2e operatie LPC
-
pat
2e operatie LPC
Hopenlijk kan iemand van jullie uit ervaring vertellen of een 2e operatie heeft geholpen bij LPC.
Onze Lara heeft zo'n twee jaar geleden een operatie gehad aan haar rechter voorpoot. Ze is toen iets minder gaan manken maar weg was het niet, ondanks alle therapieen.
Ook zijn we bij L Visee geweest en in goed overleg hebben we toen na een paar keer besloten hiermee te stoppen omdat het resultaat helaas uitbleef.
Het ging redelijk, als we alle regels in acht namen dus geen lange wandelingen en geen wilde stoeipartijen met vrienden.
Nu gaat het al een paar dagen gewoon echt slecht en hinkt ze op drie poten terwijl ze niet iets geks heeft gedaan (niet dat wij weten in ieder geval). Wij geven haar Carporal 125 mg per dag en special voer voor haar botten en gewrichten. Ik hoop dat oiemand ervaring heeft met een tweede operatie?, of andere therapieen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Onze Lara heeft zo'n twee jaar geleden een operatie gehad aan haar rechter voorpoot. Ze is toen iets minder gaan manken maar weg was het niet, ondanks alle therapieen.
Ook zijn we bij L Visee geweest en in goed overleg hebben we toen na een paar keer besloten hiermee te stoppen omdat het resultaat helaas uitbleef.
Het ging redelijk, als we alle regels in acht namen dus geen lange wandelingen en geen wilde stoeipartijen met vrienden.
Nu gaat het al een paar dagen gewoon echt slecht en hinkt ze op drie poten terwijl ze niet iets geks heeft gedaan (niet dat wij weten in ieder geval). Wij geven haar Carporal 125 mg per dag en special voer voor haar botten en gewrichten. Ik hoop dat oiemand ervaring heeft met een tweede operatie?, of andere therapieen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
-
rimanime
- Speurneus

Geen ervaring maar ik wil je wel sterkte wensen. Ik kan mij nog je bericht herinneren van toen. Wat naar om te lezen dat het nog steeds niet goed gaat. Nogmaals sterkte.....

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
sharon66057
- Speurneus

Hier ook geen ervaring, ik kan me jullie verhaal ook nog herinneren omdat Noah toen zelf net geopereerd was aan ED, wat naar dat het nog steeds niet beter gaat met je meisje...
Veel sterkte!
Veel sterkte!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
sharon66057
- Speurneus

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
pat
-
rimanime
- Speurneus

Geen aanval en/of kritiek, maar hoe kan Lara naar alle tevredenheid zijn geopereerd bij dr. Hoo als je nu aan een 2e operatie denkt ? Wat zegt dr. Hoo er zelf van ? Misschien is het raadzaam een andere orthopeed te raadplegen ? Hij/zij heeft er wellicht een heel andere kijk op. Nogmaals sterkte......pat schreef:Lara is naar alle tevredenheid bij dr Hoo in Den Haag geholpen.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
sharon66057
- Speurneus

