Voor-en nadelen tweede hond
-
Joni
Voor-en nadelen tweede hond
Hoi!
Wij zijn aan het dubben of we een tweede hond zullen nemen of niet.
Op dit moment hebben we een 3 jarige Labrador reu.
Deze is erg enthousiast en soms wat ontstuimig maar een enorme lieverd en een knuffelkont.
Hij is wel een die soms de grenzen opzoekt en tijdens spelen met andere honden probeert te "rijden" op voornamelijk andere reuen.
Ik denk dus zelf dat het raadzaam is om het te laten "helpen".
Qua tweede hond denk ik aan een Labrador-formaat hond erbij.
Mijn man is gek van Duitse Herders.
De reden dat we er een hond bij willen is dat we nu veel meer tijd hebben en het ons leuk lijkt voor onze hond, een maatje erbij.
Wat is jullie bevindingen met een tweede hond?
En wat denken jullie van een tweede bij ons erbij?
groetjes!
Wij zijn aan het dubben of we een tweede hond zullen nemen of niet.
Op dit moment hebben we een 3 jarige Labrador reu.
Deze is erg enthousiast en soms wat ontstuimig maar een enorme lieverd en een knuffelkont.
Hij is wel een die soms de grenzen opzoekt en tijdens spelen met andere honden probeert te "rijden" op voornamelijk andere reuen.
Ik denk dus zelf dat het raadzaam is om het te laten "helpen".
Qua tweede hond denk ik aan een Labrador-formaat hond erbij.
Mijn man is gek van Duitse Herders.
De reden dat we er een hond bij willen is dat we nu veel meer tijd hebben en het ons leuk lijkt voor onze hond, een maatje erbij.
Wat is jullie bevindingen met een tweede hond?
En wat denken jullie van een tweede bij ons erbij?
groetjes!
-
roef
- Speurneus

doen!!
het is zooo leuk 2 honden!
roef is zo veel rustiger geworden sinds james er is. roef was intact toen james kwam en reed ook veel op andere honden.
ook op james in de eerste instantie
na een halve dag was ik dat zo zat(had advies gekregen om het te negeren) dat ik roef even flink duidelijk heb gemaakt hier echt niet van gedient te zijn
en hij heeft het daarna niet meer gedaan(op james dan)
vanaf het eerste moment dat james hier binnen was zijn die 2 dikke mik met elkaar en na 8 maanden heb ik nog geen 1 x gegrom of oneenigheid gehad tussen die 2
nu zijn wij heel bewust voor een oudere herplaatser gegaan,roef is een stevige hond qua karakter en ik had geen zin in puppy tereur en monstergedrag wat als het tegen zit elkaar ook nog eens versterkt of fijne streken aan elkaar leren
nu roef geholpen is zou een pup wel kunnen,maar voorlopig genieten we van onze 2 kanjers en trekt hubby groen weg bij het idee van een derde hond(maar dat deed hij ook bij het idee van een tweede
)
succes met je keuze!
roef is zo veel rustiger geworden sinds james er is. roef was intact toen james kwam en reed ook veel op andere honden.
ook op james in de eerste instantie
vanaf het eerste moment dat james hier binnen was zijn die 2 dikke mik met elkaar en na 8 maanden heb ik nog geen 1 x gegrom of oneenigheid gehad tussen die 2
nu zijn wij heel bewust voor een oudere herplaatser gegaan,roef is een stevige hond qua karakter en ik had geen zin in puppy tereur en monstergedrag wat als het tegen zit elkaar ook nog eens versterkt of fijne streken aan elkaar leren
nu roef geholpen is zou een pup wel kunnen,maar voorlopig genieten we van onze 2 kanjers en trekt hubby groen weg bij het idee van een derde hond(maar dat deed hij ook bij het idee van een tweede
succes met je keuze!
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Ik vind het hebben van twee of meer honden ook erg leuk, je merkt echt dat je een eigen 'roedeltje' krijgt. Het is zo mooi om te zien hoe ze met elkaar omgaan
Ik heb zelf Pien, van nu bijna twee. In de toekomst wil ik er nog wel een tweede bij, maar nu vind ik Pien daar nog te jong voor. Het verschilt denk ik enorm qua hond wanneer je besluit er een tweede bij te nemen. Pien luistert goed, maar is ook soms nog echt pup. Dus laten wet het voorlopig lekker zo. Ik vind het ook leuk om eerst lekker een aantal jaar de volle aandacht voor haar te hebben, voordat er eventueel een tweede bijkomt. Quincy en Rosa wonen bij mijn ouders, praktisch gezien om de hoek. Dus zijn ze ook vaak met z'n drieen, wat gelukkig erg goed gaat. Ze spelen zo mooi samen, daar kunnen wij niet tegenop. En Rosa gedraagt zich als een echte moeder tegenover Pien!
Natuurlijk moet je er wel de tijd voor hebben. Het is ook belangrijk om 1 op 1 dingen met je hond te blijven doen, hoe verleidelijk het misschien ook is om ze samen uit te laten. Twee honden kost meer tijd, meer haren in huis, meer (dierenarts)kosten etc... Maar als je je dat allemaal beseft en je hebt daar geen problemen mee, dan zou ik er zeker voor gaan!!
Succes met het maken van jullie keuze
Natuurlijk moet je er wel de tijd voor hebben. Het is ook belangrijk om 1 op 1 dingen met je hond te blijven doen, hoe verleidelijk het misschien ook is om ze samen uit te laten. Twee honden kost meer tijd, meer haren in huis, meer (dierenarts)kosten etc... Maar als je je dat allemaal beseft en je hebt daar geen problemen mee, dan zou ik er zeker voor gaan!!
Succes met het maken van jullie keuze
-
Anjess
Ik heb ook nu 2 honden, een Lab en een Golden.Ze kunnen het samen heel goed vinden en Sjammai (de Lab van 8 jaar)is er echt mee opgefleurd.Alleen heb ik persoonlijk sterke twijfels of ik er nog eentje bij neem als er één weg valt.Ik vind dat ik veel beperkter in dingen ben geworden, ik nam Sjammai altijd overal mee naar toe en nu met de jonge Golden erbij is dat dus een stuk minder geworden.Naar het bos en strand gaat natuurlijk nog prima maar bijvoorbeeld naar familie of vrienden of even samen naar de markt op het dorp is moeilijker geworden.Maar dit komt omdat de Golden snel overprikkeld raakt en dus onrustig word en nog erg onstuimig is.Met een rustigere hond zou het denk ik totaal anders zijn.Dus 2 honden is zeker aan te raden maar kijk wel goed naar welke pup (of herplaatser) er goed bij je huidige hond past en wat je bij jullie zelf past.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Als je beseft dat het meer tijd, energie en geld kost en dit is geen probleem dan DOEN!
Miep is mijn eerste hond, helemaal geweldig! Toen kwam Trix erbij en nu is het nog geweldiger!
Miep is mijn eerste hond, helemaal geweldig! Toen kwam Trix erbij en nu is het nog geweldiger!
-
Kay&Zus
ik was eerst een beetje angstig dat mijn huis helemaal op de kop zou komen te staan met 2 labradors. Maar Kay (3,5jr) veranderde van een hele lompe blije Lab naar een tedere goedzak toen Zus (10 mnd) bij hem kwam wonen. Hij vind alles best wat ze bij hem doet, en dat is veel kan ik je zeggen. Want mijn dame is eigenlijk meer een kleine heks
Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze!!!!
Dus ik zeg, DOEN!!
Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze!!!!
Dus ik zeg, DOEN!!
-
DayKy
- Kleine hondenneus

Wij hebben eerst alles op een rijtje gezet: kosten, tijd, aandacht verdelen.
Daarna eens (met de hond van mijn ouders->berner sennen) gewandeld om te kijken of de combinatie van 2 kinderen en 2 honden ook goed ging, en dat ging ook goed.
En nu zijn we op ons gemakje aan de bekijken of we een herplaatser willen of dat we toch een pup willen. En als we daar uit zijn gaan we fokkers benaderen of de mensen van herplaatsingen benaderen.
Daarna eens (met de hond van mijn ouders->berner sennen) gewandeld om te kijken of de combinatie van 2 kinderen en 2 honden ook goed ging, en dat ging ook goed.
En nu zijn we op ons gemakje aan de bekijken of we een herplaatser willen of dat we toch een pup willen. En als we daar uit zijn gaan we fokkers benaderen of de mensen van herplaatsingen benaderen.
Don't dream your life, live your dreams!

-
rocky1
Zelf ook 2 heerlijke mannen. Maar moet eerlijk bekennen dat als Dino (de jongste) er als eerste was geweest dan hadden we nooit een tweede gehad! En dit alleen om de kosten die Dino heeft. Hij heeft van de week zijn derde heupoperatie gehad en dat zijn echt geen ingrepen van € 500,00!
Dus als het financiele gedeelte goed ingekleed is, de tijd is er en de eerste hond is goed opgevoed dan zou ik zeggen: Ga ervoor .......kan heel gezellig zijn twee honden maar heeft zeker nadelen!!
Dus als het financiele gedeelte goed ingekleed is, de tijd is er en de eerste hond is goed opgevoed dan zou ik zeggen: Ga ervoor .......kan heel gezellig zijn twee honden maar heeft zeker nadelen!!
-
Terra5
- Speurneus

Mijn vorige DA zei altijd; 1 hond is geen hond
Dat kan ik wel beamen 
Terra had het echt wel goed voordat Danouk er was, kwam niets tekort, ik deed alles met haar. Maar sinds Danouk er is, zie je Terra veel meer hond zijn. Haar manier van reageren, hoe ze met Danouk speelt etc, veel meer honds.. daar kan ik echt niet tegenop
Het is erg leuk om die interactie tussen die twee te zien, ik vind het zelf ook veeeeeel leuker en gezellig 
Er kleven uiteraard ook wel nadelen aan; twee keer meer haren. De kosten nemen ook toe.. Je neemt twee honden minder makkelijk mee op visite dan 1 hond. Als je op vakantie gaat, dan is de auto wel sneller vol met twee honden. Er gaat meer tijd in zitten, wat Jolien ook al schreef, het blijft belangrijk om regelmatig dingen 1 op 1 met ze te ondernemen. Ik persoonlijk vind dat juist ook wel leuk, met de 1 doe ik andere dingen dan met de ander. Ik geniet dan van beiden op hun eigen manier
Maar het kost zeker meer tijd en energie 
Maar het is echt zooo leuk! Ik heb het er echt allemaal voor over
Terra had het echt wel goed voordat Danouk er was, kwam niets tekort, ik deed alles met haar. Maar sinds Danouk er is, zie je Terra veel meer hond zijn. Haar manier van reageren, hoe ze met Danouk speelt etc, veel meer honds.. daar kan ik echt niet tegenop
Er kleven uiteraard ook wel nadelen aan; twee keer meer haren. De kosten nemen ook toe.. Je neemt twee honden minder makkelijk mee op visite dan 1 hond. Als je op vakantie gaat, dan is de auto wel sneller vol met twee honden. Er gaat meer tijd in zitten, wat Jolien ook al schreef, het blijft belangrijk om regelmatig dingen 1 op 1 met ze te ondernemen. Ik persoonlijk vind dat juist ook wel leuk, met de 1 doe ik andere dingen dan met de ander. Ik geniet dan van beiden op hun eigen manier
Maar het is echt zooo leuk! Ik heb het er echt allemaal voor over
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Joni
-
Kathy
- Speurneus

Hier combinatie Duitse Herder/Labrador helemaal topJoni schreef:Wij zijn eruit!!
Er komt een tweede.
Nu er nog uit zien te komen wat voor pup..
Ik wil graag een tweede Lab ( liefst zwarte reu ) en manlief wil erg graag een Duitse Herder.
Heeft hij altijd gehad en bij Sem heb ik ook al aan het langste eind getrokken.
Ben benieuwd!

Verrassing van Brenda.
-
Joni
Hm.. ik weet niet of ik dat wel zo mooi vind....
Het wordt nog een avondje discussieren.
Maar ik zal het laten weten wat het wordt.
Ook de keuze reu of teef moet gemaakt worden.
We hebben al een reu ( ongecastreerd ) Sem van 3 jaar.
Sem was de eerste 2 jaar een "ongeleide projectiel" maar is uitgegroeid tot een evenwichtige hond die goed als "voorbeeld" kan fungeren.
Hij is het laatste jaar steeds rustiger geworden en soms zie ik hem zelfs even nadenken voor ie reageert. (deed ie vroeger dus niet ).
Nu kijken of het gaat klikken met een tweede.
Het wordt nog een avondje discussieren.
Maar ik zal het laten weten wat het wordt.
Ook de keuze reu of teef moet gemaakt worden.
We hebben al een reu ( ongecastreerd ) Sem van 3 jaar.
Sem was de eerste 2 jaar een "ongeleide projectiel" maar is uitgegroeid tot een evenwichtige hond die goed als "voorbeeld" kan fungeren.
Hij is het laatste jaar steeds rustiger geworden en soms zie ik hem zelfs even nadenken voor ie reageert. (deed ie vroeger dus niet ).
Nu kijken of het gaat klikken met een tweede.
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ook hier een herder naast de labjes. Het is belangrijk om een goed karkater te zoeken bij een Duitse Herder en daarnaast goed te kijken naar gezondheid. Lukt dat, dan heb je een heerlijke combinatie!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012