Luna heeft al een tijdje een raar flubbeltje....het is ook een keer weggeweest maar nu zit het er weer en het groeit ook.
is dit gewoon wild vlees denken jullie?
ze heeft er geen last van.
Weet je zeker, dat het geen teek is? Anders misschien een soort wratje? Bij oudere honden wil er nog wel eens een gewasje groeien hier of daar. Ik heb althans al bij diverse oudere honden rare gewasjes weg laten halen en altijd waren het goedaardige wratachtige dingetjes. Ik weet niet of bcc´s (basaalcelcarcinomen) ook bij honden voorkomen? Zoiets zou het ook nog kunnen zijn, die worden vaak ook nu eens groter, dan weer kleiner. Ik heb er zelf ook een paar zitten
neeeee geen teek, ik heb de haartjes er omheen met mijn vingers wat opzij gedaan en daar ziet het er nogal "rood" uit.
Luna heeft als pup een puppytumor gehad het begint daar een beetje op te lijken.
Mijn eigen DA is op vakantie en is maandag weer terug, ik zal toch even bellen van de week voor een afspraak, krijg er een beetje de kriebels van...
het Flubbeltje groeit ineens als een idioot.....ik heb een foto gestuurd naar de DA ze denken waarschijnlijk een: mastocytoom
we moeten woensdag om 09.00 bij de DA zijn dan wordt er een biopt genomen en opgestuurd.
mocht het een fybroompje (of zoiets) zijn dan is daar zalf voor maar mocht het een mastocytoom zijn moet ze onder het mes.
gatver..........
Mijn hond is een maand geleden ook aan zo'n bultje geopereerd, was ook een mastocytoom. Hij leek erg veel op jou bultje. En ook omdat je zegt dat het roos is als je dr aanzit, dat was hier ook zo.
Hier heeft het een half jaar gezeten en twee DA's zeiden dat het maar een wratje was.
Tóch een biopt laten maken, was dus een mastocytoom. Kon gelukkig snel weg laten halen ze heeft er een snee van 20 cm aan overgehouden, dan voor zon klein bultje. Maar de tumor is dermate kwaadaardig dat ze als naar kenmerk hebben dat ze lange uitlopers maken.
Hier was het godzijdank een graad een met schone snijranden, maar blij wordt je dr niet van.
Ik hoop voor je dat het meevalt en geen twee of drie is, want de laatste nou ja dat heb je wel gelezen op internet. En het akelige van deze tumor is is dat ze elke vorm aan kunnen nemen en de grootte niets zegt over de kwaadaardigheid!
Succes woensdag goed dat je een biopt heb laten maken!
Von schreef:het Flubbeltje groeit ineens als een idioot.....ik heb een foto gestuurd naar de DA ze denken waarschijnlijk een: mastocytoom
we moeten woensdag om 09.00 bij de DA zijn dan wordt er een biopt genomen en opgestuurd.
mocht het een fybroompje (of zoiets) zijn dan is daar zalf voor maar mocht het een mastocytoom zijn moet ze onder het mes.
gatver..........
Getverderrie, zo´n idioot snel groeiend ding is inderdaad eng. Hopelijk valt het mee en is het iets onschuldigs. En anders... meteen weg laten halen voordat het ding allerlei onheil kan veroorzaken. Sterkte morgen.