ED en nu?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Mandy&Brunotje

ED en nu?

Ongelezen bericht door Mandy&Brunotje »

Hallo labrador liefhebbers :verliefd1:

Ik heb een lieverd die in december net 1 jaar is geworden :eausadance:

Hij is jammer genoeg vorige week geopereerd aan zijn beide voorpoten, het kereltje heeft verschrikkelijk genoeg ED en aan zijn rechter voorpoot slijtage, Mijn hartje brak toen ik dit hoorde!

Ik heb geen beweeg advies mee gekregen en vraag me nu dan ook af hoe vaak dat hij op een dag naar buiten mag?
Het is moeilijk hij wil binnen veel spelen maar dat is omdat hij zijn energie nu niet kwijt kan aan heerlijke wandelingen in het park :cry:
Ook heeft hij Metacam meegekregen en vraag ik me af of hij hierdoor zijn ellebogen niet overbelast..

heeft iemand ervaring en tips voor ons?

liefs Mandy en een auw pootje van Bruno
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat een rotnieuws heb je gehad !

Misschien heb je wat aan ons verhaal op onze website. Onze jongste is ook aan beide voorpoten geopereerd ivm ED, en wij hebben het hele proces bijgehouden via een blog. Als je op mijn www klikt zie je op de homepage een blog over LPC -> klik op de foto en je kan ons hele verhaal lezen.

Veel succes, want het rustig houden van een hond die rustig aan moet doen is ontzettend moeilijk :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou ook nog even contact opnemen met de arts die hem geopereerd heeft voor revalidatieadvies. Beterschap!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Bud had op ook ed op een jonge leeftijd waar hij aan geopereerd was,wij kregen een schema mee voor 8 weken,weet niet meer hoe het verliep,maar weet nog dat hij de eerste dagen enkel buiten zijn behoefte mocht doen aan de riem,niet wandelen.
En in huis heel rustig moest zijn,is niet simpel met een jonge hond,ik zat bijna heel de dag bij hem in de living,daar was hij dan rustig,ik op de zetel en hij lagnaast mij op de grond,hij mocht ook niet in de zetel spingen.
Veel succes!
Bud mis je nog steeds!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Wat een vreselijk nieuws! Ik had wel een schema, maar kan het me niet meer herinneren. Iets van de eerste week 5 minuten en de tweede en derde week 10 minuten.

Wat goed helpt is aquatherapy. We zijn 4 weken na de operatie gestart in Rotterdam. http://www.hydrotherapiehonden.nl/algemeen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo kunnen ze ook een beetje hun energie kwijt.

Sterkte en vooral vragen, want ik herken al die onzekerheid!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

afschuwelijk!! :s ik kan me voorstellen dat je hartje brak bij dit vreselijke nieuws.. Hij is zo jong nog! Hoe ben je er achter gekomen dat ie ed heeft? Ik kan je helaas geen tips geven.. Maar ga dit wel volgen!
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

oh, natuurlijk heel veel sterkte en beterschap de komende tijd :(
Plaats reactie