buik net voor haar heup). Meteen de DA gebeld en daar kon ik gelukkig gisterochtend gelijk terecht. Het bultje kan niet bewogen worden. Toen ik de DA woensdagavond belde vroeg ze of kaya goed at e.d, toevallig had ze toen net een halfuur daarvoor overgegeven, iets wat ze eigenlijk nooit doet.
De DA heeft er gister naar gekeken en er wat weefsel uitgehaald om op te sturen naar Utrecht, zodat het door een patholoog beoordeeld kan worden. Er kwam een beetje een smurrie uit (beetje roodachtig zoals ik kon zien), de DA zei dat ze het idee had dat het een cyste was. Eerst had ze het ook over een mogelijke insectenbeet, alleen ze vond dat het bultje diep zat voor een ontsteking.
Nu dus wachten tot na het weekend en duimen op een goede uitslag, want ondanks dat ik mezelf probeer voor te houden dat het vast niets ernstigs is en dat het vast wel goed komt, maak ik me ook wel behoorlijk zorgen :cry: om m'n meisje. Mocht de bult in de tussentijd groter worden of wanneer ik merk dat ze er last van krijg doordat ze eraan krabbelt of bijt moet ik de DA bellen.

Toevallig zag ik net dat ik vorig jaar precies rond dezelfde tijd een bultje ontdekte, ook toen was het na de enting. Nu alleen een paar dagen later het bultje ontdekt en het verschil is dat vorig jaar het bultje te bewegen was.

Gelukkig veel afspraken staan voor van het weekend, dus hopelijk gaat de tijd een beetje snel.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Das vervelend, zeg.

Hopen op een goede uitslag en dat het snel opgelost kan worden. :duimen:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Fijn toch, als je even je hart kunt luchten op een forum.

Grote kans dat de uitslag gewoon goed is, maar logisch dat je je nu toch druk maakt. Wachten op zoiets is altijd rot.

Hopelijk kun je het van je afzetten en genieten van het weekend.
Komt vast helemaal goed :wink:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Wat kan de tijd dan langzaam gaan als je op zoiets belangrijks zit te wachten.Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. :goodluck:
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff vreselijk die spanning :( Sterkte!
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Sterkte met het afwachten hopelijk valt het mee!
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Spannend hoor!! Sterkte met wachten en duimen draaien voor een goede uitslag!! :duimen: :goodluck:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik zal voor je duimen dat het niets ernstigs is,mijn Robin heeft op dezelfde plek ook een bult zitten en dit is helaas een tumor.
Dus ik weet wat je doormaakt,wachten is iets verschrikkelijks.
Heel veel sterkte!!
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

heel veel sterkte, ik hoop mee dat het niet ernstig is
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Heel veel sterkte.. :duimen:
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Veel sterkte en we duimen hier dat het niets ernstigs is.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Even een update, gisterochtend de uitslag gekregen. Het blijkt een ontsteking te zijn, het biopt bestond uit pus. De dierenarts heeft wel een antibiotica voor een week voorgeschreven, omdat een ontsteking normaal wat meer aan de oppervlak van de huid zit en dit wel diep in de huid lag. Gelukkig geen kwaadaardige cellen aangetroffen. Van het weekend werd de bult al met de dag kleiner. Wel moeten we volgende week maandag terugkomen voor een controle en dan moet de bult echt helemaal weg zijn, zo niet dan maakt de DA een echo, om te kijken of er nog iets zit wat de ontsteking veroorzaakt heeft, of dat er toch nog iets zit wat mogelijk wel kwaadaardig is (ze gaf wel aan dat die kans heel klein is).

Miranda: wat erg dat er bij Robin wel een tumor zit. Is het nog te verwijderen/behandelen? Ik hoop het van harte, want inderdaad het is echt verschrikkelijk om te moeten wachten en helemaal vreselijk als je geliefde viervoeter zoiets heeft.
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

gelukkig een onschuldige ontsteking. Gaat vast helemaal goedkomen! Succes!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Goed nieuws! :)
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Gelukkig goed nieuws :)
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Plaats reactie