Ik denk dat door het implantaat de redenen die er nu zijn om ernstig afgeleid te worden voor een heel groot gedeelte wegvallen en dan zal Rudy inderdaad minder "vervelend" gedrag gaan vertonen omdat het hem niet meer interesseert
Of je dat als "oplossing" moet gaan gebruiken is geheel aan jouzelf natuurlijk, maar ik zou graag een gedeelte van de post van Saskia aanhalen want zo is het precies bij mijn Sam en met hen nog veel meer reuen gegaan.
Hij is nu een lieverd en een stuk rustiger nu hij wat ouder is.
Dit is een periode waar je doorheen moet proberen te komen op een zo leuk mogelijke manier, is hij gek op een bal/flesje oid?
Of je zou hem daar heel gek op kunnen maken en hem deze dan laten dragen onder de wandeling, Sam vindt dat prachtig en bijkomstig voordeel is dat hij een stuk minder interesse heeft in plasjes en andere interessante geurtjes, het moet nu namelijk wel heel aantrekkelijk zijn wil hij zijn bal/flesje er voor los laten
Hetzelfde met het hierkomen bij andere honden vandaan, ik heb toendertijd hier op het forum de tip gekregen om dat te doen dmv een favoriet speeltje, en het werkte super, ik hoef maar "Sam bal" te roepen en hij staat er.
Want wij hebben wat achter deze jongen aan moeten rennen hoor, een andere hond en pleite was hij, reu of teef maakte hem niets uit
En zo is er voor iedere hond een trucje, je moet alleen wel even uit vinden wat dat precies is
Nu heb ik de bal niet meer echt nodig doordat hij ouder is, maar toendertijd heb ik veel aan deze tip gehad
Voor het trekken van meneertje wat inderdaad ook begon op dezelfde leeftijd als bij Rudy hebben wij toendertijd een (vriendelijk) tuig gekocht en een flexlijn van vijf meter,dit bleek voor Sam de oplossing, nu had hij wat meer ruimte en het trekken was over
Misschien heb je wat aan de manier waarop wij het opgelost hebben, ik hoop het