Pups op Marktplaats

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Pups op Marktplaats

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Uit verveling zat ik net even op marktplaats te kijken bij de aangeboden Labradors.

Wat je daar allemaal tussen ziet :confused: 8)
Uiteraard ook mooie pups met stamboom en sommigen waarschijnlijk van mensen hier op het forum (want er waren wat namen die me bekend voorkomen).
Dus ik wil niet alle pups die er op staan afkraken en zeker niemand voor de kop stoten.

Maar wat ik nu zag.... na de silverlab stonden er nu ook mini-Labradors te koop. Wat ze al niet verzinnen. Zal wel een of andere kruising zijn. Of vergis ik me nu??

Ach ja, wat je zoal niet doet als je je verveeld :D Vrijdagmiddag is altijd rustig op mijn werk.
Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Patricia ter Veld »

Hallo,

Ik zat laatst er ook te kijken. Niet dat ik daar een van wilde kopen, maar ik was benieuwd wat ze daar aanbieden..
Dan kom je zoiets tegen als puppyworld. 8 of 9 verschillende hondenrassen.
Ook een filmpje erbij met 2 blonde labs die heel bangig in een hoekje zaten.. zo sneu. Een pup moet juist lekker spelen lijkt me en niet zo bangig in een hoekje...

:evil:
pipster

Ongelezen bericht door pipster »

Ik zat er toevallig ook te kijken vandaag, en het viel me op hoeveel het er waren. En ook dat er best veel NLV honden worden aangeboden. Of zou dat nep zijn?

Want als dat echte zijn dan kan de smoes van "we konden/wilden niet wachten om een lab te kopen dus ook naar het rijk der fabelen gewezen worden.
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ik zat laatst ook te kijken. Werd er erg verdrietig van. :cry:
Afbeelding
Cor
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cor »

Roxy11 schreef:(...) na de silverlab stonden er nu ook mini-Labradors te koop. Wat ze al niet verzinnen. Zal wel een of andere kruising zijn. Of vergis ik me nu?? (...)
Ik denk dat die gewoon een beetje heel erg mislukt zijn...
pipster schreef:(...) En ook dat er best veel NLV honden worden aangeboden. Of zou dat nep zijn?

Want als dat echte zijn dan kan de smoes van "we konden/wilden niet wachten om een lab te kopen dus ook naar het rijk der fabelen gewezen worden.
Of het wel of niet nep is, kun je simpelweg bij de NLV informeren. Weet dat als het voor prijzen van 300-500 gaat, het geen NLV nestjes zullen zijn. De NLV onderneemt wel actie als er misbruik van hun naam wordt gemaakt, weet ik.
Maar ook voor NLV nestjes is (buiten marktplaats om) genoeg aanbod. Meestal met een paar weken, maar soms ook "direct" af te halen. Maar je moet wel door de keuring komen bij de fokker... En dat is vaak het grote verschil...
Kom maar eens kijken op mijn Labrador Startpagina Markt en je zult zien dat er genoeg aanbod is met alle stempeltjes...
:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Laat ik het zo zeggen... het is beslist geen teken van weelde als je als fokker op Marktplaats staat. Een beetje fatsoenlijke fokker zal alles doen om dat te voorkomen. Dat is echt het allerlaatste wat je doet als je je pups niet kwijtraakt.
Ik heb net ook eens even gekeken. Er staat geen enkel nestje op waar ik iemand naar toe zou durven sturen.
Lees ook maar, wat er op de NLV-site staat over Marktplaats:
http://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpupk ... ndezak.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het derde tussenkopje.

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Als jij op korte termijn een erkende labradorpup wilt hebben, dan kan dat zeker wel! Er wordt zoveel gefokt en er is meer aanbod dan vraag. Veel erkende fokkers hebben geregeld nog pups over op het laatste moment. Wil je inderdaad bewust uit een bepaalde lijn een labrador, tja dan duurt het wat langer. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Ik krijg toch stellig de indruk dat ook een aantal van de zogenaamde erkende NLV aangesloten okkers toch in the basic gewoon het voor het geld doen. Misschoen houden ze zich dan keurig aan de gesstelde regels maar het wordt dan toch weer prima gecompenseerd door de labeling van de marktprijs waar ze meer geld daarvoor kunnen vragen maar ik zal er wel naast zitten. Overigens daarbij aantekenend dat ik daarbij de "goede" (die het mede doen uit passie en bezieling voor dier en ras) niet voor het hoofd wil stoten.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

