Even mijn gal spuwen...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Even mijn gal spuwen...

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik moet het toch even kwijt :twisted:
Want wat kan ik me soms ongelooflijk irriteren aan sommige hondeneigenaren!!
Aan mensen die het niet nodig vinden om op hun eigen hond te letten en de verantwoordelijkheid op zich nemen als hun hond iets doet wat niet mag.... juist dat soort mensen!!!

Ik liep net heerlijk met Noah in het bos toen we in de verte een hond zagen, de mensen liepen de zelfde kant op als wij maar er zat een flink stuk tussen (stuk gras en water)
De hond (grote boevier?) zag ons ook, kwam naar Noah toe gerent en ging aan hem snuffelen, Noah maakte zich klein, bleef stil staan en de haren op zijn rug zette wat op... dan weet ik al hoe laat het is en ja hoor hoppa die hond bij Noah achterop.
Ik loop er heen en maak Noah vast om door te lopen, ik maak hem dan op zo'n moment vast omdat ik dan het gevoel heb meer controle te hebben in zo'n situatie, maar die hond snapte de hint niet en bleef er maar opduiken, hij had echt steeds flink zijn poten om Noah heen.
En die mensen? die liepen gewoon nog rustig door af en toe even kijkend naar hun hond...
Normaal gesproken word ik dan al flink boos maar aangezien deze hond echt groot en zwaar was was ik ook nog eens heel bang voor Noah zijn heupjes.
Dus ondertussen bleef ik die hond eraf halen en probeerde ik door te lopen, zie je het voor je? maar geen beweging doordat die andere hond er maar bovenop wou...
Tja en dan kan ik me echt niet meer inhouden dus heb ik heel hard geroepen dat ze wel heel gauw hun hond bij zich moesten halen, toen ze nog niet echt vaart maakten heb ik nog meer geroepen dat ze wel eens op mochten schieten, dat ze vooral zo langzaam moesten lopen en dat dit zo niet werkten enz...
Toen dat niet echt opschoot heb ik maar een brul tegen die hond gegeven dat hij op moest rotten (ja ik weet het het beestje kan er ook niks aan doen maar wat moest ik dan)

Uiteindelijk toen de man bij ons was na een slakkentempo konden wij verder lopen... ik heb nog iets gemopperd over Noah zijn heupjes, misschien dat hij zich dan een beetje zou schamen, maar nee hoor geen woord kon eraf!! geen sorry of wat dan ook!
Zelfs geen antwoord op mijn gemopper of geschreeuw (en daar kan ik op zo'n moment dan heeeel slecht tegen)

En dit was niet de eerste keer deze week dat er zoiets gebeurde, van de week had ik ook al zoiets! toen kon de eigenaar van een andere bruine labrador alleen maar zeggen "maar wat gebeurd er dan?" :? alsof het heel normaal is dat je geen actie onderneemt als je hond vervelend is bij een andere hond.

Het heeft echt even mijn wandeling goed verziekt!!

Als je hond iets doet wat niet gewenst is (en elke hond doet dat weleens) neem dan gewoon je verantwoordelijkheid en kom in zo'n situatie dan niet in een slakkentempo aangelopen!!

Zo nu kan ik weer verder.... :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

herkenbaar. ken je deze ook: doet tie anders nooit.........
Afbeelding

met dank aan Pauline
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

vreselijk.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:? idd... daar kan je behoorlijk geirriteerd van worden!!!!
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Er lopen inderdaad een heleboel oelewappers rond tegenwoordig... dacht dat die vooral in België woonden, maar blijkbaar zijn er ook vervelende Nederlanders :( Ik had het er namelijk net nog over dat ik Nederlanders toch veel gemoedelijker vind dan belgen....

En ja je snapt het niet hé dat mensen al niet vanaf het eerste ogenblik moeite doen om hun hond onder controle te krijgen...
Heel irritant is dat :evil:

Groetjes
Martine
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

:mad: Zo irritant, hier ook steeds een enorme bullebak die bovenop Castro duikt. Ik lijn hem dan ook aan.
De eigenaar loopt dan schouderophalend door of mompelt dat "dat erbij hoort".
Dacht het niet, heb vandeweek de hond maar in zijn nekvel gegrepen en van Castro afgetrokken. Wat je zegt het is niet de schuld van die hond maar als de eigenaar geen poot uitsteekt wat moet je dan?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Wat ontzettend ergerlijk!
Dat kan idd behoorlijk je wandeling verpesten.
Nou je moet gewoon gelijk brutaal zijn hoor tegenwoordig, met brutaal bedoel ik dan dat als je ziet dat de eigenaar niet overgaat tot actie, dat je dan zelf zorgt voor actie. Ik zal de andere hond niks aandoen, maar als ie heel vervelend doet zal ik mijn hond gelijk in bescherming nemen en ervoor zorgen dat die andere hond opsodemieterd. En als dat moet met een brul of wat dan ook, dan moet dat maar. Maar ik ga niet staan wachten en mijn hond aan z'n lot overlaten. Maar het is wel vervelend dat het zo moet.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

lucievd schreef:Wat ontzettend ergerlijk!
Nou je moet gewoon gelijk brutaal zijn hoor tegenwoordig, met brutaal bedoel ik dan dat als je ziet dat de eigenaar niet overgaat tot actie, dat je dan zelf zorgt voor actie. Ik zal de andere hond niks aandoen, maar als ie heel vervelend doet zal ik mijn hond gelijk in bescherming nemen en ervoor zorgen dat die andere hond opsodemieterd. En als dat moet met een brul of wat dan ook, dan moet dat maar. Maar ik ga niet staan wachten en mijn hond aan z'n lot overlaten. Maar het is wel vervelend dat het zo moet.
Dat ben ik helemaal met je eens en daarom deed ik dat ook, ik bescherm mijn hond ook op dat moment!
Helaas vond die hond het niet nodig om naar mijn brul te luisteren of naar mijn andere pogingen om hem eraf te houden.... tja en dan sta je maar een beetje om je eigen hond heen te dansen, snap je wat ik bedoel?
Slaan gaat mij te ver (tenzij mijn hond aangevallen word) dus dan krijgt die baas maar de volle lading, gelukkig ben ik niet gauw op mijn mondje gevallen maar ik vraag me gewoon af waarom het zo moet en ze niet gewoon even opschieten!
Bij de vorige keer (van de week) heb ik die hond aan zijn halsband vastgehouden maar sterk dat ie was!! De volgende dag had ik er spierpijn van in mijn armen :?
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lars en Daniëlle schreef::mad: Zo irritant, hier ook steeds een enorme bullebak die bovenop Castro duikt. Ik lijn hem dan ook aan.
De eigenaar loopt dan schouderophalend door of mompelt dat "dat erbij hoort".
Dacht het niet, heb vandeweek de hond maar in zijn nekvel gegrepen en van Castro afgetrokken. Wat je zegt het is niet de schuld van die hond maar als de eigenaar geen poot uitsteekt wat moet je dan?
Onbegrijpelijk he :?
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

wobbetje schreef:Er lopen inderdaad een heleboel oelewappers rond tegenwoordig... dacht dat die vooral in België woonden, maar blijkbaar zijn er ook vervelende Nederlanders :( Ik had het er namelijk net nog over dat ik Nederlanders toch veel gemoedelijker vind dan belgen....

En ja je snapt het niet hé dat mensen al niet vanaf het eerste ogenblik moeite doen om hun hond onder controle te krijgen...
Heel irritant is dat :evil:

Groetjes
Martine
Helaas heb je die mensen overal tussen zitten :wink:
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

pebi schreef:herkenbaar. ken je deze ook: doet tie anders nooit.........
Ja die heb ik ook vaker gehoord :?
Afbeelding

Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

dat is erg vervelend. Als dat bij Gijs zou gebeuren en die andere persoon doet niks aan zijn/haar hond ben ik bang dat ik dat beest zelf wel grijp in zijn nekvel. Dan is de baasmaar boos op mij, het is zijn/haar taak op de hond te letten.
Zijn ze helemaal van de pot gerukt :evil:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Zo herkenbaar! Kay is ook altijd de sjaak op wandelingen en het valt me op hoe weinig mensen dat ongewenst gedrag vinden.....
Ik laat Kay tegenwoordig zitten of stak naast lopen zodat ik de andere hond geen kans geef. Als ik zie dat de eigenaar mijn kant op komt dan wacht ik netjes maar loopt de eigenaar door dan loop ik altijd in snelle pas de andere kant op en zorg ik dat de hond geen kans krijgt om te rijden maar dat de eigenaar wel een stuk moet rennen om zijn/haar hond te halen.

Ik snap eigenaren niet die niets aan dit gedrag doen en het "normaal" honden gedag vinden! En ook eigenaren die het fijn vinden als ik hun hond van Kay afhaal snap ik niet.... Krijg dan vaak de opmerking dat hij er nu dan hopenlijk van onder de indruk is, en dat ze zelf niet tot de hond meer doordringen.... Uhhh dan moet je je hond niet meer loslaten als je hem niet onder controle hebt ? Het is toch van de zotte dat iemand anders jouw hond moet corrigeren als deze ongewenst gedrag vertoond?

Maar ja, gelukkig zie je soms ook eigenaren die er wel mee aan het werk zijn!
Maar je frustratie herken ik helemaal :wink: :twisted:
Laatst gewijzigd door Kay op 22 feb 2012, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

sharon66057 schreef:
lucievd schreef:Wat ontzettend ergerlijk!
Dat ben ik helemaal met je eens en daarom deed ik dat ook, ik bescherm mijn hond ook op dat moment!
Helaas vond die hond het niet nodig om naar mijn brul te luisteren of naar mijn andere pogingen om hem eraf te houden.... tja en dan sta je maar een beetje om je eigen hond heen te dansen, snap je wat ik bedoel?
Slaan gaat mij te ver (tenzij mijn hond aangevallen word) dus dan krijgt die baas maar de volle lading, gelukkig ben ik niet gauw op mijn mondje gevallen maar ik vraag me gewoon af waarom het zo moet en ze niet gewoon even opschieten!
Bij de vorige keer (van de week) heb ik die hond aan zijn halsband vastgehouden maar sterk dat ie was!! De volgende dag had ik er spierpijn van in mijn armen :?
Ja, zo'n grote hond is erg lastig. Ik snap precies wat je bedoelt met om je hond heen staan.
En tsja, dat baasje gaat gewoon voor z'n eigen gemak. Als jij last hebt van zijn hond dan is dat jouw probleem, zo denken ze vaak. Ja zomaar slaan vind ik ook niet echt gepast, maar als dit soort baasjes zo doorgaan zou je nog wel eens hele vervelende situaties kunnen krijgen. Want als die andere hond niet gevoelig is voor je brul en dergelijke dan is het niet heel ondenkbaar dat je die andere even goed straft. En dat zien de baasjes van die andere hond dan opeens wel hè. Ook altijd zo typisch.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Daar krijg je inderdaad jeukerige handen van :evil: :evil:
Plaats reactie