Twee SPOED bezoeken aan de dierenarts deze week!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Dientjuh
Snuffelneus
Snuffelneus

Twee SPOED bezoeken aan de dierenarts deze week!

Ongelezen bericht door Dientjuh »

Afgelopen donderdag had onze boef een portemonnee van het aanrecht gepakt en had daaruit 5 paracetamol opgegeten! Dus op naar de dierenarts. Daar heeft hij een injectie gekregen en het allemaal weer uitgebraakt. Wat voelde hij zich ellendig van al dat braken :cry: ! Gelukkig was het vrijdag weer een stuk beter.

Vandaag waren beide baasjes vrij dus op naar het bos! We liepen gezellig met zijn 3en in het bos bij Lauwersoog. We kwamen op een veldje waar Toby lekker met een tennisbal aan het spelen was. Op een gegeven moment kwam Toby de bal terug brengen. Opeens ging hij ervan door, bleek dat er een Duitse Herder + baas achter ons liep. Wij hadden de andere hond en baas nog niet gezien. Toby is erg sociaal en dacht wat leuk nog een hondje die met mij wil spelen. De Herder dacht er anders over en begon Toby (zonder waarschuwing) te bijten. Toen hebben we er snel voor gezorgd dat de herder onze Toby los liet. De baas van de herder moest op de hond gaan liggen (!!!) om de hond onder controle te houden. Nadien was eigenaar van de Herder alleen maar boos en vond dat wij de hond niet goed onder controle hadden. Ik vraag me dan af waarom je met een (agressieve) hond naar een losloopgebied gaat??? :confused:

We zijn nu net weer terug van de DA. Toby heeft wonden aan zijn linker achterpoot. Deze zijn goed schoongemaakt en in 1 wond is een nietje gezet. De andere wonden zijn open gelaten. Daarnaast krijgt hij nu pijnstilling en antibiotica. Wat zijn ze dan zielig als ze zoveel pijn hebben :(
Afbeelding

Met dank aan José!
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

wat sneu voor Toby, hopelijk knap je snel weer op
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Toby, wat een pech allemaal, wordt maar snel weer beter. :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

aaah wat zielig!! Hopelijk is ie er gauw weer bovenop!! Sommige baasjes ook.. Pfff.....
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Hopelijk knap je snel weer op. Beterschap Toby!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hopelijk knapt hij gauw op misschien dat je die man nog eens ziet zou ik de rekening onder zijn neus dauwen hij heeft zijn hond niet onder contole
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

bah wat naar voor Toby!
Maar een beetje gelijk heeft dat baasje wel. Het is bepaald niet "sociaal" te noemen om zomaar op een hond af te stormen. Voor honden onderling is dit ronduit asociaal en opdringerig gedrag. Herders hebben veel sterker een persoonlijke zone dan onze labjes (hoewel bij mij is het andersom: Fust vindt alles prima, Mees daarentegen is de herder in onze roedel). Natuurlijk zou een waarschuwing voldoende kunnen zijn, maar dat dit gebeurt is in elk geval simpel te verklaren en niet vreemd.
Misschien is het voor jezelf een goed moment om meer controle over Toby te krijgen? :wink:
Hoe het ook zij; heel veel beterschap arme Toby!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Hopelijk waren dat ook de laatste bezoeken! Wel vervelend zeg :(
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

He Bah.... wat sneu voor Toby! Heel veel beterschap!
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Arme toby,die heeft zn lesje wel geleerd nu ,niet zomaar op iedereen en alles afstormen.
Co zou hem waarschijnlijk ook wat gedaan hebben, die pikt dat ook niet .wel kleine puppies tot een maand of 6 en teefjes ,die mogen dat dan nog bij hem.

maar van harte beterschap voor de patient! :braaf:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Jeetje wat vervelend voor Toby. Ik begrijp dat het niet goed is als een hond gezellig op een andere hond afstormd, maar is het echt normaal hondengedrag dat een hond dan zonder waarschuwing bijt? Ik zou het toch wel heel erg vinden als ik zo'n hond had en niet echt op mijn gemak in een bos lopen ofzo. Wij komen regelmatig honden tegen die zomaar op ons af komen denderen. Zou toch erg zijn als Zyva dan steeds zou bijten. Zyva is ook zo'n enthousiasteling die graag op andere honden afstormd maar gelukkig hebben we dat inmiddels redelijk onder controle maar ik vind toch ook dat zo'n baasje van zo'n uitvallende hond ook zijn verantwoording hoort te nemen, of zie ik dat nou echt zo verkeerd?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