Dat was eigenlijk ook de reden waarom ik het vroeg, ook echt niet verkeerd bedoeld hoorrimanime schreef:Geen aanval en/of kritiek, maar hoe kan Lara naar alle tevredenheid zijn geopereerd bij dr. Hoo als je nu aan een 2e operatie denkt ? Wat zegt dr. Hoo er zelf van ? Misschien is het raadzaam een andere orthopeed te raadplegen ? Hij/zij heeft er wellicht een heel andere kijk op. Nogmaals sterkte......pat schreef:Lara is naar alle tevredenheid bij dr Hoo in Den Haag geholpen.
Nogmaals sterkte!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar mijn pleegzoontje werkt in de orthopedie, dus ik hoor zo hier en daar weleens wat
Wat mij eigenlijk meteen al opviel was de leeftijd van jouw meiske bij de eerste operatie, als ik het goed heb, was zij toen toch al in haar vierde levensjaar, en dat is toch een behoorlijk leeftijd om dan nog een lpc operatie aan te gaan.
Over het algemeen hebben dergelijke operaties enkel nut op jonge leeftijd, als er nog geen of minimale artrose is ontstaan, enkel dan is er nog een redelijke kans op goed herstel.
Dat vwb het resultaat zoals het nu is.
Of, en zoja waar je dan nu nog eens zou laten opereren, en wat je dan zou kunnen laten doen door de chirurg, daarbij zou ik niet over een nacht ijs gaan.
Neem de tijd om verschillende orthopeden te bezoeken, en om hun mening te vragen, in de tussentijd zou je de pijnbestrijding tijdelijk kunnen opvoeren, zodat t meiske wat minder last heeft.
En neem pas een beslissing zodra je uitvoerig bent voor- en ingelicht.
Heel veel succes met t meiske!
Wat mij eigenlijk meteen al opviel was de leeftijd van jouw meiske bij de eerste operatie, als ik het goed heb, was zij toen toch al in haar vierde levensjaar, en dat is toch een behoorlijk leeftijd om dan nog een lpc operatie aan te gaan.
Over het algemeen hebben dergelijke operaties enkel nut op jonge leeftijd, als er nog geen of minimale artrose is ontstaan, enkel dan is er nog een redelijke kans op goed herstel.
Dat vwb het resultaat zoals het nu is.
Of, en zoja waar je dan nu nog eens zou laten opereren, en wat je dan zou kunnen laten doen door de chirurg, daarbij zou ik niet over een nacht ijs gaan.
Neem de tijd om verschillende orthopeden te bezoeken, en om hun mening te vragen, in de tussentijd zou je de pijnbestrijding tijdelijk kunnen opvoeren, zodat t meiske wat minder last heeft.
En neem pas een beslissing zodra je uitvoerig bent voor- en ingelicht.
Heel veel succes met t meiske!

-
pat
Dr How heeft ons toendertijd (Lara was 6) vantevoren verteld dat hij niets kon garanderen maar het was zo ernstig met dat gewricht dat er allicht sterke verbetering zou kunnen optreden. Zodoende heb ik de zin:" naar alle teveredenheid" gebruikt
Helaas is er sprake geweest van een hele korte tijd een verbetering maar het blijft aansukkelen. Nu gaat het gewoon sinds 1 a 2 weken erg slecht. We hebben dinsdag as weer een afspraak waarbij ze nuchter moet verschijnen om eventueel meteen goed foto's te kunnen maken. We hebben Lara nu 4 jaar in huis en ze is ons kadootje maar we krijgen toch wel heel sterk een vermoeden dat zij misschien is herplaatst vanwege al deze (dure) problemen met haar elleboog gewricht.
Ga vooral door met reageren want daar hebben we veel aan, alle ook negatieve ervaringen zijn welkom.
Fijn ook Brigitte dat jij dit zo duidelijk omschrijft, bedankt!
Ga vooral door met reageren want daar hebben we veel aan, alle ook negatieve ervaringen zijn welkom.
Fijn ook Brigitte dat jij dit zo duidelijk omschrijft, bedankt!
-
Roos
Ik sluit mij aan bij brigitte haar mening.
Mijn Dewi heeft een geopereerde en een verdachte elleboog met lpc.
Toen zij twee was ben ik met haar naar een orthopedisch da geweest en hij wilde haar daar niet aan opereren omdat het zowel voor haar als voor ons zeker geen pretje zou zijn
De artrosevorming kunnen ze wel "weghalen" maar het resultaat hiervan zal van korte duur zijn (lijkt op het verhaal van jouw Lara) en het komt erg snel weer terug.
Misschien dat accupunctuur nog iets voor haar kan betekenen als pijnbestrijding?
Ik lees daar regelmatig goede resultaten over.
Heel veel sterkte voor jullie beiden in ieder geval en ik hoop dat je een goede oplossing gaat vinden voor haar klachten, nare dingen zijn dit toch
Mijn Dewi heeft een geopereerde en een verdachte elleboog met lpc.
Toen zij twee was ben ik met haar naar een orthopedisch da geweest en hij wilde haar daar niet aan opereren omdat het zowel voor haar als voor ons zeker geen pretje zou zijn
De artrosevorming kunnen ze wel "weghalen" maar het resultaat hiervan zal van korte duur zijn (lijkt op het verhaal van jouw Lara) en het komt erg snel weer terug.
Misschien dat accupunctuur nog iets voor haar kan betekenen als pijnbestrijding?
Ik lees daar regelmatig goede resultaten over.
Heel veel sterkte voor jullie beiden in ieder geval en ik hoop dat je een goede oplossing gaat vinden voor haar klachten, nare dingen zijn dit toch
-
Desdemona
- Kleine hondenneus

