Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Komt ten eerste door het feit dat ik een nieuwe baan en ten tweede om een wat mindere reden, dat Diego beetje sukkelt. Mijn excuses dat ik niet weer gereageerd heb in de afsprakenhoek terwijl ik zelf het topic ben begonnen! Sorry...
Diego sukkelt de laatste tijd en kan maar mag 4 uur zijn plas ophouden (10 maanden oud) en daarna wordt de hele blaas geleegd. (dus niet kleine plasjes) Ook heeft hij veel last van jeuk. Verder is het wel een luie hond, maar moe of lui ik weet het niet. Er zit ook wel een karaktertje in dus dat laatste is lastig te beoordelen
Na wat blaasontstekingen en medicatie bleef hij sukkelen en samen met de DA besloten een volledig urineonderzoek en een bloedonderzoek. Uit de urine en het bloed blijkt dat hij te weinig eiwit heeft. Dat wijst naar problemen met de nieren, maar andere waarden spreken dit weer tegen. DA heeft tal van urologen gesproken te hebben en het grootste vermoeden is dat er anatomisch iets verkeerd zit. De verbinding tussen de blaas en nieren is waarschijnlijk niet goed of of de verbinding zit verkeerd en daardoor is waarschijnlijk sprake van een lekkage waardoor hij weer eiwittekort heeft. De lekkage kan er ook weer voor zorgen dat het water wat binnen komt ook spreekwoordelijk direct doorstroomt en het dus maar 4 uur kan ophouden.
Volgende week vrijdag een echo in emmeloord dierenkliniek door een uroloog. Een vrouwelijke die erg goed bekend staat.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of nog tips?