Implantaat

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Implantaat

Ongelezen bericht door Monique »

Onze Ruud is nu 13 maanden en ik denk erover om een implantaat te laten plaatsen. Ik vind een castratie te definitief, maar ik twijfel nog wel erg (of het echt nodig is bedoel ik).
Hij kan erg ontstuimig naar andere honden zijn, rijdt veel op zijn knuffels, kussen en de kinderen :? en heeft redelijk veel last van afscheiding.
Hij trekt vaak aan de riem vooral naar andere honden en als we een teefje tegenkomen dat lekker ruikt dan kan ik er echt achteraan want terugkomen doet hij dan echt niet.
Hij kan uren gras en blaadjes aflikken :(
Hij rijdt helemaal niet op andere honden trouwens en kan ook best wel onderdanig zijn.
Hier in de buurt zijn niet heel veel teefjes dus hij jankt eigenlijk ook niet in huis daarvoor.
Ik heb dus nog een paar vragen:
Hoe lang duurt het voordat het werkt en hoe lang werkt het?
Waar en hoe wordt zo'n implantaat gezet?
Helpt het echt, merk je echt verschil?
Zijn er nadelen?

Alvast bedankt!
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Onze Bink heeft nu voor de tweede keer zijn implantaat.Hier merk ik echt het verschil,hij is veel rustiger,ziet teefjes niet eens staan en is gewoon een andere hond dan wanneer hij geen implantaat heeft.Ik wilde ook niet direct aan castreren dus dan is een implantaat een goede oplossing.De dierenarts zet deze en je kan het vergelijken met het zetten van een chip.Even met een spuit de implantaat erin en je kan weer vrolijk naar buiten.Gewoonlijk duurt het 2-6 weken voordat het volledig werkt,het is mogelijk dat de symptomen de eerste weken verergeren maar dit heb ik met Bink nooit meegemaakt.De implantaat werkt zo'n 6 maanden tot een jaar.Ik heb er geen nadelen aan gevonden alleen voordelen!!Oh ja, het kost gemiddeld zo'n 75 euro.Mocht je echt twijfelen dan kun je het altijd aan je dierenarts vragen,ikzelf zie alleen maar voordelen.Sommige zeggen dat honden er loom van worden maar ik ken al heel wat reutjes met een implantaat en niet eentje is er loom van geworden.Je kan ook veel terug vinden op het internet hierover, de implantaten heten Suprelorin. Succes met de beslissing!!!!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik herken de loomheid heel goed van toen Sam een implantaat had, en o wat was ik blij dat hij na een half jaar uitgewerkt zou zijn, want wat een slome duikelaar was hij geworden door dat ding :(
Wij hebben hem gebruikt om hem inderdaad even niet meer te laten likken aan gras en het niet meer mee willen lopen omdat hij toen net een lpc operatie achter de rug had, en het getrek aan hem was niet bevorderlijk voor de genezing van zijn poot.
Ook begon hij zijn puppengedrag weer te vertonen en werd regelmatig fijn bereden door andere honden :?

Zoals ik jouw post lees staat jouw hond absoluut nog niet stevig in zijn schoenen en wetende wat ik nu weet kan ik alleen maar zeggen dat je erg voorzichtig hiermee moet zijn.
Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om dit gedrag eruit te trainen, zal niet makkelijk zijn maar het is zeker te doen sprak zij uit eigen ervaring :wink:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Guus heeft nu ook zijn tweede implantaat.
en sloom is hij absoluut niet. Wel veel liever en een stuk minder
dominant en blafferig.. Wij werden hol en dol van het geblaf,
getrek aan riem, dominant was hij echt vreselijk in en buitenshuis.

Nu is het gewoon een lieverd... die nog gewoon ze baldadige dingen heeft. Ik heb het idee dat hij ook beter in zijn vel zit.
Wij merkte met een week of 6 dat de implantaat begon te werken.

