Jochem haart enorm en heeft overal jeuk
-
Koor
- Hele grote hondenneus

Jochem haart enorm en heeft overal jeuk
Jochem heeft nu al een tijdje last van enorm verharen en heel erg veel jeuk. Hij krabt zich nu tot bloedens toe en heeft overal kleine wondjes. Voordat het uit de hand gaat lopen gaan we vanmiddag eerst maar even langs de dierenarts.

Met dank aan Sharon
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Hier ook zo'n tijdelijk verhaargeval...pffff het blijft komen, kan er onderhand een shetlandpony van een nieuwe vacht voorzien.
De jeuk valt gelukkig wel mee. Ik merk wel aan Banjer dat de loskomende haren soms irriteren. Ik heb hem vanochtend gewassen en daarna zelfs een lauwe fohn op hem gezet (ipv natuurlijk drogen) in de hoop de losse haren uit z'n vacht te krijgen. Maar helaas......het is volgens mij een kwestie van afwachten wanneer mister B klaar is met zijn ruiperiode. Zucht.....
De jeuk valt gelukkig wel mee. Ik merk wel aan Banjer dat de loskomende haren soms irriteren. Ik heb hem vanochtend gewassen en daarna zelfs een lauwe fohn op hem gezet (ipv natuurlijk drogen) in de hoop de losse haren uit z'n vacht te krijgen. Maar helaas......het is volgens mij een kwestie van afwachten wanneer mister B klaar is met zijn ruiperiode. Zucht.....
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
Koor
- Hele grote hondenneus

Net weer terug van de dierenarts. Jochem heeft naast zichtbare wondjes her en der op zijn lijf ook veel last van rode bultjes,sommige met duidelijk gele kopjes er op. Er zijn huidschilvers afgenomen en onder de microscoop bekeken en gelukkig blijkt het geen schurft,mijt of iets anders engs te zijn. Vermoeden is een allergische reactie en een huidontsteking. Jammer genoeg doen ook zijn oren in het geheel mee. Voor nu heeft hij een spuit met een Prednisonachtig middel tegen de jeuk gekregen,speciale shampoo,een 10 daagse AB kuur Cefaral en een afbouwschema met prednoral tabletten. Nu maar hopen dat de jeuk minder gaat worden en dat de bultjes verdwijnen.

Met dank aan Sharon
-
Imca
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
sharon66057
- Speurneus