basto loopt zo moeilijk

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Basto!

basto loopt zo moeilijk

Ongelezen bericht door Basto! »

hoi,

sinds een tijdje loopt basto erg moeilijk :( weet niet precies hoelang want zelf wen je eraan hoe hij loopt maar we werden erop gewezen door de hondentrainster. Daar hebben we toen gelijk wat meegedaan. We zijn naar de dierenarts geweest en die zei dat basto te dik was en daarom slecht liep met z'n voorpoten (hij loopt heel stijf, alsof hij met stokken loopt en waggelt heel erg) dus we hebben hem met succes goed laten afvallen, hij is bijna op gewicht maar loopt nog steeds slecht :( dierenarts heeft wel goed z'n ellebogen gecheckt en gevoelt en heeft niet t idee dat ie pijn heeft.. Maar ja?

toen zijn we op aanraden van de hondentrainster naar een vrouw in heerhugowaard geweest met een bio residans apparaat ofzo.. Daaruit bleek dat basto een allergie heeft voor tarwe (dat was al bekend bij ons) maar ook dat z'n inenting en chip deze klachten veroorzaken..

Ik maak me ontzettend zorgen en vraag me af of jullie ervaring hebben met honden die raar lopen met hun voorpoten. Ik wil maandag een afspraak maken om foto's te maken van z'n poten. Het zit me niet lekker. Wat denken jullie? Hij is nu ruim 10 maanden. Hij speelt wel graag en kan ook goed bergjes af en op rennen. Dan lijkt t ook alsof hij nergens last van heeft. Maar als ik na het spelen weer terug naar huis wandel moet ik hem zowat vooruit trekken omdat hij niet wilt lopen :( alvast bedankt voor jullie reacties
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Het lijkt me slim om Basto (ondanks dat je DA het allemaal wel vindt meevallen) door een orthopeed na te laten kijken en daar ook eventueel foto's te laten maken.
Als je op de mevrouw uit Heerhugowaard en de test met bioresonantie afgaat dan zou je ook nog het bloed kunnen laten nakijken op auto-immuunziektes (die kunnen ontstaan als reactie op entingen).

Succes.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik zou naar een gewone da gaan en even foto's laten nemen heb zo'n vermoeden dat jouw hondje wel eens last van groeipijnen in zijn groeischijven kan hebben en dat heeft niets te maken met entingen/chippen

groeipijnen kan je alleen op rontgen zien.

voer jij je hondje nog pup variant? over stappen op volwassen voer helpt zeker al, maar eerst naar een gewone da voordat je gaat experimenteren
al me kinders uitgevlogen
Basto!

nee basto krijgt farmfood met af en toe smuldier.. Ik ga zeker maandag terug naar de da.. Groeipijn, daar zou ik bijna op hopen.. Ik ben namelijk bang voor het ergste!! ED...

Bloedonderzoek is ook geen gek idee, bedankt!
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Ik zou hem toch even na laten kijken bij een orthopeed. Polka liep ook mank toen ze een maand of 6 a 7 was, op de foto's niks te zien, aan de ellebogen niks te voelen maar wel aan 2 poten LPC. Soms is het maar zo'n klein stukje wat afbreekt wat alleen te zien is dmv een kijkoperatie.
En volgens mij hoort "het stijf lopen" typisch bij honden met ED. :(
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik zou het ook even na laten kijken bij een orthopeed, die weten en kunnen meer dan een normale DA bij deze klachten.
Sterkte!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Basto!

daar heb ik ook sterk aan gedacht, niet alle vormen zijn voelbaar/zichtbaar van ED :( je hebt geen verwijskaart nodig toch, voor een orthopeed?
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Ik heb nooit een verwijskaart gehad, mijn (ex) dierenarts was te arrogant om me door te verwijzen :mad: . Hij zei letterlijk: wat ik niet kan zien op de foto dat is er niet! Mooi wel dus.

Neem een goede orthopeed, dat is heel belangrijk. Er zijn hier vast wel mensen op het forum die een goede orthopeed weten in de buurt van A'dam. :D
Basto!

jeutje!! :o wat erg!!

nou.. Ik ga maar eens opzoek dan :( ontzettend bedankt!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Tipje: Medisch Centrum Dieren in Amsterdam :wink:
Neem Kris Camps als arts voor het nakijken van Basco. Kris is ervaren met labradors en is tevens altijd heel eerlijk. Hij legt ook nog eens alles op papier uit hoe het zit en waar het probleem zit en geeft ook een eerlijk advies over wel/niet opereren. Ik vind het echt een gouden kerel en ga als er iets met mijn honden is, linea recta naar hem toe altijd!
Een dierenarts kan vaak toch niet alles goed zien en gooit het dan op groeipijnen oid. Maar mank lopen is echt essentieel om goed te onderzoeken. Bij ons Mees bijvoorbeeld: in oktober had ik een vermoeden dat ze een Patella Luxatie had gehad (knieschijf uit het gewricht) en ging naar mijn da. Die kon de knieschijf niet luxeren dus moest het iets anders zijn. Toen ik in december nogmaals de knieschijf zelf terug heb gezet was voor mij de maat vol en ben ik vorige week naar Kris geweest. En jawel: PL graad 1 aan de ene kant en graad 2 aan de andere kant. Niet operabel (gelukkig!) sterker nog: Kris wilde pertinent niet opereren omdat het alleen maar kans gaf op meer schade. Hij zei letterlijk " als ik nu opereer, kan ik dat waarschijnlijk volgend jaar weer doen. Dit moet het lichaam zelf proberen". Dus nu hebben we een strak loopschema en weet ik exact waar ik aan toe ben!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Basto!

oooh wat goed!! Ik ben heel blij met je tip!! Ik had hilversum in gedachten maar amsterdam is dichterbij met als groter voordeel dat daar ook een goede orthopeed zit!! :) morgen gelijk bellen!!
Basto!

ik heb gebelt, kan donderdag al terecht.. Spannend...
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Veel succes en sterkte alvast voor donderdag
Groetjes Margré
Lebber Hope
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

fijn dat je al zo snel terecht kan en wat goed zeg dat je er terecht kunt zonder doorverwijzing dat is mij bij de doca nooit gelukt hoor.
en ik ben er met allebei mijn honden geweest.
bovendien hadden ze er ook nog een behoorlijke wachtlijst van wel 3 weken.
ze zijn inmiddels wel naar een nieuwe locatie verhuisd mischien is dit de reden dat je er nu wat makkelijker terecht kunt.
het zijn zeer goede orthopeden zowel roelof als dick en zo ik hier lees is hun team versterkt.
heel veel sterkte donderdag.
Afbeelding
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

Heel veel succes donderdag!
Plaats reactie