vraagje /wat te doen?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Buttymcfly

vraagje /wat te doen?

Ongelezen bericht door Buttymcfly »

Lieve mensen,

Ik heb een vraagje misschien kunnen jullie mij meer inzicht geven in deze,

bij ons in de buurt is er een gezin met 4 (!) parson terriers. ze lopen er 2 om 2 mee. Nu werd ons al tegengegild dat hun honden niet van puppies houden en dat als er een losbreekt wij de pineut zijn. :shock:

dat vond ik al vreemd maar goed laat maar gaan dacht ik nog.

nu kwam mijn man laatst terug van de laatste ronde wandeling en zei dat hij de man van het gezin tegenkwam die al briesend en stamvoetend naar hem toekwam en zei dat hij al zo vaak had gezegd dat zijn honden niet van andere honden houden. en bijten enzo.

nu vraag ik me af he: als je dat al weet van je honden ( wat ik trouwens betwijfel dat ze dat echt doen maar goed ) dan doe je ze toch een muilkorf om of ben ik nou gek.

en mocht er nou iets gebeuren dan is hij toch fout met z'n "valse" honden want Rico vind iedereen leuk en probeert tot spelen uit te dagen. nu hebben wij hem wel bij hun weggehouden hoor, want ik heb geen zin in poppekast om eerlijk te zijn.

kunnen jullie me jullie kijk op de zaak geven want het laat mij (natuurlijk) niet los, manlief is het alweer vergeten maar ik heb er al weer een aantal dagen last van. sorry voor de lap tekst maar moet t even kwijt.

alsvast bedankt.

Anja
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Het lijkt mij toch eerder normaal dat zij dan zelf actie ondernemen om er voor te zorgen dat hun 'gevaarlijke' honden niemand schade kunnen berokkenen.. Wat wil die man nu ? Dat jullie niet meer buitenkomen met jullie pupje of wat ??? Hoe marginaal kan je nu zijn ? Als hij werkelijk zo'n gevaarlijke honden heeft dan moet hij ze inderdaad muilkorven... daar zit niks anders op...
Hij heeft een probleem, dat hij dan ook zelf oplost en geen andere mensen daarmee belast of bedreigd laat voelen...

Nog een prettig oudejaar en voor 2012 veel geluk en een goede gezondheid en veel Labjesgenot....

Groetjes
Martine
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Misschien zijn zijn honden in het verleden uitgevallen, en heeft hij vanaf dat moment aardig verzocht aan mensen of zij ervoor willen zorgen dat hun honden geen mogelijkheid hebben om uit te kunnen vallen, maar hebben mensen zijn verzoek vaak genegeerd en vraagt hij het inmiddels iets minder aardig?

Toen onze Daan aan het revalideren was na een operatie hebben wij altijd verzocht aan mensen of zij hun hond even bij zicht wilde houden gezien Daan absoluut niet mocht spelen met anderen honden
En hoe vriendelijk we het ook vroegen, heel veel mensen negeerde mijn verzoek volledig en had ik weer een hond in de lijn van Daan hangen met de opmerking "ach mijn hond wil alleen maar kennismaken of spelen, hij doet niets hoor" :?
Dus in zoverre kan ik wel snappen dat het geduld van de man misschien een keer opraakt, want ik vroeg het na 3 maanden revalideren ook niet meer aardig :oops:

Natuurlijk is de beste man zelf fout als zijn hond losbreekt en jouw hond wat aandoet, maar ik zou dat risico al helemaal niet willen lopen en zou dit zelf proberen te voorkomen.
Want, wat is het probleem als mensen vragen of je rekening wil houden met hun hond omdat die geen contact mag maken en/of omdat hun hond agressief zou zijn?
Dan loop je toch een stukje om, of je steekt de straat over zodat er geen confrontatie ontstaat ?

Dan kan iedereen normaal wandelen, en voorkomt het dat de man hoeft te gillen dat zijn hond niet zo aardig is :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik ben het met @Kay eens. Het handigste zou toch echt zijn als iedereen zijn honden gewoon bij zich houdt. Met name als 1 of beide partijen aan de riem lopen. Dan kan iedereen gewoon wandelen met zijn hond, sociaal of niet en hebben we ook geen last van elkaar toch :wink:
Leuke oefening voor je hond ook: blijven zitten of netjes volgen met afleiding!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Natuurlijk heeft deze man een probleem als zijn honden losbreken, maar ik denk niet dat jij daar iets aan hebt, jullie Rico kan gewond raken met alle gevolgen van dien, met dat soort mensen is meestal niet te praten , en ondanks dat jullie in je recht staan om te gaan en staan waar je wilt, zou ik in dit geval de wijste zijn en de man en zijn honden zoveel mogelijk uit de weg gaan, voorkomen is altijd beter als genezen.

Een goed 2012 voor jullie en Rico
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

ik zou het ook niet opzoeken en de andere kant op gaan. Voorkomen is beter dan genezen
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ik snap het verhaal niet helemaal goed, denk ik. Uiteraard is die meneer verantwoordelijk zou er wat gebueren, maar ik lees ook dat Rico het leuk vindt om uit te dagen tot spelen....Laten jullie Rico dan toch naar die meneer en die honden toegaan? Als die meneer aangeeft dat hun honden niet met puppies willen spelen, zou ik sowieso Rico nooit toestaan naar deze honden toe te gaan.
Toen wij hier net kwamen wonen, kwamen wij ook een meneer tegen met een hond die dit aan ons aangaf. Zijn hond kon niet zo goed met andere honden overweg en hij wilde dan liever niet dat Max naar zijn hond kwam. Prima, daar hebben wij vanaf het begin rekening mee gehouden. Wij komen meneer en zijn hond bijna iedere dag tegen en Max negeert de hond inmiddels.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie