Vandaag waren beide baasjes vrij dus op naar het bos! We liepen gezellig met zijn 3en in het bos bij Lauwersoog. We kwamen op een veldje waar Toby lekker met een tennisbal aan het spelen was. Op een gegeven moment kwam Toby de bal terug brengen. Opeens ging hij ervan door, bleek dat er een Duitse Herder + baas achter ons liep. Wij hadden de andere hond en baas nog niet gezien. Toby is erg sociaal en dacht wat leuk nog een hondje die met mij wil spelen. De Herder dacht er anders over en begon Toby (zonder waarschuwing) te bijten. Toen hebben we er snel voor gezorgd dat de herder onze Toby los liet. De baas van de herder moest op de hond gaan liggen (!!!) om de hond onder controle te houden. Nadien was eigenaar van de Herder alleen maar boos en vond dat wij de hond niet goed onder controle hadden. Ik vraag me dan af waarom je met een (agressieve) hond naar een losloopgebied gaat???
We zijn nu net weer terug van de DA. Toby heeft wonden aan zijn linker achterpoot. Deze zijn goed schoongemaakt en in 1 wond is een nietje gezet. De andere wonden zijn open gelaten. Daarnaast krijgt hij nu pijnstilling en antibiotica. Wat zijn ze dan zielig als ze zoveel pijn hebben