Succes met je beslissing....
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Chester had een implantaat, is inmiddels gecastreerd. Ik had hem laten zetten omdat hij nogal erg vervelend tegenover andere reuen was. Rijden op andere honden heeft hij weer nooit gedaan maar wel heftig machogedrag dus ik wilde de poging wel wagen. Dat ging bij de DA en dat is echt iets van 10 - 15 minutjes. Spuitje erin en klaar. Het duurde wel even voordat het werkte maar ik merkte duidelijk verschil. Hij was nog steeds nieuwsgierig naar andere honden toe maar het interesse was snel over. Ik merkte aan hem niet dat hij slomer was. Er wordt ook gezegd dat de stofwisseling vertraagd dus voor de zekerheid heb ik de hoeveelheid voer verlaagd maar dat was niet nodig. Na 6 maanden merkten we echt dat het uitgewerkt was want ineens had hij zoiets van, ja ik ben er weer, hetzelfde gedrag etc. dus mijn beslissing was snel genomen en ik heb er tot nu toe nog geen spijt van. Zeker is ook heel veel in het gedrag te zoeken en met training bereik je ook veel.
Ik heb er in ieder geval met een implantaat goede ervaring en ken ook mensen, die na uitwerken (of net ervoor) weer een implantaat laten zetten. Er is veel te vinden op internet maar je DA weet daar zeker ook veel van. Succes met de beslissing.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
Wij zijn nog steeds hard aan het trainen (inmiddels 4e cursus) om het ongewenste gedrag eruit te krijgen en ik moet zeggen dat het al wel behoorlijk verbeterd is, maar het is nog steeds niet goed.
Misschien wil ik ook wel te snel.....
Het rijden kan ik hem niet zo goed afleren, natuurlijk haal ik dan het voorwerp weg en als ik nee zeg dan stopt hij ook wel, maar hij is dan echt in een soort trance en kijkt me aan zo van: ja maar vrouwtje ik kan er niets aan doen!
Als ik zou kiezen voor een implantaat dan verwacht ik daar voornamelijk van dat: het rijden en het niet terugkomen van een teefje stopt (of in elk geval veel minder wordt). Als het trekken minder wordt dan zou dat ook heel fijn zijn.
Uit de meeste reacties begrijp ik dat dat het geval is.

Ik ga me er nog even goed via internet en de DA in verdiepen, nogmaals dank! :D
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Benco heeft 2 keer een implantaat gehad.
Dit was om hem rustiger te krijgen en hem door de pubertijd heen te helpen.
Hij was alleen maar bezig met zijn neus, en dat er nog een baas bij was dat boeide hem niet zo...
Het nadeel voor hem daarvan was dat hij lekker rook en er steeds honden op hem kwamen rijden.
(nu doet hij het af en toe op andere reuen :S)

Hij werd bijna door elke hond bereden, daarom hebben wij ervoor gekozen om hem niet te laten castreren.
Hij is nu een lieverd en een stuk rustiger nu hij wat ouder is.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Als het trekken minder wordt dan zou dat ook heel fijn zijn.
Trok jullie hond altijd al aan de riem of pas sinds de hormonen actief werden?
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hij begon met trekken vanaf een maand of 7 a 8.
Ik had nooit gedacht dat ik een "trekhond" zou krijgen want tot die tijd was er helemaal niets aan de hand! Sterker nog, wij hebben in het begin heel veel moeite gehad om hem aan de lijn mee te laten lopen.
Dus ik denk wel dat het begonnen is toen zijn hormonen om de hoek kwamen kijken.
Met veel trainen is het wel veel beter geworden (tja aanleren gaat gemakkelijker dan afleren), hij weet precies wat de bedoeling is op de training (slim ventje! :D ) en bij ons in de buurt is het ook veel beter geworden en als hij het toch nog doet is hij gemakkelijker uit z'n fixatie te krijgen / af te leiden.
Maar zodra we op wat minder bekend terrein zijn of in een losloopgebied...... :evil:
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Quote:

Als het trekken minder wordt dan zou dat ook heel fijn zijn.

Ik zie nu net dat ik het ook wat raar opgeschreven heb. Het had eigenlijk net andersom moeten staan; "ik begrijp uit de reacties dat het rijden en het niet terug komen stopt of minder wordt. Dat verwacht ik ook van het implantaat".

En als het trekken dan als bijkomend voordeel ook minder wordt dan is dat ook heel fijn.
Op het niet trekken blijven we trainen natuurlijk! :wink:
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

gok er maar niet op dat je na het zetten van een implantaat ineens een perfect luisterende hond hebt. Ik denk niet dat die dan minder zou trekken aan de lijn. Dat is toch echt iets om af te leren. Wel zal waarschijnlijk het interesse in andere teefjes duidelijk minder worden.

Chester luisterd wel goed maar ......... als er leuke honden in de buurt zijn of ergens een zo lekkere drol ligt............................... dan heeft hij ook bananen in zijn oren dus daar moeten wij ook nog flink trainen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Net wat Jutta zegt..
je krijgt GEEN perfect luisterende hond als hij een implantaat heeft!!!
Hij heeft minder last van zijn hormonen, en daardoor zijn omgevingsfactoren (soms) wat minder en minder lastig voor hem.
Je moet nog steeds trainen voor alles wat de hond 'moet' kunnen.
Benco werd er wat rustiger en gemoedelijker door.
Maar naast het implantaat heb ik ook keihard met hem getraind om, zonder dat hij last van van zijn hormonen, hem goed te laten luisteren.

Het is dus niet allemaal voor elkaar met het implantaat!
Succes met de keuze.
Voordeel van het implantaat is wel dat het een maand of 6 werkt. Dus als het niks is dan weet je dat ook!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat door het implantaat de redenen die er nu zijn om ernstig afgeleid te worden voor een heel groot gedeelte wegvallen en dan zal Rudy inderdaad minder "vervelend" gedrag gaan vertonen omdat het hem niet meer interesseert :wink:
Of je dat als "oplossing" moet gaan gebruiken is geheel aan jouzelf natuurlijk, maar ik zou graag een gedeelte van de post van Saskia aanhalen want zo is het precies bij mijn Sam en met hen nog veel meer reuen gegaan.
Hij is nu een lieverd en een stuk rustiger nu hij wat ouder is.
Dit is een periode waar je doorheen moet proberen te komen op een zo leuk mogelijke manier, is hij gek op een bal/flesje oid?
Of je zou hem daar heel gek op kunnen maken en hem deze dan laten dragen onder de wandeling, Sam vindt dat prachtig en bijkomstig voordeel is dat hij een stuk minder interesse heeft in plasjes en andere interessante geurtjes, het moet nu namelijk wel heel aantrekkelijk zijn wil hij zijn bal/flesje er voor los laten :D

Hetzelfde met het hierkomen bij andere honden vandaan, ik heb toendertijd hier op het forum de tip gekregen om dat te doen dmv een favoriet speeltje, en het werkte super, ik hoef maar "Sam bal" te roepen en hij staat er.
Want wij hebben wat achter deze jongen aan moeten rennen hoor, een andere hond en pleite was hij, reu of teef maakte hem niets uit :(
En zo is er voor iedere hond een trucje, je moet alleen wel even uit vinden wat dat precies is :wink:
Nu heb ik de bal niet meer echt nodig doordat hij ouder is, maar toendertijd heb ik veel aan deze tip gehad :)

Voor het trekken van meneertje wat inderdaad ook begon op dezelfde leeftijd als bij Rudy hebben wij toendertijd een (vriendelijk) tuig gekocht en een flexlijn van vijf meter,dit bleek voor Sam de oplossing, nu had hij wat meer ruimte en het trekken was over :)

Misschien heb je wat aan de manier waarop wij het opgelost hebben, ik hoop het :)
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Hallo Monique,

Bailey hebben wij ook chemische gecastreerd (chip), is nu wel uitgewerkt. Hebben wij gedaan toen hij ong. 1 jaar was. Voornamelijk omdat hij last had van een 'pus-penis' en omdat we ook wilden kijken of zijn gedrag zou veranderen bij definitieve castratie, omdat hij heel druk is, zeg maar eigenlijk adhd heeft. De pus is voor een heel groot deel verdwenen, hij had het echt heel erg, zat ook bijv aan het behang, als hij zich uitgeschut had, ook middeltje gebruikt dat je erin moest spuiten maar hielp niet.

Maar qua gedrag is hij er niet echt door veranderd. Hij is wel wat rustiger geworden, maar ik denk dat dit meer komt omdat hij wat ouder wordt. Dus zit er nu over na te denken om het definitief te laten castreren, maar de DA zei, dat je met een chip hetzelfde effect krijgt. Dus qua gedrag zou hij dan helaas niet veranderen. Dus wacht nog maar even af denk ik. Veel succes met je beslissing.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits is nu 9 maanden, maar merk qua gedrag nog weinig aan hem dat z'n hormonen actief zijn.
Maar ze zijn zeker in opkomst, want hij plast wel geregeld met z'n poot omhoog.
Trekken aan de lijn doet hij gelukkig nog steeds niet en hij weet ook dat dat echt niks oplevert.
Maar ik geloof graag dat het een lastige periode kan worden, maar dat je er 'even' doorheen moet. Maar een implantaat kan dan misschien een uitkomst voor je zijn.
Flits rent ook het liefst op elke hond af (als hij vrij is en los loopt), maar dit deed ie altijd al. Dus ik weet ook dat dat niks met z'n hormonen te maken heeft.
Het kan best zijn dat het straks nog erger wordt, maar ik zorg dat ik deze situaties voorkom (ondanks dat het natuurlijk altijd eens mis kan gaan). En als ik dan flink blijf trainen, dan zal het hopelijk allemaal wel te overzien zijn.
Soms wordt ik wel eens 'bang' door al deze verhalen hier over dat de hond niet echt meer te handlen is, omdat ie last heeft van z'n hormonen.
Het is voor mij namelijk in eerste instantie geen optie om hem te castreren of hem een implantaat te geven, aangezien ik wedstrijden met hem wil doen (jacht).
We zullen zien hoe het uitpakt, ga ervan uit dat het wel goed komt.
Maar het lijkt me wel super vervelend als je hond er zoveel last van heeft.
Plaats reactie