wat te doen en wat is verstandig

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
corry

wat te doen en wat is verstandig

Ongelezen bericht door corry »

Ik ben gevraagd om een zwarte parel van 8 jaar in huis te nemen nu zou ik dat natuurlijk meteen doen maar is het wel verstandig omdat dushi nog maar 11 maanden is.
De tijd en ruimte heb ik er wel voor en liefde ook genoeg maar is het wel goed zoveel leeftijd verschil? :oops:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Doen! Dat leeftijdverschil maakt niks uit hoor, dat lossen die twee zelf wel op. Waarschijnlijk heeft het zwartje niet altijd even veel zin in dollen als Dushi, maar dat zal ze zelf prima kunnen aangeven. Misschien zal ze Dushi een keer op haar nummer zetten, daar zou ik me verder niet mee bemoeien. Het kan evengoed ook zo zijn, dat de oudere hond helemaal weer fris en fruitig wordt als ze wordt uitgenodigd voor een spelletje door Dushi. 8 jaar is nog helemaal niet zo oud, er zijn zat honden die dan nog in de bloei van hun leven zijn.
Volg je hart en doe het, je zult zien dat die twee dikke vriendinnen worden en die interactie is zó leuk om dagelijks mee te maken :D

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Even een aanvulling. Wat er in het begin misschien wel kan gebeuren, is dat Dushi heel vervelend in de nek van de oudere hond gaat hangen en maar blijft klieren en uitdagen. Dan zal je Dushi weg moeten halen of verbieden. Een goed opgevoede oudere hond zal zich misschien bij jou in een vreemde roedel voelen en niet zomaar die andere hond op zijn plaats durven zetten. Dat zal dan een tijdje duren, voordat het zo eigen is geworden dat ze dat durft. Maar dat komt uiteindelijk goed :D

Het kan natuurlijk ook best een pittige tante zijn die van meet af aan duidelijk haar grenzen aangeeft. Dat is eigenlijk nog het fijnste :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Laat ze met elkaar kennismaken op onbekend, neutraal terrein voor beide. Ga dan een flink eind met ze wandelen. Dan naar huis. Jullie eerst de deur door enz
Laat ze zelf uitmaken wie de ranghoogste is en bevestig die positie.
Succes
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie