Hersenspelletjes voor puppies

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Diedelie
Snuffelneus
Snuffelneus

Hersenspelletjes voor puppies

Ongelezen bericht door Diedelie »

Hallo allemaal,

Afbeelding

Ons lieve Ayla is ondertussen bijna 14 weken (op de foto was ze nog 12 weken) en blijkt heel ondernemend te zijn. Soms een beetje heeeeeeeel veeeeeel ondernemend. Ze is een heel alerte en slimme jongejuffrouw die heel creatief is in het aandacht trekken. ( bij velen onder jullie verschijnt er nu een spontane grijns op hun gezicht, niet? :wink: )

Mijn iPod oortjes zijn al minutieus ontmanteld, mijn teenslippers vallen nog net niet uit mekaar, MAAR haar favorieten zijn de schoonmaakspullen: ze paradeert met de dweil alsof ze aan een miss verkiezing meedoet, dan eens moet het veegblik nader onderzocht worden met de tanden en wee o wee als ik de trekker uithaal, daar verklaart ze telkens opnieuw de oorlog aan want.. die trekker eist haar dweil altijd op :twisted: . - en aangezien al onze dweilen dezelfde gele kleur hebben is elke dweil haar dweil.

En euh.. gaan wandelen doe je toch om de rommel van anderen op te kuisen, niet? Dan komt ze met een leeg sigarettenpakje tussen haar tanden aanlopen, dan een lege zak, dan een ander stuk rommel - we hebben dus een eco-pup! :D

Afijn, nu mijn vraag: kunnen jullie mijn creatieve brein een beetje op weg helpen wat betreft hersenspelletjes voor Ayla, nog een pup dus. Ik heb net het filmpje gezien van de grabbelton maar ik vrees dat ik dan in no time een laag papiersnippersneeuw in mijn huis heb liggen..

Groetjes,
Di
Marianna

Ongelezen bericht door Marianna »

Pak een koekje zichtbaar in je handen en ga voor haar staan. Niets doen! Alleen staan en kijk haar aan, vlak boven haar ogen, niet IN haar ogen. Je zult merken dat ze eerst niet weet wat je wilt, maar omdat je iets hebt wat zij wilt hebben zal ze allerlei houdingen aan gaan nemen om uit te proberen wat je nu van haar wilt. Ik zelf gebruik hierbij de clicker als ze iets doet wat goed is, bv. gaan liggen. Bij onze Flopke ben ik nu zover dat ze door deze oefeningen het licht aan kan doen of pootjes geven. Hierbij heb je wel hulpmiddelen nodig als bv een ronde schijf of iets anders waar je haar eerst op leert tikken. Aanleren doe je dan in hele kleine stapojes, eerst beloon alleen al het kijken naar de schijf, dan het aanraken (maar niet uit waarmee), dan een pootje erop zetten enz. Dit soort denkspelletjes kosten niks eigenlijk en ze worden er erg moe van. Je leert ze letterlijk hun hersenen te gebruiken, maar wat gecontroleerder! Succes!
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Allereerst wat is Ayla een mooierd zeg :verliefd1:

Castro is van dezelfde leeftijd en vind inderdaad mijn sloffen, slippers enz. heel interessant :evil:

Heb je al een puppykong? Dat werkt hier geweldig, daar is hij echt een hele tijd zoet mee.
Diedelie
Snuffelneus
Snuffelneus

Dankjewel Marianna, daar ga ik zeker mee aan de slag, heel leuke tip!
Lars en Danielle, ja, we hebben al een puppykong en zo'n rubberen 'been' dat je kan vullen met water. Er zitten hier en daar kleine gaatjes in. Je laat het met water gevulde been eerst bevriezen. Als ze ermee speelt, smelt het water langzaam en druppelt het door de gaatjes waardoor ze kan drinken. Bijt ze er hard op, dan spuit het door de gaatjes. Geweldig om haar snoet dan te zien :shock: . Voor de vloer geen ramp, want ja, 't is maar water hé.

Groetjes,
Di
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wat wij leuk vinden is een geurspoor maken.
Een stuk kaas of koude pannekoek ofzo in een panty stoppen en hiermee een spoor over de grond trokken. Eerst 1 lijn en dan een klein stukje lekkers op het eind en als ze het leuk vind een spoor met meerdere vertakkingen en aan het eind van 1 vertakking weer wat lekkers.

Wij begonnen kort maar inmiddels maken we lange sporen waarbij we maar af en toe wat geur achterlaten. Groot succes hier!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Kijk eens op de website hersenwerkvoorhonden.nl

Daar staan erg leuke denkspelletjes die je zelf kunt maken!!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Diedelie
Snuffelneus
Snuffelneus

Dankjewel, M_n_q_e en Saskia voor de tips, super!! :applaus:
Plaats reactie