Sterilisatie welke manier??
-
elliette
- Kleine hondenneus

Sterilisatie welke manier??
Graag wil ik jullie ervaringen wat betreft steriliseren,
Onze DA opereert met een sneetje, er is ook een kliniek die de modernere laprascopie wijze hanteert.
Mijn dierenarts zei dat bij de laprascopie de buik wordt opgeblazen zodat ze er beter bij kunnen. En dat dat ook veel napijn kan geven.
Onze eigen DA voelt wel heel vetrouwd, maar twijfel toch.
Wat zijn jullie ervaringen????
Misschien helpt mij dat in een keuze maken.
Onze DA opereert met een sneetje, er is ook een kliniek die de modernere laprascopie wijze hanteert.
Mijn dierenarts zei dat bij de laprascopie de buik wordt opgeblazen zodat ze er beter bij kunnen. En dat dat ook veel napijn kan geven.
Onze eigen DA voelt wel heel vetrouwd, maar twijfel toch.
Wat zijn jullie ervaringen????
Misschien helpt mij dat in een keuze maken.
-
Jo-Ann
Wij hebben Zarah toen op de "ouderwetse" manier laten steriliseren. Ik vond dat best pittig toen. Best een grote jaap die ze maken. Maar op zich was ze er wel snel weer bovenop hoor.
Laparoscopie heb ik nog niet meegemaakt, dus daar weet ik niet van. Kyra is niet gesteriliseerd. Als we dat ooit zouden doen, dan weet ik nog niet op wat voor manier.
Laparoscopie heb ik nog niet meegemaakt, dus daar weet ik niet van. Kyra is niet gesteriliseerd. Als we dat ooit zouden doen, dan weet ik nog niet op wat voor manier.
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Wij hadden hetzelfde 'probleem', onze dierenarts deed het ook alleen op de ouderwetse manier terwijl mij laporascopisch zo ideaal leek. Wij hebben toch voor de vertrouwdheid van onze eigen kliniek gekozen en daar geen spijt van gehad. De eerste dag is Zyva erg misselijk geweest van de narcose maar die narcose zou ze ook gehad hebben bij de laporascopische operatie dus dat maakt niet uit. Verder moest ze de eerste week wat rustig aan doen natuurlijk en had ze een speciaal hondenrompertje aan. Dit werkte perfect trouwens, veel fijner dan zo'n lastige plastic kraag! Succes met je keuze
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Bij mijzelf is wel eens een vleesboom verwijderd met laparoscopie. Drie minuscule sneetjes in je buik waardoor ze opereren via buisjes. Ook bij mij werd de buik opgeblazen met gas. Ik ben er beroerd van geweest, dat wil je niet weten
Duf, misselijk, ziek gevoel. Ook heb ik wel twee of drie dagen krom gelopen van de buikpijn
En inderdaad... de narcose heb je toch, dus ook daar heb je de gewone naweeën van. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel pijn ik zou hebben gehad, als ze op de normale manier hadden geopereerd, maar dit was geen lolletje, dat kan ik je verzekeren
Maar het is denk ik wel minder operatierisico en je hebt nauwelijks littekens.
Hanneke
Maar het is denk ik wel minder operatierisico en je hebt nauwelijks littekens.
Hanneke
-
charly
- Kleine hondenneus

Bij ons wordt Parel (ze weet het nog niet
) eind april laproscopisch gesteriliseerd.
Wij vinden het ideaal voor haar, ze kan gewoon doorgaan met cursus, hoeft geen kap of rompertje en voor zwemmers (parel dus niet) als ze te water gaan kan dat veel minder kwaad dan bij gewoon.
Wij hebben in de dierenartsen groep een dierenarts die het doet en de assistente had het met haar honden ook zo laten doen en was er heel blij mee voor de beestjes. De eerste dag zijn ze toch wel beroerd, maar als het goed is,is het de dag daarna al vergeten.
Je moet haar alleen niet te jong laten helpen, beste is als ze uitgegroeid is, dus zo +/- met 18 maanden.
Dus we hopen dat het straks voor haar ook vlug vergeten is
.
Wij vinden het ideaal voor haar, ze kan gewoon doorgaan met cursus, hoeft geen kap of rompertje en voor zwemmers (parel dus niet) als ze te water gaan kan dat veel minder kwaad dan bij gewoon.
Wij hebben in de dierenartsen groep een dierenarts die het doet en de assistente had het met haar honden ook zo laten doen en was er heel blij mee voor de beestjes. De eerste dag zijn ze toch wel beroerd, maar als het goed is,is het de dag daarna al vergeten.
Je moet haar alleen niet te jong laten helpen, beste is als ze uitgegroeid is, dus zo +/- met 18 maanden.
Dus we hopen dat het straks voor haar ook vlug vergeten is
-
Roos
Precies, hier sluit ik mij bij aan.charly schreef: Je moet haar alleen niet te jong laten helpen, beste is als ze uitgegroeid is, dus zo +/- met 18 maanden.
Dewi is op de ouderwetse manier geholpen, en was toen de narcose uit gewerkt was direct weer haarzelf, en ik denk dat je zo nog wel tig verschillende ervaringsverhalen krijgt te horen.
Over wat Hanneke verteld heb ik ook gelezen op het internet, ik denk dan ook niet dat ik voor deze manier zou kiezen
-
charly
- Kleine hondenneus

vandaag is Parel gesteriliseerd via laproscopie.
vanmorgen om 9 uur weggebracht, gewacht bij haar tot ze sliep en om ongeveer 1 uur kon ik haar weer halen.
ze was wel wat wiebelig, maar verder niets aan het handje.
net naar buiten geweest om te plassen en daarna een half appeltje gegeten, ze liep onze ouwe Sjef haast omver om zijn stuk appel te kunnen gappen (is gelukt
).
niets te merken van pijn, alleen slaperig en iets rustiger, maar toen ik even snel boodschappen ging doen, wilde ze eigenlijk alweer mee.
valt me 100 % mee allemaal.
vanmorgen om 9 uur weggebracht, gewacht bij haar tot ze sliep en om ongeveer 1 uur kon ik haar weer halen.
ze was wel wat wiebelig, maar verder niets aan het handje.
net naar buiten geweest om te plassen en daarna een half appeltje gegeten, ze liep onze ouwe Sjef haast omver om zijn stuk appel te kunnen gappen (is gelukt
niets te merken van pijn, alleen slaperig en iets rustiger, maar toen ik even snel boodschappen ging doen, wilde ze eigenlijk alweer mee.
valt me 100 % mee allemaal.
-
elliette
- Kleine hondenneus

Wat grappig Bella gisteren op de gewone manier geholpen en vandaag al weer fief en vrolijk, nog geen zin om echt een ommetje te maken. De tuin vindt ze prima.
Gisteren was ze wel echt zielig, steunen en klagen! Heel zielig!!
Ik heb beneden op de bank geslapen.
Gelukkig is alles achter de rug.
Nog even rustig aan doen met haar!
Ze ziet er hip uit in haar hondenrompertje
Beterschap met Parel!!
Gisteren was ze wel echt zielig, steunen en klagen! Heel zielig!!
Ik heb beneden op de bank geslapen.
Gelukkig is alles achter de rug.
Nog even rustig aan doen met haar!
Ze ziet er hip uit in haar hondenrompertje
Beterschap met Parel!!
-
charly
- Kleine hondenneus

Parel is op het moment niet heel happy, heeft een beetje moeite met liggen, heeft een tijd staan draaien, nu slaapt ze lekker.
ze piept niet, hoeft geen rompertje aan en kan as zondag gewoon naar cursus en as dinsdag naar de eerste cursus dag van behendigheid.
Morgen moet alles weer normaal zijn.
Sterkte met Bella en geef haar maar een knuffel van Parel.
ze piept niet, hoeft geen rompertje aan en kan as zondag gewoon naar cursus en as dinsdag naar de eerste cursus dag van behendigheid.
Morgen moet alles weer normaal zijn.
Sterkte met Bella en geef haar maar een knuffel van Parel.
-
rimanime
- Speurneus

Bella is net een half jaar oud en nu al gesteriliseerd. Wat ongelooflijk jongelliette schreef:Bella knapt met het uur op hoor! We hebben net een lekker rondje aan de lijn gelopen. Ben blij dat het zo vlot gaat, vanaf maandag moet alles weer normaal zijn.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Roos
Zeker weten, en je kunt hier lullen als brugman maar ik heb zo maar het idee dat er zelden iemand luistertrimanime schreef:Bella is net een half jaar oud en nu al gesteriliseerd. Wat ongelooflijk jongelliette schreef:Bella knapt met het uur op hoor! We hebben net een lekker rondje aan de lijn gelopen. Ben blij dat het zo vlot gaat, vanaf maandag moet alles weer normaal zijn.
Ik hoop voor Bella dat zij geen nare gevolgen van deze castratie gaat ondervinden