Ergernis alom.

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Bomirma

Ergernis alom.

Ongelezen bericht door Bomirma »

Grmbl... :mad:

Wou even een kort stukje wandelen met Noukie aan de lijn en Tessa (pupje die we net een paar dagen hebben) op de arm.
In het park loopt Tessa los achter me aan.
Wat ik nu wel nog doe is haar oppakken als er grote drukke honden in de buurt zijn.. Meesleuren aan een riempje vind ik dan niet zo geschikt.

Maar goed, wat er gebeurde.. Tessa op de arm. Noukie aan "gelukkig" de rekriem. Liep de hoek om, bijna bij het park. Komt er een vrouw aan met een soort dog.
Volgens mij een uit de kluiten gewassen bulldog. Los, niet aangelijnd, vrouwtje loopt er traag achteraan. De hond zelf is ook niet echt een spring in het veld.
Kwam rustig op Noukie af, die wel wat enthousiaster reageerde dus ik riep haar terug. Waar Noukie wel wat moeite mee heeft.
Echter kwam ze nu wel sneller terug, er beviel haar iets niet. En ik kwam snel achter wat niet.

De dog kwam dichterbij en uit het niets sprong ze boven op Noukie en snapte naar haar nek.
Noukie zat nog aan de korte vaste lijn dus ik de knop los zodat ze wel weg kon of zich verdedigen.
Die hond was duidelijk sterker en Noukie zat in de war met het touw. Wou weg maar kon niet want dan nam ze mij met Tessa op sleep.

Toen ben ik maar tussen haar en die hond gegaan (Sientje ofzoiets). Die sprong weer naar Noukie. Op dat moment gaf ik haar een knietje.
Knal tegen die schouders en zij tegen het hek ernaast. Noukie sprintje naar de overkant. Lijn is gelukkig lang genoeg.
Eindelijk kwam het vrouwtje in aktie hoor. Sientje kom nu sientje kom...
En eindelijk aan de riem weggetrokken.

Ben ik nu gek dat als ik weet dat mijn hond zo naar andere honden snapt , haar dan vasthoud?

Pff.. daarna maar een stukje in het park gewandeld. Noukie keek wat meer om.
Ze is altijd wat angstig naar andere wildere (wilder dan zij kan zijn :? ) grotere honden.
Dit was voor haar dus niet iets om over die angst heen te komen.

Tessa zorgde voor afleiding en huppelde vrolijk om Noukie heen, die vond dat blijkbaar een welkome afleiding.
Ze rauwelde weer wat om dat gehuppel en gedartel om en onder haar heen. :verliefd1:
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Ik kan me een meer ontspannen wandeling voorstellen, pfff :(
santa_6396

Ongelezen bericht door santa_6396 »

ma alé seg ... al die mensen die hun hond niet in de hand hebben :s
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Echt heel vervelend idd..

Dakota is ondertussen ook al een paar keer aangevallen, omdat de baasjes hun hond niet aanlijnen indien nodig.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Vervelend zoiets, hier heb je er ook een paar van die tussen.

Vorige week werd Jima aangevallen door een kruising van iets, Jim kwam op hem afgelopen en ging lopen hup bijten een stukje uit zijn wang. Nu hoorde ik dat die hond helemaal niet los mag of gemuilkorft heeft al een hondje doodgebeten en menige hond aangevallen. Stomme bazin stond te lachen, ach ja beetje zware afstraffing stomme doos :evil:

Vandaag een blonde bouvier, rende achter Jim aan Jim voelde denk ik al dit is niet goed dus wilde niet blijven staan of liggen zoals ie netjes doet altijd, hij werd weer gebeten en piepte hard, daarna kwam hij achter me staan.
Die baas reageerde ook zo maf, ach ja hij wil ook zwemmen als ie een andere hond ziet zwemmen, nja het was op het droge dus hoezo zwemmen....
Moet wel zeggen dat ik dat allemaal wel heel eng vind hoor nooit over nagedacht voor ik aan een grotere hond begon :oops:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Die mensen moeten zich rot schamen! En dan die domme l*l smoesjes!
De arrogantie van sommige mensen! :mad:

Trix valt ook uit naar andere honden (meestal als die zijn aangelijnd). Maar ik kan me zo niet voorstellen dat ik Trix los laat lopen op plaatsen met andere mensen/honden!
Ik vind ook dat Trix mag loslopen maar daar zoek ik een plaats voor op buiten de bebouwde kom, uit de buurt van een weg en waar ik niemand zie.
Zodra we iemand zien aankomen is het 1 fluit op het hondenfluitje, voertje erin en aan de lijn.

Gelukkig voor Trix hebben we veel bos en natuurgebied in de omgeving :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Plaats reactie