Voeding + supplementen en beweging spelen een hele grote rol in dit proces.
Als een hond pas geopereerd is aan zn gewrichten is het zeer belangrijk dat je de juiste voeding geeft plus een goede visolie en een goede glucosamine (Dus geen Green osje want die zorgt er juist voor dat het het tegenovergestelde doet, namelijk schade aanrichten)
Als je hond last heeft van artrose zijn deze supplementen heel erg belangrijk, samen eventueel met een pijnstillende ontstekingsremmer.
Ik ben na de operatie van mijn hond (LPC op drie jarige leeftijd) naar een natuurarts gegaan en dit advies gekregen. Gelukkig stond ze toen al ruim 2 jaar volledig op vers.
Het was geen makkelijke tijd, maar als ik zie wat ik dr nu voor terug heb gekregen...Mijn hond kon echt helemaal NIETS meer, maar doet nu echt alles weer.
Als ik jou was zou ik een goede orthopeed opzoeken (Ik ben zelf een fan van Y Krooshof, eerlijk, recht door zee en geen overbodige dingen doen die niet nodig zijn, en ze heeft heel veel ervaring)
Als dan een operatie niet nodig is toch eens voedingsadvies vragen bij bv een orthomoculair arts.
Als een hond pas geopereerd is aan zn gewrichten is het zeer belangrijk dat je de juiste voeding geeft plus een goede visolie en een goede glucosamine (Dus geen Green osje want die zorgt er juist voor dat het het tegenovergestelde doet, namelijk schade aanrichten)
Als je hond last heeft van artrose zijn deze supplementen heel erg belangrijk, samen eventueel met een pijnstillende ontstekingsremmer.
Ik ben na de operatie van mijn hond (LPC op drie jarige leeftijd) naar een natuurarts gegaan en dit advies gekregen. Gelukkig stond ze toen al ruim 2 jaar volledig op vers.
Het was geen makkelijke tijd, maar als ik zie wat ik dr nu voor terug heb gekregen...Mijn hond kon echt helemaal NIETS meer, maar doet nu echt alles weer.
Als ik jou was zou ik een goede orthopeed opzoeken (Ik ben zelf een fan van Y Krooshof, eerlijk, recht door zee en geen overbodige dingen doen die niet nodig zijn, en ze heeft heel veel ervaring)
Als dan een operatie niet nodig is toch eens voedingsadvies vragen bij bv een orthomoculair arts.
-
Roos
Fijn dat jouw meisje alles weer kan en doet, maar het gaat hier wel om een tweede operatie en ik denk dat daar het grote verschil in zitDesdemona schreef: (Dus geen Green osje want die zorgt er juist voor dat het het tegenovergestelde doet, namelijk schade aanrichten)
Kun je onderbouwen waarom je het bovenstaande zegt?
-
pat
Nog even voor de duidelijkheid: we zijn met Lara naar Chiron in Zeist geweest bij L Visee, dat is een praktijk voor complementaire diergeneeskunde en daar is ze behandeld met supplementen, chiropractie en accupunctuur helaas zonder goed resultaat in in goed overleg hebben we besloten daar te stoppen ook omdat we elke (ik geloof) 6 weken daarna toe moesten vanuit den Haag.