Nestje en show?
-
trijn76
Nestje en show?
Ik heb een vraag en ben benieuwd naar de reactie's!
Wij willen graag een nestje bij onze hond,maar willen niet de show's.
Krijgen jullie ook wel op deze manier een nestje,en krijgen alle pups een baasje?
Want dan kunnen we geen gebruik maken van de bemiddeling van de NLV.
Graag jullie reacties!
Groetjes Trijn
Wij willen graag een nestje bij onze hond,maar willen niet de show's.
Krijgen jullie ook wel op deze manier een nestje,en krijgen alle pups een baasje?
Want dan kunnen we geen gebruik maken van de bemiddeling van de NLV.
Graag jullie reacties!
Groetjes Trijn
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Persoonlijk heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van de pupbemiddeling, maar wij fokken dan ook al wat jaren....
Mijn pupkopers vragen bijna altijd of de ouders ook show kwalificaties hebben, dat vinden ze blijkbaar wel belangrijk en denk ook dat de NLv dit mee geeft als als mensen bellen voor info. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet belangrijk vinden.
Aan de andere kant, hoef je natuurlijk maar twee shows te lopen, als je het dan niks vindt, ok, maar heb je wel de kwalificaties.
je weet maar nooit of alle pups een baasje krijgen, die garantie is er gewoon niet, voor niemand.... Ik weet dat er dit jaar veel goede fokkers met pups zijn blijven zitten, want er wordt best nogal wat gefokt in Labrador land.
Mijn pupkopers vragen bijna altijd of de ouders ook show kwalificaties hebben, dat vinden ze blijkbaar wel belangrijk en denk ook dat de NLv dit mee geeft als als mensen bellen voor info. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet belangrijk vinden.
Aan de andere kant, hoef je natuurlijk maar twee shows te lopen, als je het dan niks vindt, ok, maar heb je wel de kwalificaties.
je weet maar nooit of alle pups een baasje krijgen, die garantie is er gewoon niet, voor niemand.... Ik weet dat er dit jaar veel goede fokkers met pups zijn blijven zitten, want er wordt best nogal wat gefokt in Labrador land.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Waarom wel willen fokken maar dan niet voldoen aan de shows, je wilt toch ook dat je hond er uit ziet als een labraor...?
Ik meld graag me pups aan bij de pupinfo van de NLV, je krijgt velen malen meer mensen die echt zich goed verdiept hebben in een labrador.
En er toch best wel wat van af willen weten.
Een rasverengng is er niet voor niks, en voldoen aan hun regels hoort daar ook bij.
Ik fok dus alleen met show uitslagen.
Ik meld graag me pups aan bij de pupinfo van de NLV, je krijgt velen malen meer mensen die echt zich goed verdiept hebben in een labrador.
En er toch best wel wat van af willen weten.
Een rasverengng is er niet voor niks, en voldoen aan hun regels hoort daar ook bij.
Ik fok dus alleen met show uitslagen.
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
-
Iefke
Ik snap dit wel, ook wij willen 1 x een nestje van Vida. we zijn lid van de NLV en willen Vida laten testen op hd en ed en uiteraard de ogen. Maar willen ook geen show lopen, niet omdat we niet aan de voorwaarden willen voldoen, maar wij vinden het gewoon niets om een show met haar te lopen daar is ze ook totaal de hond niet voor. Vida is volgens de da erg mooi en heeft een prima stamboom dus daar ligt het niet aan. Het is geloof ik wel zo dat als je geen show loopt, je niet in aanmerking komt voor pupbemiddeling maar dat je je nest wel kan laten registreren bij de NLV. Pupkopers kunnen dan ook alle info opvragen en krijgen dan de gezondheidsuitslagen van zowel de reu als de teef en of het nest verantwoord gefokt is en het hoeveelste nest het is van de teef. Maar Vida is pas 11 maanden dus we wachten zeker nog een jaartje. Maar een keer een nestje lijkt ons ook erg leuk. Ik ben het wel eens dat er heel veel bij komt kijken en dat je je echt moet verdiepen in de hele materie, zodat je het goed doet. 
-
Pandora
- Speurneus

Gewoon twee leuke buitenshows uitzoeken!
Clubmatch in Bennekom is altijd leuk en dan nog een kleinere om te beginnen.
Zelfs ik ga met elke hond twee keer showen om een keurrapportje te verkrijgen, voor de fun of it, en showen is zo niet mijn ding
Het is toch leuk om te weten hoe het uiterlijk van je hond wordt beoordeeld en een ZG is genoeg. Je kan op zo'n show ook leuk shoppen en rondkijken.
Clubmatch in Bennekom is altijd leuk en dan nog een kleinere om te beginnen.
Zelfs ik ga met elke hond twee keer showen om een keurrapportje te verkrijgen, voor de fun of it, en showen is zo niet mijn ding
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Iefke
-
kiaora
Ik ben dan wel geen fokker , maar belangrijkste voor mij is dat je fokt volgens de andere regels dan de show regels van de labradorvereniging en dus op karakter en voooral op gezondheid. Natuurlijk moet je hond er uit zien als een labrador,het is tenslotte ook een labrador
maar beauty is in the eyes of the beholder en wat voor de ene keurmeester geldt als "mooi" hoeft voor een andere helemaal niet zo te zijn.(de een valt op geel,de ander op bruin,de een op grof en de ander weer op wat fijner enz enz)
Er zijn genoeg fokkers die alleen onder bepaalde keurmeesters inschrijven omdat die valt op het soort hond die ze in willen schrijven en niet onder bepaalde keurmeesters,omdat die niet valt op hun type labrador.
Dus eerlijk gezegd,zeggen mij op die manier, showuitslagen erg weinig.
Er zou uit gegaan moeten worden van rasstandaard,maar blijkbaar is dat niet zo en speelt persoonlijke voorkeuren in uiterlijk erg mee. Anders kon je wel onder alle keurmeesters inschrijven.
Aan de andere kant...je hebt maar 2 Zg's nodig om pupbemiddeling te krijgen via de labrador vereniging...
Er zijn genoeg fokkers die alleen onder bepaalde keurmeesters inschrijven omdat die valt op het soort hond die ze in willen schrijven en niet onder bepaalde keurmeesters,omdat die niet valt op hun type labrador.
Dus eerlijk gezegd,zeggen mij op die manier, showuitslagen erg weinig.
Er zou uit gegaan moeten worden van rasstandaard,maar blijkbaar is dat niet zo en speelt persoonlijke voorkeuren in uiterlijk erg mee. Anders kon je wel onder alle keurmeesters inschrijven.
Aan de andere kant...je hebt maar 2 Zg's nodig om pupbemiddeling te krijgen via de labrador vereniging...
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Wij lopen wel shows met onze dogs.
Meestal wat vaker dan verplichte 2x die de NLV voorschrijft!
Maar het meest belangrijke bij ons is dat de show moet qua tijd/datum passen in Martijn zijn werkschema als arts
Buitenshows is meer zijn ding, dus zoeken we die er vaak uit.
Ringtraining doen we vaak iedere week al is het alleen maar om lekker met je hond bezig te zijn.
Er wordt door de pupkopers altijd gevraagd naar de showuitslagen, dit vind ik een goed ding omdat ze zo ook kunnen zien wat een onpartijdig persoon van je hond vind qua gedrag en uiterlijk en gangwerk
Meestal wat vaker dan verplichte 2x die de NLV voorschrijft!
Maar het meest belangrijke bij ons is dat de show moet qua tijd/datum passen in Martijn zijn werkschema als arts
Buitenshows is meer zijn ding, dus zoeken we die er vaak uit.
Ringtraining doen we vaak iedere week al is het alleen maar om lekker met je hond bezig te zijn.
Er wordt door de pupkopers altijd gevraagd naar de showuitslagen, dit vind ik een goed ding omdat ze zo ook kunnen zien wat een onpartijdig persoon van je hond vind qua gedrag en uiterlijk en gangwerk

- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik zelf ben geen showmens.
Maar om in de showlijnen meer gekendheid te krijgen voor je kennel moet je toch enkele shows lopen.
Dit heeft tot gevolg dat andere fokkers je honden zien, jij andere reus of teven kan zien die je misschien wilt gebruiken.
Ik zelf zit nu met een hond vanuit een werklijn (is net 8 weken oud) en als je die als dekreu wilt gebruiken moet je ook een show doen die aan bepaalde voorwaardes voldoet, anders geen fokbewijs.
Mijn advies:
zoek 4 leuke shows uit, verdeeld over het hele jaar en laat daar je honden keuren.
Ringtraining: als je eenmaal die training gedaan hebt (denk aan 1 jaar ) dan heb je genoeg kennis om te showen.
Hierbij kraak ik deze training niet af, maar in jou geval zou ik niet meer training doen, want je wilt er zelf niet veel verder mee gaan.
Maar om in de showlijnen meer gekendheid te krijgen voor je kennel moet je toch enkele shows lopen.
Dit heeft tot gevolg dat andere fokkers je honden zien, jij andere reus of teven kan zien die je misschien wilt gebruiken.
Ik zelf zit nu met een hond vanuit een werklijn (is net 8 weken oud) en als je die als dekreu wilt gebruiken moet je ook een show doen die aan bepaalde voorwaardes voldoet, anders geen fokbewijs.
Mijn advies:
zoek 4 leuke shows uit, verdeeld over het hele jaar en laat daar je honden keuren.
Ringtraining: als je eenmaal die training gedaan hebt (denk aan 1 jaar ) dan heb je genoeg kennis om te showen.
Hierbij kraak ik deze training niet af, maar in jou geval zou ik niet meer training doen, want je wilt er zelf niet veel verder mee gaan.
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Denk er er aan dat fokken ook zijn mindere kanten hheeft, en dan druk ik me nog zwak uit. Er zijn mij teveel mensen die zonder iets te weten het leven van hun teef en de pups op het spel zetten door eens een neste je fokken. Fokken moet ze pas doen na de nodige studie en onder begeleiding van een ervaren fokker. In Nerderland zou je m.i. toch minimaal KK1 moeten hebben gedaan. In België is er zelfs een 2jarige cursus tot Hondenfokker. Zelfs met veel kennis en ervaring kan er van alles misgaan. Natuurlijk zijn er altijd gelukkigen (beginnersgeluk?) waarbij alles volgend het boekje gaat en de pups zonder moeite geboren worden en gezond groot worden. Let wel: in praktijk sterft gemiddeld 25% van de pups (van dood geboren tot sterfte met 8 weken door infectie en aangeboren afwijking). Kun je dat aan? Wil je het risico lopen op sterfte vam je teef? Bezint eer ge begint.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
-
Iefke
@ Irma ik ben echt iemand die zich goed voorbereid nu al. Ik heb samen met mijn DA een plan opgezet waar aan te voldoen. Ook lees ik heel veel hierover en zijn we binnen 2 minuten bij de DA of andersom als het nodig mocht zijn. We willen een keer een nestje en ja we zijn ons terdege van bewust dat het risico's met zich meebrengt, maar we doen er alles aan om die tot een minimum te beperken. Maar ook in de natuur ben je er niet bij om alles te begeleiden en geboorte is een natuurlijk iets daar moet je ook niet te panisch over doen. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat tzt. Vida mag eerst nog lekker pup en hond zijn en over een jaar of anderhalf twee is het tijd genoeg.
Maar als je al particulier een goed verantwoord nestje hebt van je teef, is dat net zo goed als bij een fokker dan ben ik van overtuigd. Vida heeft hier al onze liefde en is echt een deel van ons gezin.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
misschien eens dit topic volgen.
gaat ook over het starten van een kennel
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=74828" onclick="window.open(this.href);return false;
gaat ook over het starten van een kennel
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=74828" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Pandora
- Speurneus

Ik heb er met Ramses zelfs ringtraining voor gevolgd! Helemaal leuk vond hij het, hij kreeg veel aandacht en snoepjes... helemaal goed. Hij showde dan ook de sterren van de hemel en kreeg complimenten voor zijn ringgedrag... niet voor zijn uiterlijk want hij is een fieldtrial dus ZG was voor hem ook het hoogst haalbareIefke schreef:![]()
Ja maar wat moet de hond dan doen, Vida wordt helemaal enthousiast met zoveel honden bij elkaar. Je moet er geloof ik ook voor naar ringtraining als ze nou gewoon ff je hond zouden bekijken voor het keuringsrapport ja dat is prima, maar zo'n show
Groetjes van Brigitte & Zoo

-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Zoals ik eerder al in verschillende topics aangegeven heb ben ik niet echt een voorstander om een stappen plan met een dierenarts te maken.
Vraag liever een bekende fokker of die je kan helpen, en met raad en daad bij kan staan.
Fokken is iets heel moois, maar dan nog kan het natuurlijk altijd mis gaan.
Vraag liever een bekende fokker of die je kan helpen, en met raad en daad bij kan staan.
Fokken is iets heel moois, maar dan nog kan het natuurlijk altijd mis gaan.
Groetjes Saskia
-
saskia burghout
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Ook wij hebben een Fieldtrail/show en ik hou helemaal niet van showen maar wij hebben het toch gedaan en Ace heeft ook het hoog haalbare gehaald voor haar een ZG.bij mij krijgt elke hond 1 showuitslag want dat hoort er ook gewoon bij.Pandora schreef:Ik heb er met Ramses zelfs ringtraining voor gevolgd! Helemaal leuk vond hij het, hij kreeg veel aandacht en snoepjes... helemaal goed. Hij showde dan ook de sterren van de hemel en kreeg complimenten voor zijn ringgedrag... niet voor zijn uiterlijk want hij is een fieldtrial dus ZG was voor hem ook het hoogst haalbareIefke schreef:![]()
Ja maar wat moet de hond dan doen, Vida wordt helemaal enthousiast met zoveel honden bij elkaar. Je moet er geloof ik ook voor naar ringtraining als ze nou gewoon ff je hond zouden bekijken voor het keuringsrapport ja dat is prima, maar zo'n show
Maar hij vond het helemaal gezellig en dat vind ik voor hem het belangrijkst. Hij wist wat er van hem werd verwacht want dat hadden we geoefend dus hij deed vreselijk zijn best en verdiende daarmee veel stukje worst, een topdag