los lopen
-
RobinNaemi
los lopen
Hallo allemaal
Graag wil ik Joep los laten lopen.
Als we samen met onze buurhond gaan lopen is er geen probleem Joep volgt Sam.
Als ik alleen met Joep op het grote veld bij ons ga dan roep ik hem bij me (hierr) om te oefenen dat ie bij me komen moet... Alleen... Alles is interessant en als er lekker poep ligt besta ik sowieso even niet..
Hebben jullie hier goeie tips voor??
Groetjes Naemi en Joep
Graag wil ik Joep los laten lopen.
Als we samen met onze buurhond gaan lopen is er geen probleem Joep volgt Sam.
Als ik alleen met Joep op het grote veld bij ons ga dan roep ik hem bij me (hierr) om te oefenen dat ie bij me komen moet... Alleen... Alles is interessant en als er lekker poep ligt besta ik sowieso even niet..
Hebben jullie hier goeie tips voor??
Groetjes Naemi en Joep
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Misschien helpt deze tip (bij ons wel):
- vul een klein blikje of plastic doosje met lekkere brokjes, bijv. een fishermans friend blikje, iets wat in je zak past en wat flink geluid maakt.
- leer de hond thuis zonder afleiding: rammelen met het doosje = brokje. Het werkt nog beter als je er met een hoge enthousiaste stem bij roept: Kijk eens, oohhhhhh, lekkere brokjes, of zoiets. Het gaat om het toontje, niet om de tekst.
- breidt het dan uit naar de straat. Eerst zomaar eens rammelen en enthousiast doen, zonder dat de hond afgeleid is door iets leuks: uitgebreid belonen met een brokje. Dat heeft hij razendsnel door: rammel = brokje.
Grote kans dat je doosje een soort toverdoosje wordt. Zodra hij het hoort of ziet, staat hij voor je om zijn brokje te halen. Maar maak er altijd een feestje van.
Succes!
Hanneke
- vul een klein blikje of plastic doosje met lekkere brokjes, bijv. een fishermans friend blikje, iets wat in je zak past en wat flink geluid maakt.
- leer de hond thuis zonder afleiding: rammelen met het doosje = brokje. Het werkt nog beter als je er met een hoge enthousiaste stem bij roept: Kijk eens, oohhhhhh, lekkere brokjes, of zoiets. Het gaat om het toontje, niet om de tekst.
- breidt het dan uit naar de straat. Eerst zomaar eens rammelen en enthousiast doen, zonder dat de hond afgeleid is door iets leuks: uitgebreid belonen met een brokje. Dat heeft hij razendsnel door: rammel = brokje.
Grote kans dat je doosje een soort toverdoosje wordt. Zodra hij het hoort of ziet, staat hij voor je om zijn brokje te halen. Maar maak er altijd een feestje van.
Succes!
Hanneke
-
RobinNaemi
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Probeer ook om hem níet te roepen als het tóch niet gaat lukken. Dan leert hij alleen maar dat hij niet hoeft te komen als hij jou hoort schreeuwen. Dus spaar je stem!RobinNaemi schreef:geweldig!! Dankje wel voor je tip!!
Ik zal 'm eens testen!! Een feestje is het altijd als ik 'm roep. Heb op de cusus geleerd dat het aaaltijd leuk moet zijn om terug voor te komen.. Maar ik heb een fishermans friend na een wandeling nodig voor mn stem af en toe hihi
Ik ben benieuwd of het werkt!!
-
Connie mama van Boris
Tsja, hier hebben we het ei van Columbus ook nog steeds niet uitgevonden bij Boris.
Inderdaad, samen met een andere hond wandelen=wel meekomen.
Alleen los met meneer lopen= veranderen in een hazewindhond en de benen nemen.
Ach ja, OOIT zal het wel goed komen met hem, dat van dat rammelende blikje vindt ik ook wel wat trouwens
Inderdaad, samen met een andere hond wandelen=wel meekomen.
Alleen los met meneer lopen= veranderen in een hazewindhond en de benen nemen.
Ach ja, OOIT zal het wel goed komen met hem, dat van dat rammelende blikje vindt ik ook wel wat trouwens
-
charly
- Kleine hondenneus

