Slecht nieuws...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Slecht nieuws...

Ongelezen bericht door jolien »

Vandaag zijn we met Pien naar dr. Krooshof in Hilversum geweest om naar haar knie (die in april vorig jaar geopereerd is) te laten kijken. Tot afgelopen december hebben we nooit meer iets geks gezien, totdat ze tijdens de training opeens werd aangevallen. Toen zagen we haar 's avonds toen ze uit haar mand kwam opeens haar linkerachterpoot even in de lucht houden. We hebben toen een paar dagen heel rustig aangedaan en toen leek het weer te zijn verdwenen. Maar na de wandeling met allemaal labjes begin januari, had ze er weer opeens last van. Ik heb haar toen 3 dagen metacam en rust gegeven, toen leek het wel weer beter te gaan. Maar ik had wel het idee dat ze weer meer op haar tenen stond ipv op haar hele voet, dus wilde voor de zekerheid toch weer even terug naar Krooshof om haar er naar te laten kijken.

Nou goed, vandaag dus geweest en de conclusie is niet goed :( . Ze kon haar knie weer uit de kom halen wat niet hoort te kunnen. Tijdens de operatie in april vorig jaar is een pees die van haar knie afloopt rechtgezet en vastgezet met pinnen. De gleuf waar de knie in valt is toen niet verder uitgediept, omdat dat toen niet nodig was en daarom heeft Krooshof er toen ook niks aangedaan. Ze wilde zeg maar niet gaan snijden of boren als het niet nodig was. Jammergenoeg kan de knie nu toch weer uit de gleuf vallen, waardoor hij dus uit de kom raakt en waardoor ze haar poot dan ook even in de lucht houdt tot het weer goed zit. Doordat de knie uit de kom rolt schaaft hij dus ook over de zijkant heen, wat kraakbeen afslijt :( . Het enige wat we eraan kunnen doen is om weer te opereren, open te maken en kijken wat ze precies aantreft en dan dit keer ook de gleuf dieper maken waardoor de knie er niet zomaar weer uit kan gaan..

Dus daar gaan we weer, een andere optie is er helaas niet. Aanstaande donderdag wordt Pien geopereerd en dan begint het hele revalidatieproces weer van voren af aan. Dr. Krooshof gaat per 1 mei met pensioen, dus ik vind het wel prettig dat ik na de operatie ook nog met haar langs kan voor controle, dat ze nog niet gelijk weg is zeg maar.

Ik had gehoopt dat Pien nu eens echt hond kon zijn. Dat ze kon rennen, vliegen, stoeien zonder dat er weer iets mis zou zijn. Ze is verdorie net van d'r mankheid van rechtsvoor af, en nu dit weer. Ik wordt er zo gek van en vind het zo sneu voor haar, nu mag ze weer een aantal maanden niks en moeten we weer van alles regelen voor wat betreft opvang etc. als wij moeten werken :( . De training kan ik wel weer af gaan zeggen, lekker wandelen zit er niet in, showtjes niet, gewoon van alles wat je met je hond wilt doen en waarvoor je ook een hond hebt genomen!

Pien is inmiddels net twee geweest, maar helaas is er geen lange tijd geweest waarin ze alles kon doen wat ze wil. Ik hoop dat dat na deze operatie wel zo zal zijn! Ik probeer positief te blijven denken maar dat is nu wel even moeilijk, heb op de weg terug in de auto dan ook maar even een potje zitten janken, dat lucht in ieder geval wat op..! 8)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Oh Jolien :-( :-( Ik weet zo goed hoe je je nu voelt, heb het bij Terra met d'r knie-operaties ook gehad :-(
Verdrietig en boos zijn mag nu echt en is heel logisch. Het is ook niet niks om dit nu te horen.

Heel veel knuffels van ons hier! We gaan duimen dat ze van deze operatie gewoon soepel herstelt en dat ze over 2 maanden echt klaar is met alles.. :groteknuffel: :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ohw meid wat een domper.....Misschien een schrale troost of zie het als een bemoedigend woord......Lola heeft tot en met haar 3e levenjaar ook van alles gehad met haar knieeën en nu met haar ruim 8 jaar kan ze alweer een flink aantal jaren heerlijk hond zijn. Ik duim voor je dat dit ook voor Pien is weggelegd. Ik wens je sterkte :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Balen Jolien!! Dit wil je niet voor je hond en voor jezelf!!

Heel veel sterkte en een dikke :groteknuffel: van Iz en mij.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:( wat erg voor jullie....
Heel veel sterkte gewenst
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wat een rotnieuws ik zal voor je :duimen:
en een dikke :groteknuffel:
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Wat een rotnieuws, ook voor Pien natuurlijk. Veel sterkte donderdag. :groteknuffel:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Hè Jolien, wat een rotnieuws. :( Dat is zeker even slikken.
Heel veel sterkte, ik hoop dat ze na deze operatie en revalidatie echt kan gaan genieten van alles. En jij natuurlijk ook met alles wat je samen met je hond wilt ondernemen.
Heel veel sterkte en geef Pien een knuff (neem er zelf ook een) :groteknuffel:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een vreselijk nieuws :cry:

Heel veel sterkte!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat erg zeg :( Ik weet even niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte en ik zal zal duimen voor jullie.
:groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ook hier even geen woorden.... De pijn die je dag in dag uit hebt om je hond in toom te houden en te beperken is zo moeilijk, zeker als je dan te horen krijgt dat je die route weer moet gaan afleggen :cry:

Ik ga keihard duimen dat deze keer alles voorspoedig zal verlopen en dat Pien nog een heerlijk hondenleven voor zich heeft en kan leven zoals een labrador hoort te leven !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Potverdorie.... :cry: Dan heb je al zo'n moeilijke periode achter de rug en dan moet je nog een keer. Ik begrijp je verdriet,frustaties en teleurstelling heel goed. Het is ook niet meer dan logisch dat de tranen vloeien.
Maar je gaat er wel weer voor en dat vind ik super! Wij wensen jullie heel veel sterkte en gaan duimen voor een goede afloop. :groteknuffel: voor jou en Pien
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

:cry: Arme Pien en wat een ontzettende teleurstelling voor jou!
Heel veel sterkte gewenst met Pien
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

wat vreselijk triest! :(
ik wens jullie heel veel sterkte en ook voor as donderdag.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:(
Nee hè, wat ontzettend waardeloos!
Ook ik wens jullie veel succes en sterkte voor de operatie!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Plaats reactie