Mijn labradorpup is ondertussen al bijna 7 maanden oud. Nu loop ik tegen het volgende aan. Marley piept best wel veel.
Als eerste piept hij elke ochtend rond een uur of 8. Dit snap ik wel, het beestje heeft honger. Wij geven hem dan eten enzo. Ik denk dat dit naarmate hij ouder word gaat veranderen (we gaan ook pas naar beneden als hij weer stil in enzovoort..)
Nu begint hij ook de gewoonte te ontwikkelen dat als we (vooral 's avonds) op de bank zitten.. en even niet met hem bezig zijn... begint te piepen. Meestal gaat hij dan zo liggen of zitten dat iedereen hem kan zien. En ook zodat hij iedereen kan zijn. Hij gaat dan heel zielig kijken en maakt een verveelde indruk.
Het is niet zo dat hij aandacht te kort krijgt. Hij doet dit namelijk ook nadat je net een tijd met hem gespeeld hebt of als je net een end gelopen hebt. Ook krijgt hij genoeg rust en zijn er niet te veel prikkels. Volgens mij piept hij echt uit verveling. Hij wil aandacht.
Nu zijn wij dit vooral aan het negeren. Dus er geen aandacht aan schenken. Nu zijn we er ook achter gekomen dat dit geen enkele zin heeft... onze kleine
Dus negeren werkt niet. Dus wij proberen om hem aan te spreken, dus foei.. Meneer gaat dan ook gewoon door. Dus toen dacht ik misschien hebben ze op het forum nog geniale ideeen om dit gedrag af te leren???