alweer een ontstoken oor

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

alweer een ontstoken oor

Ongelezen bericht door esmoezie »

:( Keo heeft alweer oorontsteking. Het is rood en vies.

2 maanden geleden ook al. Toen hebben we wekenlang gesukkeld met druppels en cleaners.
Nu is het weer raak in zijn linkeroor (meestal links om de een of andere reden). Dit keer antibiotica erbij gevraagd in de hoop dat het sneller geneest.

Ik denk dat het komt door zijn gerol in een modderbad vorige week. Hij zat van kop tot teen onder de prut :D
Dat kan ik hem toch niet gaan ontnemen...

Had van iemand met een lab gehoord dat de oorontstekingen ophielden toen ze ophield met belonen met kaas. Daar beloon ik Keo vaak ook mee, want kaas blijft veruit favoriet.
Maar volgens de DA kan het daar niet aan liggen, dan zouden zijn beide oren ontstoken moeten zijn.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy heeft ook al behoorlijk regelmatig vieze stinkende oren gehad, maar (even afkloppen!) sinds ik ze vers voer (KVV van Lotgering) heeft ze het nooit meer gehad. :) Echt opvallend vind ik dat.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Saskia.Bernadette schreef:Missy heeft ook al behoorlijk regelmatig vieze stinkende oren gehad, maar (even afkloppen!) sinds ik ze vers voer (KVV van Lotgering) heeft ze het nooit meer gehad. :) Echt opvallend vind ik dat.
weet je welke voedingsstoffen het zouden kunnen veroorzaken? wat te vermijden?
Keo heeft deze maand zo'n 3 weken smuldier gegeten, maar ook wel een aantal dagen brokken (farmfood).

Ben dit weekend weer overgestapt naar zijn oude brokken (nutro choice), omdat hij het daar beter op deed. Wie weet helpt dat ook :confused:
groetjes Juliette

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Beterschap voor je manneke :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Beterschap met je mannetje
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Missy heeft ook al behoorlijk regelmatig vieze stinkende oren gehad, maar (even afkloppen!) sinds ik ze vers voer (KVV van Lotgering) heeft ze het nooit meer gehad. :) Echt opvallend vind ik dat.
weet je welke voedingsstoffen het zouden kunnen veroorzaken? wat te vermijden?
Keo heeft deze maand zo'n 3 weken smuldier gegeten, maar ook wel een aantal dagen brokken (farmfood).

Ben dit weekend weer overgestapt naar zijn oude brokken (nutro choice), omdat hij het daar beter op deed. Wie weet helpt dat ook :confused:
Geen idee waardoor het met de oren beter gaat eigenlijk. Ben overgestapt op vers omdat Lina zo'n droge schilferende huid had op RC (dat voerde ik eerst). In eerste instantie was ik ook overgestapt of FF en FF-Fresh. Steeds meer Fresh gaan geven, maar ik was nog niet helemaal tevreden (ontlasting wel veel minder maar soms toch nog slap bij Lina) en daarom helemaal om gegaan naar KVV (Lotgering vanwege de kwaliteit/prijs verhoudeing).

Ik vermoed dat het bij Lina met de tarwe toevoeging in voer te maken heeft, maar bewijzen kan ik dat niet. Heb haar ook niet laten testen. Waarom zou ik, het gaat nu goed, ik geef haar geen voer of tussendoortjes met tarwe meer gewoon. :wink:
Bijkomend voordeel is dus dat Missy sinds we op meer vers zijn overgestapt, geen oorproblemen meer gehad heeft.

Ze zien er ook super uit. Als ik brokken moet geven door omstandigheden, dan geef ik bij voorkeur Markus Muehle, dat zijn ook koudgeperste brokken en daar zit geen tarwe in. Wel bruine rijst en mais. En een hoger eiwit gehalte dan de meeste andere brokken. :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

IK denk dat het de moeite van het proberen waard zou zijn om eens een langdurige periode helemaal geen brok te geven, en dan een granenvrije kvv te voeren.
Net als bij Saskia heeft onze Sam na de overstap naar vers voer geen last meer gehad van zijn oren, terwijl we er daarvoor toch echt vaak last van hadden.
De kaas zou je ook eerst kunnen proberen weg te laten, sommige honden kunnen wat minder goed tegen zuivelproducten, maar ik gok toch op de brokken.
Succes en beterschap voor jouw mannetje.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik wou dat ik het wist :?
Noah heeft ook regelmatig oorontsteking, zo veel dat ik bijna altijd wel druppels in huis heb zodat ik meteen mag/kan beginnen met druppelen als ik het zie opkomen.
Nu is het weer raak en zijn wij dus ook weer aan het druppelen en mag hij weer niet zwemmen enz..
Als zijn oorontsteking over is ga ik de druppels van puur oor eens proberen.

Enne Noah krijgt ook vers (kvv) maar dat heeft bij hem helaas niet voor vermindering gezorgd :(

Beterschap voor je mannetje :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

sharon66057 schreef:Ik wou dat ik het wist :?
Noah heeft ook regelmatig oorontsteking, zo veel dat ik bijna altijd wel druppels in huis heb zodat ik meteen mag/kan beginnen met druppelen als ik het zie opkomen.
Nu is het weer raak en zijn wij dus ook weer aan het druppelen en mag hij weer niet zwemmen enz..

Enne Noah krijgt ook vers (kvv) maar dat heeft bij hem helaas niet voor vermindering gezorgd :(

och ook beterschap voor Noah dan :groteknuffel:
Ik denk dat het misschien ook aan de gehoorgang ligt, want het is zo opvallend altijd links. De vorige keer was rechts ook ontstoken, maar lang niet zo erg als links.
Zoiets ter onderhoud als Puur moet ik misschien ook eens gaan proberen :)
groetjes Juliette

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Jammer dat dat bij Noah geen verschil heeft gemaakt. :( Was het maar zo eenvoudig he? Soms weet je het inderdaad niet. Weet overigens niet wat voor vers jij voert, maar niet alle KVV's zijn graanvrij. En granen -vooral tarwe- zijn berucht om de reacties in honden als je de verschillende fora moet geloven.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ook Roxy had vaak oorontsteking. Wel zo'n 5 keer snel achter elkaar.
Ze krijgt altijd al kvv.

Maar sinds we zijn overgestapt op kvv waar geen rijst en granen in zit en sinds ze Puur Oor krijgt, geen ontstekingen meer. ook de oogontstekingen blijven nu gelukkig weg.

Zij eet nu Darf, Alaska, Tinlo barfmenu. Carnivoer en Haaksbarf.

Succes met vinden van de oplossing.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Saskia.Bernadette schreef:

Jammer dat dat bij Noah geen verschil heeft gemaakt. :( Was het maar zo eenvoudig he? Soms weet je het inderdaad niet. Weet overigens niet wat voor vers jij voert, maar niet alle KVV's zijn graanvrij. En granen -vooral tarwe- zijn berucht om de reacties in honden als je de verschillende fora moet geloven.
Noah krijgt Carnibest, ik durf verder ook niet heel veel anders te proberen want de laatste keer dat ik er iets bij ging geven (lotgering) kreeg hij daar een allergische reactie op.
Het is idd erg lastig en vooral gewoon erg sneu voor hem :(
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:

och ook beterschap voor Noah dan :groteknuffel:
Ik denk dat het misschien ook aan de gehoorgang ligt, want het is zo opvallend altijd links. De vorige keer was rechts ook ontstoken, maar lang niet zo erg als links.
Zoiets ter onderhoud als Puur moet ik misschien ook eens gaan proberen :)
Dank je wel!
Ik heb goede verhalen gehoord over puur oor vandaar dat ik het ook wil gaan proberen :)
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Noah heeft ook veel meer last dan onze Lina hier. :(

Die doet het nu super. En ik vind het al lastig genoeg om graanvrije tussendoortjes en beloningvoertjes te pakken te krijgen. :roll: Laat staan als je zo met het voer blijft tobben.

Vandaar dat ik ook veel zelf droog maar. Afgelopen weekend op de wedstrijd een zakje gedroogde hazenoren gescoord, kijk dat is dan wel leuk. :D Weer eens wat anders voor ze. :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

sharon66057 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:

Noah krijgt Carnibest, ik durf verder ook niet heel veel anders te proberen want de laatste keer dat ik er iets bij ging geven (lotgering) kreeg hij daar een allergische reactie op.
Het is idd erg lastig en vooral gewoon erg sneu voor hem :(

Dat is zeker sneu voor hem, in CB zitten nog wel andere toevoegingen die voor problemen zouden kunnen zorgen.
Het hangt er vanaf welke versie je hebt natuurlijk, maar de kip en rund die in de meeste zitten spreken mij ook niet direct aan, zeker niet bij dit soort klachten.
Is zelf samenstellen niet een optie voor jou?
Misschien voor Noah zoals voor Sam de oplossing en voor jou is het veel goedkoper :wink:
Ik probeer even mee te denken met je hoor, beterschap voor Noah.
Plaats reactie