Wou even een kort stukje wandelen met Noukie aan de lijn en Tessa (pupje die we net een paar dagen hebben) op de arm.
In het park loopt Tessa los achter me aan.
Wat ik nu wel nog doe is haar oppakken als er grote drukke honden in de buurt zijn.. Meesleuren aan een riempje vind ik dan niet zo geschikt.
Maar goed, wat er gebeurde.. Tessa op de arm. Noukie aan "gelukkig" de rekriem. Liep de hoek om, bijna bij het park. Komt er een vrouw aan met een soort dog.
Volgens mij een uit de kluiten gewassen bulldog. Los, niet aangelijnd, vrouwtje loopt er traag achteraan. De hond zelf is ook niet echt een spring in het veld.
Kwam rustig op Noukie af, die wel wat enthousiaster reageerde dus ik riep haar terug. Waar Noukie wel wat moeite mee heeft.
Echter kwam ze nu wel sneller terug, er beviel haar iets niet. En ik kwam snel achter wat niet.
De dog kwam dichterbij en uit het niets sprong ze boven op Noukie en snapte naar haar nek.
Noukie zat nog aan de korte vaste lijn dus ik de knop los zodat ze wel weg kon of zich verdedigen.
Die hond was duidelijk sterker en Noukie zat in de war met het touw. Wou weg maar kon niet want dan nam ze mij met Tessa op sleep.
Toen ben ik maar tussen haar en die hond gegaan (Sientje ofzoiets). Die sprong weer naar Noukie. Op dat moment gaf ik haar een knietje.
Knal tegen die schouders en zij tegen het hek ernaast. Noukie sprintje naar de overkant. Lijn is gelukkig lang genoeg.
Eindelijk kwam het vrouwtje in aktie hoor. Sientje kom nu sientje kom...
En eindelijk aan de riem weggetrokken.
Ben ik nu gek dat als ik weet dat mijn hond zo naar andere honden snapt , haar dan vasthoud?
Pff.. daarna maar een stukje in het park gewandeld. Noukie keek wat meer om.
Ze is altijd wat angstig naar andere wildere (wilder dan zij kan zijn
Dit was voor haar dus niet iets om over die angst heen te komen.
Tessa zorgde voor afleiding en huppelde vrolijk om Noukie heen, die vond dat blijkbaar een welkome afleiding.
Ze rauwelde weer wat om dat gehuppel en gedartel om en onder haar heen.