Verstandig of te snel??

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Verstandig of te snel??

Ongelezen bericht door roxy »

Goedemorgen, Misschien weten jullie het verhaal van het vetbol zakje nog van donderdag. Ik maak even een nieuw topic om jullie mening te horen omdat ik niet te zeikerig wil zijn.

Jim ging goed zoals ik schreef na zijn zout avontuur, maar gistermiddag toen ik thuis kwam kwam er een (heerlijke) bot uit wat ik Jim had gegeven, s avonds heeft Jim wel gegeten maar toen ik even bij mijn moeder was belde mijn zoon dat Jim weer had gespuugt. Ik heb de spuug dus niet gezien. Ik ben vannacht toch weer op de bank bij Jim gaan slapen, niets aan de hand heerlijk bij me gelegen.
Nu wilde ik Jim om 8 uur eten geven dan komt hij altijd als een dolle aanrennen, maar hij nam twee kleine hapjes van zijn brokken en stopte en keek me zielig aan, ben even een kort rondje gaan lopen kijken of hij normaal plast en poept en ook dat ging goed staartje heen en weer prima.
Hij ging wel heeeeeeel erg met zijn snuit in de sneeuw rollen beetje extreme zeg maar.
Thuis bracht ik hem weer naar zijn bak hij stond erbij en keek erna, ik gaf hem zelf 3 brokjes hij wilde ze wel eten maar het leek alsof hij ze niet kon eten vielen uit zijn mond. Of hij liet ze eruit vallen. Echter toe ik hem een koekje gaf at hij dat heel voorzichtig wel op maar niet zoals normaal. Zijn bak blijft onaangeroerd en Jim ligt eigenlijk een beetje sneu in zijn mand terwijl hij normaal altijd met zijn bal komt rond loopt etc.
Zal hij keelpijn kunnen hebben? Wellicht nog van de zout, misselijk lijkt hij eigenlijk niet?
Ik heb de dierenarts gebeld en die zegt kom om half 11 maar even langs, nu is Jim verzekerd hoor dus prima, maar toch vraag ik me af of ik niet te snel in de stress raak. Wat zouden jullie doen? Gaan of even afwachten? De dierenarts zei al ik heb dan liever dat je vandaag komt dan morgen....
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Tuurlijk ga je even heen. Jim heeft toch wel even wat meegemaakt, en het is duidelijk niet goed, als hij niet kan of wil eten. Een ritje naar de DA is dan toch niet overdreven?
Succes zo meteen!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je doggie ik twijfel altijd zo, voel me altijd zo opgelaten als er niets aan de hand is, snap natuurlijk wel dat je beter voor niets kan komen dan te laat, maar laten we eerlijk zijn de dierenarts bezoeken kost tegenwoordig niet niks, begrijp me niet verkeerd wat moet dat moet hoor en dieren kosten geld dat begrijp ik natuurlijk. Alleen het jammere is ik heb daar niet zoveel van hahahaa, daarom ook heb ik Jim verzekerd zodat ik in ieder geval niet zo snel in grote problemen zal komen. Ik laat weten hoe het is gegaan... Misschien heeft hij wel kiespijn.... :)
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Hoi Roxy,

Ik twijfel ook altijd zo, niet alleen om het geld maar vooral omdat ik niet al te hysterisch wil overkomen (vaak is er ook niet zo heel veel aan de hand..)
Maar goed, dat heb ik ook als ik zelf naar de dokter moet....
Gewoon maar even gaan, dan weet je het ook zeker.
Ik ga dus zometeen met Ruud ook maar even naar het inloopspreekuur (zie topic buikkrampen).
En inderdaad beter een keertje teveel dan 1 keer te laat maar ik begrijp je wel heel goed! :)

Succes zometeen!
Afbeelding

Bedankt Monika!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik ben alweer terug ze denkt aan een keelontsteking al heeft hij geen koorts. gebit zag er goed uit dus dat was het vlgs haar niet, hmm ben niet zo gek met haar maar goed ze was de enige dierenarts vandaag, lief maar vlgs mij nog niet zo kundig. Jim heeft een injectie tegen misselijkheid, antibiotica en pijnstilling gekregen. En hij heeft voor 5 dagen antib en pijnstilling kuur meegekregen. Zal er wel geen verstand van hebben maar vind het een beetje veel eigenlijk. Jim komt net binnen rennen hier scheurt naar zijn bak en eet toch snel de helft op :confused: :confused: :confused: nja beter een keer teveel dan te laat...
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Goed dat je even bent gegaan en nu maar hopen dat hij snel hersteld.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

roxy schreef:Jim komt net binnen rennen hier scheurt naar zijn bak en eet toch snel de helft op :confused: :confused: :confused: nja beter een keer teveel dan te laat...
Hahaha, inderdaad, zulke dingen heb ik dus ook altijd!
Goed dat je toch gegaan bent, dan ben je zelf toch wat rustiger.
Ik hoop dat Jim snel weer opknapt!

Wij zijn ook net terug en Ruud heeft alleen een antibioticakuur meegekregen voor 5 dagen.
Waarschijnlijk is het laatste stukje van de dikke darm geirriteerd en heeft hij daarom die persdrang, we wachte af...
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Beterschap Jim! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je Dinie, Moeilijk hoor Jim krijgt nu een 5 daagse antibiotica kuur maar hij at net al snel lekker zijn brokken weer op, vraag me af of het gewoon geen zoutirritatie is van die schep zout in zijn keel dus geen keelontsteking.
Ben niet zo super tevreden over die bepaalde dierenarts helaas, maar alleen zij was er bovendien is een andere dierenarts te ver weg voor mij zonder auto, als Jim eens iets zou hebben waardoor hij moeilijk zelf vooruit kan dan is dat niet te doen. Zal toch de kuur maar afmaken lijkt me.....
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Ik ben geen dierenarts, maar toen ik je berichtje las over keelonsteking, dacht ik ook eerder aan irritatie vanwege zout en vele spugen.
Ik zou de kuur toch maar afmaken, want wij zijn geen dierenarts. :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zou de pijnstiller hem niet helpen, dat lijkt mij wel heel waarschijnlijk omdat hij direct aan zijn brokken begon toen hij terug was van de da?
De ab lijkt mij niet zo vlot werken, maar ook ik zou de kuur afmaken omdat je er al mee begonnen bent, lastig hoor dit :?
Beterschap voor het mannetje en misschien zou je hem wat kvv kunnen geven, dat lijkt mij fijner voor zijn keel dan brokjes :wink:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

KVV? Roos.... :confused:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

:D Kant en klaar vers vlees uit de vriezer, smuldier compleet is een goede tijdelijke optie en bij veel supermarkten verkrijgbaar.
Jim zal het ook vast niet als straf zien om dit op te eten trouwens :D
Je bent al wat langer lid dus ik dacht dat jij deze afkorting vast wel kende :wink:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

:wink:
Laatst gewijzigd door roxy op 13 feb 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hahaha die Roos, ik verdiep me nooit zo in eet topics omdat Jim naar alle tevredenheid zijn brokken opslokt, en ik een mooie slanke lab van 31 kilo heb met zelden diaree oid dus geen reden om iets anders te proberen :)
Maar thks voor de info zag het weleens voorbij flitsen maar dacht zal wel eoa vies goedje zijn :D wat stinkt.
Jim eet idd met alle liefde zijn vervangende voeding op, gisterenavond met brokken ertussendoor gedaan en dat is helemaal goed gegaan dus vandaag helaas voor Jim :wink: weer gewoon aan de brok.
Ik heb nog 1 pak liggen dus vandaag of morgen zal ik hem een keer onverwachts verwennen :D
Plaats reactie