- vesta
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Ik doe dit met een lange lijn van 5 meter De hond denkt dat hij los is maar is dit niet . Zo train je heel makkelijk om de hond bij je te roepen je haalt heel langzaam de lijn weer in je zal zien dat hij al snel gewoon zelf terug komt Ik werk met de clicker dus direct een klik als hij voor je staat Ook al heb je hem zelf binnengehaald. Het kwartje valt al erg snel dat als hij bij je komt er iets te halen is.
Wil
Wil

-
claudia-marley
Ik ben met Marley met hetzelfde bezig en deze tips zijn echt super goed. De enthousiaste stem gebruikte ik aan de riem al. Het moet leuk zijn om naar mij toe te komen.. Maar dat blikje met brokjes werkt echt geweldig. Meneer zit geliijk naast me met een pootje in de lucht.. hahaLaboriginals schreef:Misschien helpt deze tip (bij ons wel):
Succes!
Hanneke
-
nikki
Roep je hond regelmatig bij je geef wat lekkers en geef hem weer vrij.
Als dat goed gaat kunt je ook hurken gaan zitten met met wat lekkers in de hand
en dan niets zeggen moet je eens kijken hoe snel ze dat door hebben!
Blijf ook als hij beter luistert dit herhalen ze leren dat ze op jouw moeten letten en niet andersom(wat je natuurlijk stiekum wel doet).
Roep ook niet te veel,leren ze alleen maar van te negeren.(en inderdaad niet als hij net vlak bij die andere leuke hond is dan heeft het echt geen zin meer)
Als dat goed gaat kunt je ook hurken gaan zitten met met wat lekkers in de hand
en dan niets zeggen moet je eens kijken hoe snel ze dat door hebben!
Blijf ook als hij beter luistert dit herhalen ze leren dat ze op jouw moeten letten en niet andersom(wat je natuurlijk stiekum wel doet).
Roep ook niet te veel,leren ze alleen maar van te negeren.(en inderdaad niet als hij net vlak bij die andere leuke hond is dan heeft het echt geen zin meer)
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

Ik heb Bink..na het lezen van dit topic ... ook geleerd dat ie moet komen als ik op een fluitje fluit. (gewoon fluitje)
Eerst thuis geoefend. Ik fluit, dan krijgt ie als beloning klein stukje kaas.
Dit steeds meer uitgebreid.
Ik fluit nu 2x achter elkaar. Bij de 1e kijkt ie en 2e fluit komt ie gelijk. Hij laat werkelijk alles "vallen" waarmee hij bezig is en komt naar me toe.
Ongelooflijk hoe snel hij het door had.
Afgelopen zondag liepen we in het losloopgebied en hij spotte mensen. Hij rende er al heen, ik 1x op fluitje geblazen en ja hoor meneer keerde zich snel om en kwam op me af. Als beloning dus stukje kaas!
Whaha maar goed dat het werkte anders leek het wel heel dom naar die mensen toe.
Ook bij het spotten van een hond zondag, kwam ie wel naar me toe na 2x fluiten.
Wij helemaal trots!!
Eerst thuis geoefend. Ik fluit, dan krijgt ie als beloning klein stukje kaas.
Dit steeds meer uitgebreid.
Ik fluit nu 2x achter elkaar. Bij de 1e kijkt ie en 2e fluit komt ie gelijk. Hij laat werkelijk alles "vallen" waarmee hij bezig is en komt naar me toe.
Ongelooflijk hoe snel hij het door had.
Afgelopen zondag liepen we in het losloopgebied en hij spotte mensen. Hij rende er al heen, ik 1x op fluitje geblazen en ja hoor meneer keerde zich snel om en kwam op me af. Als beloning dus stukje kaas!
Whaha maar goed dat het werkte anders leek het wel heel dom naar die mensen toe.
Ook bij het spotten van een hond zondag, kwam ie wel naar me toe na 2x fluiten.
Wij helemaal trots!!
Groetjes Patricia en een poot van Bink
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus