Weer een maag/darminfectie?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Weer een maag/darminfectie?

Ongelezen bericht door Jol »

Vannacht ben ik 2x uit bed geweest omdat ik Saar beneden onrustig hoorde rondtrippelen. Toen ik de achterdeur opendeed vloog ze de tuin in en tja... toch maar in de border gepoept :eusashhh: . Dit was niet echt dun zag ik vanmorgen. 3 uur later, om 04.00u weer naar buiten en nu was het echt heel dun :( . Toen ik haar om 07.30u uitliet heeft ze 2x slijm gebraakt, wel niet meer gepoept. Om 10.00u weer slijm gebraakt in de tuin...
Ik vrees dat ze weer een maag-/darminfectie heeft, net als 3 maanden geleden. Denk dat ik het tot 12 uur even aankijk, en dan ga ik de dierenarts bellen, want ze heeft nog niet gedronken! Voer geef ik haar nu 24 uur sowieso niet. Vanmorgen rommelden de darmen nog behoorlijk, nu hoor ik dat niet meer.
Het arme schaap, ze heeft niks te missen :( :( .

Groetjes, Jolanda :(
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Ohhh..

Fido heeft het ook gehad tijdje terug, heeft toen ook 2 kuren gekregen.
Bij hem zat er ook slijm bij zn ontlasting.. Ontsteking in de dikke/dunne darm..

Zal idd maar met 'm naar de DA gaan..

Sterkte!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Beterschap voor Saar.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Thiago

Ongelezen bericht door Thiago »

Veel beterschap voor Saar!
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Oh gos, arme Saar, beterschap!
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Het best kun je haar kleine hoeveelheden van ORS of OR-Ace geven. Je weet wel suiker/zoutoplossing voor mensen tegen uitdroging bij diarree of barken. Hele kleine beetjes per keer, om het uur of zo. Daar knappen ze vak van op. Vrij te koop bij apotheek en drogist. Gewoon die voor volwassenen kopen.
Sterkte
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Jol »

irma schreef:Het best kun je haar kleine hoeveelheden van ORS of OR-Ace geven. Je weet wel suiker/zoutoplossing voor mensen tegen uitdroging bij diarree of barken. Hele kleine beetjes per keer, om het uur of zo. Daar knappen ze vak van op. Vrij te koop bij apotheek en drogist. Gewoon die voor volwassenen kopen.
Sterkte
Kan dit geen kwaad voor honden? Zal eens even googlen en anders navragen bij de DA of drogist.
Heb vanmorgen de DA gebeld en Saar krijgt nu Finidiar Forte voor de maag-darmklachten. Ook weer een ontwormingskuur Profender (was weer 4 mnd geleden), maar die geef ik over een paar dagen pas, als haar maag weer tot rust is gekomen. Ik mocht haar gewoon haar eigen brokken geven, een héél klein handje maar. Ik kijk even wat dit doet en als ik het morgen of zondag niet vertrouw en het wordt niet beter, bel ik rap weer de DA die weekenddienst heeft!
Och arm, het is zo zielig hoe ze er bij ligt :cry: ; niks te missen.

P.S.; heb even gegoogled en op meerdere hondenfora en hondensites staat inderdaad dat ORS prima gebruikt kan worden. Ik ga het zo meteen halen, bedankt voor de tip Irma!

Groetjes,
Jolanda
Plaats reactie