Want wat kan ik me soms ongelooflijk irriteren aan sommige hondeneigenaren!!
Aan mensen die het niet nodig vinden om op hun eigen hond te letten en de verantwoordelijkheid op zich nemen als hun hond iets doet wat niet mag.... juist dat soort mensen!!!
Ik liep net heerlijk met Noah in het bos toen we in de verte een hond zagen, de mensen liepen de zelfde kant op als wij maar er zat een flink stuk tussen (stuk gras en water)
De hond (grote boevier?) zag ons ook, kwam naar Noah toe gerent en ging aan hem snuffelen, Noah maakte zich klein, bleef stil staan en de haren op zijn rug zette wat op... dan weet ik al hoe laat het is en ja hoor hoppa die hond bij Noah achterop.
Ik loop er heen en maak Noah vast om door te lopen, ik maak hem dan op zo'n moment vast omdat ik dan het gevoel heb meer controle te hebben in zo'n situatie, maar die hond snapte de hint niet en bleef er maar opduiken, hij had echt steeds flink zijn poten om Noah heen.
En die mensen? die liepen gewoon nog rustig door af en toe even kijkend naar hun hond...
Normaal gesproken word ik dan al flink boos maar aangezien deze hond echt groot en zwaar was was ik ook nog eens heel bang voor Noah zijn heupjes.
Dus ondertussen bleef ik die hond eraf halen en probeerde ik door te lopen, zie je het voor je? maar geen beweging doordat die andere hond er maar bovenop wou...
Tja en dan kan ik me echt niet meer inhouden dus heb ik heel hard geroepen dat ze wel heel gauw hun hond bij zich moesten halen, toen ze nog niet echt vaart maakten heb ik nog meer geroepen dat ze wel eens op mochten schieten, dat ze vooral zo langzaam moesten lopen en dat dit zo niet werkten enz...
Toen dat niet echt opschoot heb ik maar een brul tegen die hond gegeven dat hij op moest rotten (ja ik weet het het beestje kan er ook niks aan doen maar wat moest ik dan)
Uiteindelijk toen de man bij ons was na een slakkentempo konden wij verder lopen... ik heb nog iets gemopperd over Noah zijn heupjes, misschien dat hij zich dan een beetje zou schamen, maar nee hoor geen woord kon eraf!! geen sorry of wat dan ook!
Zelfs geen antwoord op mijn gemopper of geschreeuw (en daar kan ik op zo'n moment dan heeeel slecht tegen)
En dit was niet de eerste keer deze week dat er zoiets gebeurde, van de week had ik ook al zoiets! toen kon de eigenaar van een andere bruine labrador alleen maar zeggen "maar wat gebeurd er dan?"
Het heeft echt even mijn wandeling goed verziekt!!
Als je hond iets doet wat niet gewenst is (en elke hond doet dat weleens) neem dan gewoon je verantwoordelijkheid en kom in zo'n situatie dan niet in een slakkentempo aangelopen!!
Zo nu kan ik weer verder....