jeltje schreef:Jeetje wat vervelend voor Toby. Ik begrijp dat het niet goed is als een hond gezellig op een andere hond afstormd, maar is het echt normaal hondengedrag dat een hond dan zonder waarschuwing bijt? Ik zou het toch wel heel erg vinden als ik zo'n hond had en niet echt op mijn gemak in een bos lopen ofzo. Wij komen regelmatig honden tegen die zomaar op ons af komen denderen. Zou toch erg zijn als Zyva dan steeds zou bijten. Zyva is ook zo'n enthousiasteling die graag op andere honden afstormd maar gelukkig hebben we dat inmiddels redelijk onder controle maar ik vind toch ook dat zo'n baasje van zo'n uitvallende hond ook zijn verantwoording hoort te nemen, of zie ik dat nou echt zo verkeerd?
Waarschuwen zou netter zijn, maar er kunnen veel redenen zijn waarom een hond direct uithaalt. Wat dacht je van pijn (hond had miss wel een hernia of zwakke heupen of...) of van schrik (hond wordt omver gelopen nog voordat ie het door heeft).
Er komen inderdaad veel honden op je af denderen en dat was met Mees is het begin bepaald niet makkelijk. Toen ze bij ons kwam beet ze namelijk direct als een hond tegen haar aan stormde. Met heel veel geduld en bescherming zorgt ze nu dat ze achter mij of Fust staat en daarmee volstaat voor haar inmiddels een (angst)blafje.
Negen van de tien keer ben ik er op tijd bij en zorg ik dat ik de stormram opvang (tot ongenoegen van vele eigenaren "hij wil alleen maar spelen" :roll: ) het is asociaal, klaar.
Je zou het ook om kunnen draaien: waarom mag een asociale hond die de persoonlijke zone van de andere hond niet respecteert wel los mogen lopen en de hond die bij zijn baas blijft en geen interesse in andere honden heeft niet?
Ik heb zelden last van andere honden, de honden waar ik of eigenlijk mijn honden, last van heb zijn die ongeremde stormrammen. De agressieve honden, of honden met pijn zijn zelden tot nooit een probleem. Gewoon even de honden aan de voet. passeren met een "goedendag" en verder. Niks aan het handje, kan de minder sociale hond ook prima vertoeven.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Lupos schreef:
jeltje schreef:Jeetje wat vervelend voor Toby. Ik begrijp dat het niet goed is als een hond gezellig op een andere hond afstormd, maar is het echt normaal hondengedrag dat een hond dan zonder waarschuwing bijt? Ik zou het toch wel heel erg vinden als ik zo'n hond had en niet echt op mijn gemak in een bos lopen ofzo. Wij komen regelmatig honden tegen die zomaar op ons af komen denderen. Zou toch erg zijn als Zyva dan steeds zou bijten. Zyva is ook zo'n enthousiasteling die graag op andere honden afstormd maar gelukkig hebben we dat inmiddels redelijk onder controle maar ik vind toch ook dat zo'n baasje van zo'n uitvallende hond ook zijn verantwoording hoort te nemen, of zie ik dat nou echt zo verkeerd?
Waarschuwen zou netter zijn, maar er kunnen veel redenen zijn waarom een hond direct uithaalt. Wat dacht je van pijn (hond had miss wel een hernia of zwakke heupen of...) of van schrik (hond wordt omver gelopen nog voordat ie het door heeft).
Er komen inderdaad veel honden op je af denderen en dat was met Mees is het begin bepaald niet makkelijk. Toen ze bij ons kwam beet ze namelijk direct als een hond tegen haar aan stormde. Met heel veel geduld en bescherming zorgt ze nu dat ze achter mij of Fust staat en daarmee volstaat voor haar inmiddels een (angst)blafje.
Negen van de tien keer ben ik er op tijd bij en zorg ik dat ik de stormram opvang (tot ongenoegen van vele eigenaren "hij wil alleen maar spelen" :roll: ) het is asociaal, klaar.
Je zou het ook om kunnen draaien: waarom mag een asociale hond die de persoonlijke zone van de andere hond niet respecteert wel los mogen lopen en de hond die bij zijn baas blijft en geen interesse in andere honden heeft niet?
Ik heb zelden last van andere honden, de honden waar ik of eigenlijk mijn honden, last van heb zijn die ongeremde stormrammen. De agressieve honden, of honden met pijn zijn zelden tot nooit een probleem. Gewoon even de honden aan de voet. passeren met een "goedendag" en verder. Niks aan het handje, kan de minder sociale hond ook prima vertoeven.
Hmmm, daar heb je dan ook wel weer gelijk in!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat sneu voor Toby :( , beterschap voor het mannetje.

Lupos heeft wel een punt, herders en blije labjes zijn niet zo'n goede combi is mij in de loop der jaren ook wel gebleken.
Ook de keer dat ik met Sam bezig was kwam er een zo door de bosjes heengestormt en legde hun allebei even op de rug onder een hoop lawaai :(
Geen leuke ervaring, zowel voor honden als eigenaar dus nu gaan ze aan de lijn als ik weer zo'n klier zie, want normaal vind ik het in sommige gevallen toch echt niet :mad:
Deze kon ik niet zien, maar ik probeer het nu wel te voorkomen dat ze elkaar ontmoeten.

Even een ander vraagje, is het alweer een beetje opgedroogd in Lauwersoog?
De laatste keer dat ik er was, was het wat vochtig zeg maar :D
En waar ben je geweest, in het Ballastplaatbos of op het hondenstrandje?
Dientjuh
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dientjuh »

Wij waren in het Ballastplaatbos, het hondenstrandje was nog afgezet door de nooddijk. Het was niet echt opgedroogd. Maar met goede laarzen aan was het goed te doen hoor! :)
Afbeelding

Met dank aan José!
Plaats reactie