Ervaringen gevraagd...

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ervaringen gevraagd...

Ongelezen bericht door labbers »

Summer is nu 3 weken geleden begonnen met verharen..hierdoor gaat er natuurlijk van alles door je hoofd..en komt de zwangerschap steeds een stapje dichterbij.

Ik heb hier en daar is wat navraag gedaan maar er is toch veel verschil merk ik in het hele verharen en daarna loops worden bij teven.

Omdat hier toch aardig wat fokkers op het forum zitten even een vraagje over jullie ervaringen omtrent de verhaarperiode en het loops worden daarna.
Zouden jullie mits je dit hebt bijgehouden of gewoon weet van je teefje(s), de volgende vragen kunnen beantwoorden:

- Hoelang voor de loopsheid is de teef (teven) gaan ruien, hoelang het verharen heeft aangehouden en wanneer ze weer in vacht waren.

Ben heel benieuwd..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Bij mijn teven gaat het altijd als volgt: eerst gaan ze uit vacht en daarna weer opbouwen en als ze prachtig in vacht zitten dan....worden ze loops!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Hier dan wel geen fokker maar bij Chukwa ging het net zo als bij de teven van Annette! Als ze op haar allermooist was, dan kwam de loopsheid inderdaad!
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Jeetje daar vraag je wat! Xara was inderdaad enorm aan het verharen geweest en denk ook dat toen ze weer in haar vacht was ze loops is geworden al hoe wel daar nog wel enkele weken tussen heeft kunnen zitten.

Zelf schrijf ik altijd alles op. Opzwellen vulva, slijmslierten, gedragsverandering (daar herken ik het meestal aan) en dat elke keer weer dan herken je op een gegeven moment het patroon van je teef. Maar daar heb je nu niets aan ;)

Ik zit ook te wachten op Nora's loopsheid duurt enorm lang als je erop wacht, witte tissuetest haha Vorige keer zag ik duidelijk vulva zwellen en paar dagen later pats....loops maar nu zie ik al het al weken :? Whisfull thinking heet dat...............je kunt ze wel loops kijken!

Ik duim voor je dat Summer snel na de rui loops zal worden maar ben bang dat je nog even geduld moet hebben!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ja ik weet dat ze voorlopig nog niet loops word hoor..zal op z'n vroegst eind maart worden denken we..en eerlijk gezegd denken we eerder april! Ik vroeg me alleen af..vanwege de verschillen..hoe jullie dat idd hebben ervaren.
Laatst gewijzigd door labbers op 16 feb 2012, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

En dat loops kijken..hmm eerlijk gezegd kan ze beter nog ff wachten dan kan ze nog mee naar Dortmund haha

maar ik denk dat het idd vaak zo is van weer mooi in vacht zitten en dannnn..alleen hoeveel tijd is dat meestal..hebben jullie daar een idee van?
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

:oops: Nee, sorry ik weet het echt niet meer. Xara is nu een week loops en was begin van het jaar nog uit vacht weet ik nog dus zal een week of 4 geweest zijn :confused:

Ben wel benieuwd naar andere ervaringen of je daaruit kan opmaken wanneer ze loops worden.
Groetjes, Petra
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Dat is meestal zo ander halve maand na dat ze de laatste haren verliezen.....maar niet iedere teef is hetzelfde.
Ik heb hier ook teven die loops worden als ze compleet uit vacht zijn, en in drie weken in top conditie zijn.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

tja en om de verwarring nog even helemaal compleet te maken.
Ik heb er 1 rondlopen die op haar allermooist is als ze puppies heeft. Ik denk dat ze gewoon graag een heel mooie mama wil zijn,
Er is er 1 bij die wordt loops wanneer ze wil. Dat kan om de 3,4,5,6,7,8 maanden zijn. Zij wordt loops in de rui, uit de rui, op haar mooist en wanneer het wel en ook niet uitkomt.
Dan hebben we er 1 die wordt mooi, mooier, mooist en dan pas loops. Dit kan na de rui periode 2 tot 3 maanden duren.
Maar over het algemeen....... duurt het ongeveer 6-8 weken nadat de grote rui voorbij is dat ze dan loops worden.

Maar als je wilt laten dekken ... dan is bij ons de stelregel, niet meer showen. Dat is gewoon een hele grote bron van infecties/ ziektes/ bacterien/ etc etc. Daar willen we onze lieverds dan niet meer aan blootstellen.
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Naomie schreef: Maar over het algemeen....... duurt het ongeveer 6-8 weken nadat de grote rui voorbij is dat ze dan loops worden.

Maar als je wilt laten dekken ... dan is bij ons de stelregel, niet meer showen. Dat is gewoon een hele grote bron van infecties/ ziektes/ bacterien/ etc etc. Daar willen we onze lieverds dan niet meer aan blootstellen.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens! Een gewaarschuwd mens telt voor twee! :wink: Je kunt zelfs overwegen om helemaal niet naar een show te gaan rondom deze periode want ook je andere honden kunnen nare dingen mee terug nemen. Maar dat is een overweging die je zelf moet maken. :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Ik lees hier ook mee :)
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier ook doorgaans het patroon: ruien - nieuwe vacht en dan loops worden. Maar.... als er eentje toevallig wat eerder loops wordt, heb ik grote kans dat de rest mee gaat doen. En dat is dan volkomen onafhankelijk van de rui.
Overigens schijnt dat bij mensen precies zo te werken. Ik heb wel eens een deskundige op de radio horen vertellen, dat vroeger hele meisjeskostscholen gelijktijdig menstrueerden :D Dus zo gek is het niet, dat de cyclus van onze teven ook min of meer gelijk gaat lopen :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Laboriginals schreef:Hier ook doorgaans het patroon: ruien - nieuwe vacht en dan loops worden. Maar.... als er eentje toevallig wat eerder loops wordt, heb ik grote kans dat de rest mee gaat doen. En dat is dan volkomen onafhankelijk van de rui.
Overigens schijnt dat bij mensen precies zo te werken. Ik heb wel eens een deskundige op de radio horen vertellen, dat vroeger hele meisjeskostscholen gelijktijdig menstrueerden :D Dus zo gek is het niet, dat de cyclus van onze teven ook min of meer gelijk gaat lopen :)

Hanneke
En dat is nu net waar ik op hoop ;) Dat Nora wordt aangestoken door Xara's loopsheid :applaus:
Groetjes, Petra
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Yoran99 schreef:Ik lees hier ook mee :)
Ja he Joelle..altijd interessant..ervaringen delen..fokkers in gesprek :D !!

Vind het super gaaf dat jullie reageren..al is er dus gewoon geen peil op te trekken..haha.

Dat van die kostscholen heb ik idd ook vaker gehoord..en ja Breeze kwam bij ons wonen net na haar loopsheid dus Sum heeft dat niet meegemaakt zeg maar.
Het is gewoon zo'n enorme spannende tijd nu..afgelopen maandag alle spullen in huis gehaald (alles overgenomen van de fokster van Sum want die is gestopt).. en dat staat nu in de schuur, de kennelnaam is er tuurlijk door..de website bijna klaar..en Summy is lekker gewoon Summy haha.
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

labbers schreef:(alles overgenomen van de fokster van Sum want die is gestopt)..
Hè is Roxanne gestopt???? :( Wist ik niet
Groetjes, Petra
Plaats reactie