Spugen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Spugen

Ongelezen bericht door roxy »

Sinds gisteren vind ik Jim een beetje anders dan anders, kan niet echt mijn vinger op leggen, geen drama want er is genoeg wat hij doet zoals anders. Nadat we net hadden gewandeld en ik Jim een pensstaafje gaf kotste hij al zijn eten incl staafje uit, uiteraard wilde meneer het meteen weer opeten maar daar heb ik een stokje voor gestoken. Hij was van de week bij de dierenarts voor zijn prik en had toen ook een oorontsteking maar ik ben al een aantal dagen bezig met het zalfje. Nu spugen en zielig kijken, toch heeft Jim kennelijk wel trek, want hij hobbelt maar achter mij aan als ik iets eetbaars heb.
Wat zou ik Jim kunnen geven? Moet ik het eten aanpassen? Of misschien juist wel niets.... Of iets anders dan zijn brokken? Iemand een tip?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Even een dagje vasten kan geen kwaad, er zijn een hoop honden ziek momenteel. Kennelijk heerst er een of ander virusje.
De maag een dag tot rust laten komen en morgen weer zoals altijd voeren. van een dagje niet eten worden ze niet slechter.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je Els, denk dat ik dat maar ff doe, zal Jim niet leuk vinden maar wat moet dat moet he.
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Hier ook een lab 1 dag gespuugd en niet gegeten en daarna was het over.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

:klasse: ok dan dan maar even niets, hij is wel onrustig op zoek steeds ligt de hele tijd in de keuken :)
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Hier alledrie ziek gehad 3 dagen overgeven
Heb even wat gehaald bij de DA en toen was het zo over
Groetjes Margré
Lebber Hope
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Heeft Jim maar 1x gespuugd? Of al meerdere keren?

Als hij maar 1x heeft gespuugd, omdat b.v het pensstaafje niet lekker viel zou ik hem gewoon weer eten geven.
Jim wilde het toch direct weer voor je opruimen :D , dus misselijk is hij niet en geeft aan honger te hebben.

Komt zijn eten er een 2e keer uit, dan zou ik inderdaad een dagje vasten.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Wij kregen het advies van onze da toen Marley ziek was om hem even rijst te geven.. en dan steeds meer bokken erbij zegmaar..

Maar las ie verder nergens last van heeft kan hij wel gewoon weer brokken eten.. Marley had vannacht ook overggeven, maar eet vandaag gewoon zijn brokken (hij had gister ineens vuurwerk in zijn bek, denk dat hij hierdoor spuugde)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Imca schreef:Heeft Jim maar 1x gespuugd? Of al meerdere keren?

Als hij maar 1x heeft gespuugd, omdat b.v het pensstaafje niet lekker viel zou ik hem gewoon weer eten geven.
Jim wilde het toch direct weer voor je opruimen :D , dus misselijk is hij niet en geeft aan honger te hebben.

Precies, niet te moeilijk doen hoor over een keertje overgeven :wink:
Ik had het hem trouwens wel weer op laten eten, toen mijn honden nog brok kregen kwam het wel vaker voor dat ze het een keer uit spuugden en net zo makkelijk weer opaten.
claudia-marley

Roos schreef:

Ik had het hem trouwens wel weer op laten eten, toen mijn honden nog brok kregen kwam het wel vaker voor dat ze het een keer uit spuugden en net zo makkelijk weer opaten.
Is dat niet slecht dan om het ze weer op te laten eten, ze spugen het niet voor niks uit??
Marley had vannacht ook gespuugd, waarschijnlijk omdat hij op vuurwerk had lopen knabbelen en wij daar net iets te laat achter kwamen.. :( Kan het dan geen kwaad als hij zijn spuug weer op eet???
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

claudia-marley schreef:
Roos schreef:

Is dat niet slecht dan om het ze weer op te laten eten, ze spugen het niet voor niks uit??
Marley had vannacht ook gespuugd, waarschijnlijk omdat hij op vuurwerk had lopen knabbelen en wij daar net iets te laat achter kwamen.. :( Kan het dan geen kwaad als hij zijn spuug weer op eet???

Met een verdenking van het eten van vuurwerk is het anders natuurlijk, maar als het om eten en een pensstaaf gaat zie ik het probleem niet :wink:
claudia-marley

Ok, had daar eigenlijk nooit zo over nagedacht, dacht altijd dat het gewoon niet moest (omdat ik het zelf ook niet doe, slechte beredenatie).. Mooie aan zo'n forum, leer je nog eens wat ;)
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hahaha :D Caudia zo denk ik ook. Vind het er zo goor uitzien als hij zijn spuug weer uit eet. Overigens heb ik Jim gisteren wel wat brokken gegeven maar wel minder het is erin gebleven en vandaag eet Jim weer gewoon. Dus er zal idd niet veel aan de hand geweest zijn. Toch is ie beetje anders dan anders kan mijn vinger er niet echt opleggen, misschien komt het door mijn eigen onrust momenteel mijn 87 jarige moeder gaat niet zo goed, ze woont in een verpleegtehuis en afentoe neem ik Jim mee Jim hangt steeds helemaal op mijn schoot om haar te kunnen zien :) en legt zijn kop op het bedhek, zo lief. Helaas mijn moeder kan niet zo goed meer zien dus ze schrikt er een beetje van toch zie ik dat Jim haar aandachtig bekijkt en haar hand zoekt, apart he....
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Een hond is pas ziek als hij zijn eigen braaksel niet opeet. Als ze het zelf opeten maak ik mij geen zorgen :D :D
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
claudia-marley

marie schreef:Een hond is pas ziek als hij zijn eigen braaksel niet opeet. Als ze het zelf opeten maak ik mij geen zorgen :D :D
Mijn helaas overleden labrador Boy wilde in zijn laatste dagen zijn braaksel ook nog op eten. Terwijl hij echt wel enorm ziek was (hij had waarschijnlijk de ziekte van addisons).. Hij kon zo goed als niet meer lopen, spuugde alles uit wat hij binnenkreeg, had koorts, maar wilde nog wel zijn braaksel opeten.. Dus ik denk niet dat het altijd zo is dat een hond pas echt ziek is als hij het niet eet, een hond kan ook erg ziek zijn, maar het nog proberen te eten is mijn ervaring..
Plaats reactie