esmoezie schreef:Saskia.Bernadette schreef:Missy heeft ook al behoorlijk regelmatig vieze stinkende oren gehad, maar (even afkloppen!) sinds ik ze vers voer (KVV van Lotgering) heeft ze het nooit meer gehad.

Echt opvallend vind ik dat.
weet je welke voedingsstoffen het zouden kunnen veroorzaken? wat te vermijden?
Keo heeft deze maand zo'n 3 weken smuldier gegeten, maar ook wel een aantal dagen brokken (farmfood).
Ben dit weekend weer overgestapt naar zijn oude brokken (nutro choice), omdat hij het daar beter op deed. Wie weet helpt dat ook

Geen idee waardoor het met de oren beter gaat eigenlijk. Ben overgestapt op vers omdat Lina zo'n droge schilferende huid had op RC (dat voerde ik eerst). In eerste instantie was ik ook overgestapt of FF en FF-Fresh. Steeds meer Fresh gaan geven, maar ik was nog niet helemaal tevreden (ontlasting wel veel minder maar soms toch nog slap bij Lina) en daarom helemaal om gegaan naar KVV (Lotgering vanwege de kwaliteit/prijs verhoudeing).
Ik vermoed dat het bij Lina met de tarwe toevoeging in voer te maken heeft, maar bewijzen kan ik dat niet. Heb haar ook niet laten testen. Waarom zou ik, het gaat nu goed, ik geef haar geen voer of tussendoortjes met tarwe meer gewoon.
Bijkomend voordeel is dus dat Missy sinds we op meer vers zijn overgestapt, geen oorproblemen meer gehad heeft.
Ze zien er ook super uit. Als ik brokken moet geven door omstandigheden, dan geef ik bij voorkeur Markus Muehle, dat zijn ook koudgeperste brokken en daar zit geen tarwe in. Wel bruine rijst en mais. En een hoger eiwit gehalte dan de meeste andere brokken.