banjer schreef:Ik krijg toch stellig de indruk dat ook een aantal van de zogenaamde erkende NLV aangesloten okkers toch in the basic gewoon het voor het geld doen. Misschoen houden ze zich dan keurig aan de gesstelde regels maar het wordt dan toch weer prima gecompenseerd door de labeling van de marktprijs waar ze meer geld daarvoor kunnen vragen maar ik zal er wel naast zitten. Overigens daarbij aantekenend dat ik daarbij de "goede" (die het mede doen uit passie en bezieling voor dier en ras) niet voor het hoofd wil stoten.
Oh ik denk zeker dat er fokkers zijn die het voor het geld doen! Daar heb ik op zich ook geen bezwaar tegen, maar ook zij kunnen de teef niet uitbuiten omdat het aan regels gebonden is, iets wat broodfok wel kan (elke loopsheid laten dekken bijvoorbeeld). Bij de NLV en de Raad van Beheer zijn er controles op de fokkers. Dan kunnen ze er allicht nog geld aan verdienen, maar zijn de leefomstandigheden van de moederhond acceptabel. In tegenstelling tot de vele stamboomloze broodfokkers die er geld aan verdienen (want die lage prijs: hoe kunnen ze dan nog winst maken??? ergens moet de besparing terugkomen, anders is het bedrijf wat zinloos)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Lupos schreef: , maar ook zij kunnen de teef niet uitbuiten omdat het aan regels gebonden is, iets wat broodfok wel kan (elke loopsheid laten dekken bijvoorbeeld). Bij de NLV en de Raad van Beheer zijn er controles op de fokkers. Dan kunnen ze er allicht nog geld aan verdienen, maar zijn de leefomstandigheden van de moederhond acceptabel. )
Komt bij mij toch altijd weer de vraag...Hoe controleert men het aantal nestjes?
Je weet nooit of er tussendoor een nestje stamboomloos wordt verkocht.
Daar moet je vanuit gaan/vertrouwen in hebben als je bij een erkende fokker koopt,maar zekerheid,die heb je in mijn ogen nooit...(ook al is de kans op aanzienlijk kleiner,maar geen garantie)
Want als er geen stamboom aangevraagd wordt,waar is dan de controle?
Alleen de huisvesting kan in mijn ogen enigzins gecontroleerd worden. Komt de volgende vraag...hoe gaan die controles? Is dat onverwachts of aangekondigd? Is het aangekondigd,tja,dan weer een zekerheid minder... :wink:
Maar dat zijn wel dingen die ik me serieus afvraag,want ook als erkende fokker kun je spelen met de regels...(ondanks de controles)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sociale controle. Een fokker die is aangesloten bij de NLV en een stamboomloos nest heeft, valt sneller door de mand dan eentje die nergens bij is aangesloten.
Afbeelding

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Wat betreft de mini labs, dat zal wel een kruizing zijn met iets kleiners zo bestaan er ook mini rottweilers, wie verzint dit? :evil:
Er zijn niet voor niets rasstandaarden gemaakt.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Kijk er niet op, walg van die aanbieders :evil:
Een goeie fokker heeft dit niet nodig en komt zijn pups sowieso kwijt op de normale manier
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

http://www.labrador-online.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaande site is helemaal verschikkelijk! Ik kwam op deze site terecht omdat ik een foto van een labradorpup zag die ik er zo ongezond en zielig uit vond zien... Ik vind het hier echt allemaal lelijke pups met een te zielig koppie...
Snap echt niet dat het allemaal zo makkelijk kan die broodfokkerij...
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Verschrikkelijk als je ziet hoe sommige moederhonden en pups leven. Te erg!!
En op de fotootjes wordt het zo mooi gebracht, vaak met wat lachende kindertjes erbij. Gewoon misdadig.

Er wordt misbruik gemaakt van de gevoelens van mensen die zo'n schattig pupje oproept als ze zo'n foto zien. Het is heel begrijpelijk dat veel mensen er in trappen.

En inderdaad, ik denk dat de sociale controle onder erkende fokkers best groot is. En als je echt serieus met je honden en het fokken bezig bent, dan wil je toch niet met Marktplaats geassocieerd worden. Dan kijk je wel uit om daar een nestje op te zetten, want je naam is meteen bezoedeld.

Gelukkig zijn er ook heel veel goeie fokkers, die de hond op de eerste plaats zetten en niet het geld. En waarschijnlijk zal er altijd broodfok blijven, helaas maar waar.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie