Piepende hond

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
claudia-marley

Piepende hond

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Hoihoi,

Mijn labradorpup is ondertussen al bijna 7 maanden oud. Nu loop ik tegen het volgende aan. Marley piept best wel veel.

Als eerste piept hij elke ochtend rond een uur of 8. Dit snap ik wel, het beestje heeft honger. Wij geven hem dan eten enzo. Ik denk dat dit naarmate hij ouder word gaat veranderen (we gaan ook pas naar beneden als hij weer stil in enzovoort..)

Nu begint hij ook de gewoonte te ontwikkelen dat als we (vooral 's avonds) op de bank zitten.. en even niet met hem bezig zijn... begint te piepen. Meestal gaat hij dan zo liggen of zitten dat iedereen hem kan zien. En ook zodat hij iedereen kan zijn. Hij gaat dan heel zielig kijken en maakt een verveelde indruk.

Het is niet zo dat hij aandacht te kort krijgt. Hij doet dit namelijk ook nadat je net een tijd met hem gespeeld hebt of als je net een end gelopen hebt. Ook krijgt hij genoeg rust en zijn er niet te veel prikkels. Volgens mij piept hij echt uit verveling. Hij wil aandacht.

Nu zijn wij dit vooral aan het negeren. Dus er geen aandacht aan schenken. Nu zijn we er ook achter gekomen dat dit geen enkele zin heeft... onze kleine :twisted: gaat gewoon door met piepen. Als je hem (per ongeluk) wel aankijkt gaan zijn oren naar voren, als in: ik heb mijn doel bereikt want ik heb hun aandacht.

Dus negeren werkt niet. Dus wij proberen om hem aan te spreken, dus foei.. Meneer gaat dan ook gewoon door. Dus toen dacht ik misschien hebben ze op het forum nog geniale ideeen om dit gedrag af te leren???
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Onze Lenemans is ook zo'n piepert. Als ze me irriteert dan stuur ik haar in haar mand, en dan is het over.
claudia-marley

Dat werkt bij Marley niet.. gaat ie gewoon door... :wink:
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Het is altijd het proberen waard;) Tabor heeft het ook geprobeerd, vooral dat smorgens.. Nou was onze uitlaat tijd eerder (tussn 6 en 7) en Tabor begon dan ook eerder te piepen (soms wel eens om 4 uur).. Wij negeerden dit gedrag, alleen aandacht geven als hij niet piept..
Als hij dit doet voor de aandacht, zou ik wachten op een moment dat hij stil is (hoe klein dit moment ook is) hem dan in zijn mand sturen. Niet boos, maar als een gewoon commando.. En verder weer negeren..
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

:D Marley tja de naam zegt het al :D
het is de leeftijd , Amy nu ook bijna 7 mnd is ook zo'n volhoudster :shock:

Ik zeg in de mand en negeren, na weken is het hier nu over, Amy vond het nodig om lekker vroeg (half 6 te gaan piepen, daarna janken en vervolgens blaffen) Onze buren waren niet zo blij, maar begrepen het gelukkig wel. Succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

claudia-marley schreef:Dat werkt bij Marley niet.. gaat ie gewoon door... :wink:
Haha, dan doe ik de schuifdeuren ook nog dicht, en mag ze lekker in haar eentje piepen.....vindt ze niks aan :wink:
claudia-marley

Bommel Achter 't Dijkje schreef::D Marley tja de naam zegt het al :D
het is de leeftijd , Amy nu ook bijna 7 mnd is ook zo'n volhoudster :shock:

Ik zeg in de mand en negeren, na weken is het hier nu over, Amy vond het nodig om lekker vroeg (half 6 te gaan piepen, daarna janken en vervolgens blaffen) Onze buren waren niet zo blij, maar begrepen het gelukkig wel. Succes
Marley doet zijn naam inderdaad flink eer aan. Hij is een enorme zeur. Hij eet ook vanalles en nogwat van straat. Gelukkig valt het sloopgedrag tot nu toe mee. Hij mag van ons altijd kartonnen doosjes die we niet nodig hebben slopen.. dan laat hij dat wat niet stuk mag heel :)

Maar voor ons, volhouden...
claudia-marley

doggie schreef:
claudia-marley schreef:Dat werkt bij Marley niet.. gaat ie gewoon door... :wink:
Haha, dan doe ik de schuifdeuren ook nog dicht, en mag ze lekker in haar eentje piepen.....vindt ze niks aan :wink:
Haha, dat is handig ja, wij hebben alleen geen schuifdeuren. de benedenverdieping is één grote kamer, dus hij kan overal liggen.. en wij kunnen hem dan nog steeds horen :wink:
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

IK had Bommel ook wel Marley kunnen noemen, inmiddels is hij bijna 5 en is hij echt een droppie maar hij was tot zijn 2e jaar een echte Marley.

Succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
claudia-marley

Bommel Achter 't Dijkje schreef:IK had Bommel ook wel Marley kunnen noemen, inmiddels is hij bijna 5 en is hij echt een droppie maar hij was tot zijn 2e jaar een echte Marley.

Succes
Haha, dus wij hebben nog 1,5 jaar te gaan tot hij rustig word :wink: Haha, onze kleine man is al flink aan het puberen. Als ik hem nu zie, kan ik me nog niet helemaal voorstellen dat hij een rustig droppie word :lol:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Negeren blijven. Zelfs als je hem aankijkt, weet hij dat hij zijn doel heeft bereikt. Komt allemaal goed.
Ons spook heeft ons menig keer het bloed onder nagels gehaald en nu is hij het toppunt van braafheid :verliefd1:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
claudia-marley

Haha, spookjes zijn het gewoon.

Ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen flink afgenomen is. Maar vooral sinds wij er voor gekozen hebben om elke keer als hij echt zeurend gaat piepen duidelijk 'nee' te zeggen. Dan gaat hij nog even door, maar dat negeren we. En nu is het stukken minder geworden.

Maar ik klop het af, want hij is en blijft een kleine puber :lol:
daantje

Ongelezen bericht door daantje »

Onze Max van 21 weken gaat altijd braaf in de bench slapen.
Helaas is hij rond half zeven wakker en begint dan te piepen/puppy-blaffen.
We laten hem dan even plaseen en poepen en dan moet hij weer terug in de bench.
Dit bevalt hem helemaal niet. Hij piept dan zo lang door totdat hij er uit mag en dat is al wel eens 2 uur later geweest.
Iedereen zegt: gewoon negeren. Helaas is ons huis zo ingericht dat we hem boven altijd horen en na 2 uur piepen ben je echt helemaal gaar.
Heeft iemand nog goede tips hoe we hier het beste mee om kunnen gaan want ook wij willen wel weer eens uitslapen.

Danielle :confused:
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

daantje schreef:Onze Max van 21 weken gaat altijd braaf in de bench slapen.
Helaas is hij rond half zeven wakker en begint dan te piepen/puppy-blaffen.
We laten hem dan even plaseen en poepen en dan moet hij weer terug in de bench.
Dit bevalt hem helemaal niet. Hij piept dan zo lang door totdat hij er uit mag en dat is al wel eens 2 uur later geweest.
Iedereen zegt: gewoon negeren. Helaas is ons huis zo ingericht dat we hem boven altijd horen en na 2 uur piepen ben je echt helemaal gaar.
Heeft iemand nog goede tips hoe we hier het beste mee om kunnen gaan want ook wij willen wel weer eens uitslapen.

Danielle :confused:
Helaas blijf ik bij het negeren. Het is inderdaad zeer vermoeiend. Maar voor de hond blijft het na succes ervaringen iedere keer weer opnieuw het proberen waard!! Dit gedrag moet dan uitdoven zoals ze het dan wel noemen. De hond dus alleen uit de bench laten wanneer hij stil is.. Zoals je al aangeeft is het iets wat de hond totaal niet leuk vind, maar jij bent nog altijd degene die dit alles beslist.
Als je dit trouwens aanpakt moet ik je er wel bijzeggen, dat elk gedrag wat een hond zich heeft ontwikkeld niet gemakkelijk af te leren is. Op de hondenschool vertelden de instructeur ons (wat we zelf ook gemerkt hebben) dat het gedrag langzaamaan uitdooft en wanneer je er dan denkt te zijn het gedrag in alle hevigheid terug kan komen. Reageer hier dan absoluut niet op, de hond probeerd het voor een laatste keer nog op alle mogelijke manieren om het toch voor elkaar te krijgen wat hij normaliter voor elkaar kreeg met dit gedrag.
Ik kan me inderdaad nog goed de ochtenden herinneren welke soms om 4 uur begonnen... pfffff, vermoeiend, frustrerend maar vooral uiteindelijk lovend :)

Nog even doorbijten!! Het is nu toch even zo, misschien denk je toch te kunnen doorslapen? Of anders filmpje kijken, boek lezen? Daarmee je gedachten wat af te leiden :wink: Succes komende tijd!
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Als je hem om half 7 uitlaat moet hij terug de bench in voor nog 2 uur schrijf je. Ikheb hier ook een pup en ook hier is het vroeg dag. maar ik ga niet terug mijn bed in hoor Ik vind dat ze dan al een lange nacht geslapen heet en recht heeft om vrij rond te lopen Dus ik ga op de bank en probeer zo nog wat rust te pakken Ja korte nachten maar ja gaat wel weer over.

Wil
Afbeelding
Plaats reactie